P-K:n keskussairaalassa synnyttäminen

Onko täällä ketään, kuka olis lähiaikoina synnyttänyt Pohjois-Karjalan keskussairaalassa? Minkälaisia kokemuksia teillä on kyseisestä paikasta? Minkälaiset kätilöt, hoitohenkilökunta osastolla? Saitko kivunlievitystä, kun halusit ja noudatettiinko toiveitasi esim. synnytysasennosta yms.?

Ja puututaanko siellä helposti synnytyksen kulkuun esim. oksitosiinitipalla tai käytetetäänkö imukuppia tai tehdäänkö helposti episiotomia, onko tästä kokemuksia?

Luottavaisena olen menossa synnyttämään, mutta kiinnostais tietää kuitenkin etukäteen. Kiitos vastanneille.
 
Ite synnytin aikaisempani PKKS:ssä,mutta aikaa on jo jokunen vuosi(-01 ja -02),luottavaisin mielin olen sinne jälleen menossa heinäkuussa....
Itelleni ainakin sattui tosi kivat kätilöt saliin ja jo mennessä kysyttiin mahdollisia toiveita synnytykseen liittyen.Synnytyksen annettiin edetä molemmillakerroilla omaa tahtiaan,tosin ainut mikä jäi häiritsemään,oli se kun kätilö "väkisin" työnsi ilokaasumaskia,vaikka kuinka sanoin etten sitä huoli(rentouttavan vaikutuksen takia kuulema)!
Osastolla odottelin turhaan "jälkipuintia" synnytyksistä,vaikka sellainen mahdollisuus kuitenkin kuulema on.
Hyvä paikka se on synnyttää,tosin muista ei kokemustakaan :whistle:
 
Onko täällä ketään, kuka olis lähiaikoina synnyttänyt Pohjois-Karjalan keskussairaalassa? Juu,itsellä aikaa tasan 4 vkoa synnytyksestä :)

Minkälaisia kokemuksia teillä on kyseisestä paikasta?
Ei ole kuin yksi kokemus,mutta hyvä kuva jäi,vaikka vaikuttikin välillä,että tuleeko koko synnytyksestä mitään.

Minkälaiset kätilöt, hoitohenkilökunta osastolla?
Kätilöt on sekä salissa että 3C:llä tosi ihania. Mulle sattui toooosi hyvät omat kätilöt :)
Saitko kivunlievitystä, kun halusit ja noudatettiinko toiveitasi esim. synnytysasennosta yms.?
Kivunlievityksenä otin epiduraalin loppujen lopuksi,2 tuntia ennen pojan syntymää,sitä ennen kärvistelin n. 5 tuntia ilman mitään kipulääkitystä.
Synnytysasennoista ei ollut ees puhetta,ja vielä kun ensisynnyttäjä olin,niin eiköhän se ole se puoli-istuva,jossa synnyttävät..en kyl ihan saletti ole siitä..

Ja puututaanko siellä helposti synnytyksen kulkuun esim. oksitosiinitipalla tai käytetetäänkö imukuppia tai tehdäänkö helposti episiotomia, onko tästä kokemuksia?
Mulle antoivat ensin 2 puolikasta Cytotecia tiistaina,ja sit ke-aamuna yhden kokonaisen,jotta sais käynnistystä eteneen. Sit ku ei alkanu supistuksia tulemaan kovin hyvin,niin pistivät oksitoniinin ke-iltapäivällä.Mulla tehtiin loppujen lopuksi hätäsektio,kun alkoi vauvan sydänäänet kadota/heiketä enkä mä ois kaiken sen rumppauksen jälkeen jaksanu varmaan enää ponnistaakaan.

Luottavaisena olen menossa synnyttämään, mutta kiinnostais tietää kuitenkin etukäteen. Kiitos vastanneille.
Ihan saat mun mielestä kyllä mennä luottavaisin mielin synnyttään,mä tykkäsin henkilökunnasta ym:)
 

Mäkin tykkäsin tosi paljon henkilökunnasta ja hoidosta kun siellä vierailin -03 ja -05. Mitään kivunlievityksiä en ehtinyt saamaan kun oli tytöt niin nopeita tulemaan. Esikoisen kanssa ehdin olla vain 3h salissa ja kun lievitystä pyysin niin oli jo myöhäistä antaa ja toinen raketti syntyi ambulanssiin meno matkalla! Nyt sitten päivänä minä hyvänsä olen luottavaisin mielin menossa kolmatta tekemään ja toivon vaan että ehdin perille asti!!!! (rv nyt 40+5)
 
Minäkin tykkäsin tosi paljon henkilökunnasta ja hoito oli kanssa todella mahtavaa! Itse kun jouduin olemaan siellä kolme päivää ennen kun tyttö syntyi. Niin ja tästä on aikaa kohta vuosi ja nyt tässä odotellaan toista syntyväksi helmikuussa. Mulla oli kätilöinä Riitta ja Heli.
 
Mulla ehti olemaan kolme kätilöä synnytykseni aikana, Katja taisi olla yksi ja yövuorolainen kun poika syntyi niin oli nimeltään Krista. Kolmatta en muista enää. Mutta kaikki todella mukavia. Samoin vuodeosaston hoitajat oli ihania, kaikin puolin hyvä kokemus oli synnyttää PKKS:ssa. Kivunlievitystä sain tarpeeksi, oksitosiinia mulle laitettiin, kun synnytys ei meinannut edistyä, sen laittamista ei multa kysytty, mutta hyvä kun laitettiin, eteni homma sen jälkeen vauhdilla, vaikkakin supistukset koveni älyttömästi oksitosiinin voimasta eikä supistuksilla ollu väliä. Oli aika rankkaa, mutta hyvin meni.
 
Mullakin oli tämä Krista yhtenä kätilönä:) Vuodeosastollakin hoitajat oli mukavia,Iiris oli mun oma kätilö siellä:)
Mulle vain todettiin oksitoniinista,että laitetaan tippa,jotta alkaisi jotain tapahtua.Siihen mennessä olikin menny jo puoltoista vuorokautta ku vedet oli alkanu meneen:/

Alkuperäinen kirjoittaja minttumaaria:
Mulla ehti olemaan kolme kätilöä synnytykseni aikana, Katja taisi olla yksi ja yövuorolainen kun poika syntyi niin oli nimeltään Krista. Kolmatta en muista enää. Mutta kaikki todella mukavia. Samoin vuodeosaston hoitajat oli ihania, kaikin puolin hyvä kokemus oli synnyttää PKKS:ssa. Kivunlievitystä sain tarpeeksi, oksitosiinia mulle laitettiin, kun synnytys ei meinannut edistyä, sen laittamista ei multa kysytty, mutta hyvä kun laitettiin, eteni homma sen jälkeen vauhdilla, vaikkakin supistukset koveni älyttömästi oksitosiinin voimasta eikä supistuksilla ollu väliä. Oli aika rankkaa, mutta hyvin meni.
 

Yhteistyössä