P***at alle synnytyksessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kakkahousu?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei sitä asiaa tosiaan ehdi ajatella sitten tositoimissa. Mulle ei pantu ruisketta kun olin kotona asunut vessassa, silti tuntu valuvan jotain vaikka olin suunnilleen vaan juonu sinäpäivänä. Ja kätilö siivosi ohimennen mitä tuli.

Eihän sillä oo mitään väliä, vaikka vähän kakkaa tuliskin.. Varmaan suurimmalla osalla sitä tulee, eikä siitä mitään numeroo tehdä. Kyllä kätilöt ainakin on siihen tottunu, ja äkkiä se siivotaan pois.

Voi että :headwall:
Ei siinä paskassa tartte pyöriä eikä möyriä..todennäköisesti et edes huomaa jos sitä tulee ja sitähän tulee jos suolessa yhtään on. Kätilöt siivoaa sen nopsaan pois ja homma jatkuu.

No kiitos lukuisista vastauksista. En edellisen synnytyksen perusteella tiennyt, että se on noin yleistä, koska mut vietiin ekana ruiskeelle ja tyhjennykselle. Ehkä niitä ei Keski-Suomessa huvita siivoilla...
En mä p***aa pelkää, oon itekin hoitoalalla töissä, mutta lähinnä ajattelin tuota iskää, jos oikein paineella lentää:)

Se on oikeasti niin, että aika harva on kakkaamatta, kun synnyttää. Ja parempi mennä synnyttämään ilman peräruisketta. Kun se kakka on normaalia, niin sitä on kiva siivota, mutta peräruiskeen jäljiltä se on sellaista ripulia :x

Ja oikeasti, ei sitä synnytyksen aikana mieti.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Voi että :headwall:
Ei siinä paskassa tartte pyöriä eikä möyriä..todennäköisesti et edes huomaa jos sitä tulee ja sitähän tulee jos suolessa yhtään on. Kätilöt siivoaa sen nopsaan pois ja homma jatkuu.

juuri näin!!esikoista synnyttäessä sanoi kätilö että ei ole tullut synnytystä vastaan, ilman kakkaa. Eikä siellä enää ole tapana antaa peräruisketta. Ja ei siellä mikään paska haissut!!

Ei se peräruiskekkaan mitään takaa. Tokassa laitettiin vesiperäruiske vaikka sanoin kyllä, että tuskin pystyn supistuksilta pöntöllä istumaan. Ja niinhän siinä sitten kävi, että en pystynyt istumaan niin siellä sitten sai kätilöt moppailla koko synnärin kun mun piti sitten kävellä sieltä vastaanotto huoneesta synnytys saliin toiselle puolelle synnäriä ja suoli siinä samalla sitten "mukavasti" tyhjentyi... Tosin meillä nyt oli muutenkin kiire kun ei kauaa nokka tohissu kuopuksen synnytyksessä... Joten ei kiitos mulle enää koskaan mitään peräruiskeita!!

Mulla oli kolmas synnytys niin nopea ettei peräruiskeisiin olisi edes ollut aikaa eikä halua kun olin niin kipuinen, eikä vatsa tyhjentynyt luonnollisesti supistusaikaan kuten aiemmissa synnytyksissä. Makasin sängyssä ja vähän ennen ponnistusvaiheen alkamista alkoi yhden supistuksen aikana tuntumaan että kakka tulee, sanoin siitä hoitajille ja sanoivat että anna tulla vaan (no eipä sitä todellakaan ois voinut mitenkään pidätelläkään!), kätilö vaan sitten sanoi että nostatko vähäsen lantiota että hän vaihtaa alle puhtaan alustan ja pesi jollain märällä paperilla takamukseni ja se oli siinä. Sillon kun huomasin että kakka alkaa tulemaan niin hävetti, mutta ei enää sen jälkeen, eikä mieskään siitä ole mitään maininnut yökkönä asiana kun ollaan synnytyksestä jälkeenpäin juteltu, vaan ihan luonnollistahan se on että vauva puskee kaiken vatsasta pois että mahtuu tulemaan..

Yhteistyössä