OYSissa polikliinisiä synnytyksiä?

Tuli vaan mieleen kun olen sairaalakammoinen ensisynyttäjä, että miten kauan OYS pitää äitiä osastolla, jos kaikki on siis kunnossa äidillä?

Saako sieltä lähtee esim. 2 yön jälkeen ja jääkö vauva silti sinne useammaksi yöksi??
 
mammammaa
ensisynnyttäjää pidetään 3 päivää, joista synnytysvrk lasketaan nollaksi, 0, 1, 2 ,3... Itse olin siis 4 päivää, ku muksu *kele synty 10 min yli puolenyön!
 
ä-78
saathan sinä lähteä...... Mutta ei ne vauvaa päästä. Voivat päästää jos kiire aika tai oikeen jaksaa ruikuttaa, niin lääkärin luvalla 2n päivän jälkeen............
 
mammammaa
...mutta haluatko ihan oikeasti jättää lapsesi yksin sairaalaan ja juosta sitten katsomassa häntä? Samaan hintaan saatte siellä molemmat olla, yhtä iso lasku tulee kuitenkin, lähditpä itse tai et.
 
kantsii siellä olla sen ajan mitä ne suosittelee varsinki ku eka lapsi kyseessä ja sit ku siel vielä saa nukkua ku vauvan voi yöksi antaa sinne vauvalaan. Siinä menee kuiteski jokunen päivä et on kunnolla synnytyksestä selvinny =)
Ja sit ne hoitsut siellä auttaa sen vaavin kans ja näyttää kaikki jutut jos on ongelmia.
Mä en ollu ennen synnytystä kertaakaan sairaalassa ja muaki pelotti, mut ei se ollu yhtään niin kauheeta ku luuli ja isihän saa olla sairaalassa vaikka koko päivän hiljasuuteen asti jos ei halua "yksinään" siellä olla.
Hyvin se menee!ei kannata stressata etukäteen...kattoo sit miten menee eikä se 4 päivää loppujen lopuksi pitkä aika oo!
Mä haluaisin äkkiä sinne uudestaan...ne on aivan ihania suurin osa hoitajista ja niiden kaa voi jutella kaikesta!
 
mammammaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2005 klo 17:03 tintti kirjoitti:
kattoo sit miten menee eikä se 4 päivää loppujen lopuksi pitkä aika oo! Mä haluaisin äkkiä sinne uudestaan...ne on aivan ihania suurin osa hoitajista ja niiden kaa voi jutella kaikesta!
No huh, mä kyllä itkin ilosta kun tuo 4 päivää oli ohi, tunsin syyllisyyttä, jos "jumitin" hoitajia edes pariksi minuutiksi vaihtamaan muutaman sanan, ku olivat niin kiireisen oloisia. Jotkut eivät kyllä vaivautuneet jäämään, vaan viilettivät ohi vaikka oli ollut kysyttävää...
 

[/quote]

No huh, mä kyllä itkin ilosta kun tuo 4 päivää oli ohi, tunsin syyllisyyttä, jos "jumitin" hoitajia edes pariksi minuutiksi vaihtamaan muutaman sanan, ku olivat niin kiireisen oloisia. Jotkut eivät kyllä vaivautuneet jäämään, vaan viilettivät ohi vaikka oli ollut kysyttävää...
[/quote]

No kaikilla meillä on varmasti erilaiset kokemukset. Sillä mä vähän sanoinki et ei kannata etukäteen stressata...stressaa sitten ku on siihen aihetta(jos on),
Mä tosiaan unohin et mä olinki synnytyksen jälkeen vaan kolme päivää osastolla ku vaavi joutu lastenosastolle tiputukseen niin mä en jaksanu ootella siellä yksinään turhan takia. Sit vietettiin joka päivä aamusta iltaan siel sairaalas tytön luona siihen asti ku se pääs kotiin.
Kotona käytiin vaan nukkumassa.
 

Yhteistyössä