OYS

Adalmina
Mulla hyviä kokemuksia! Pääasiassa.. :)
Ainoa negatiivinen asia mikä tulee mieleen on se, että eräs hoitaja haukkui rv 35 + 4 syntynyttä poikaamme keskeneräiseksi. Siis miettikää.. :/ Eihän todellakaan mikään keskeneräinen ollut, täysin valmis vauva, ennenaikainen vain ja pieni, 2,5 kg syntyessään.

Synnytyksen kätilöt ja osastojen hoitajat tuota yhtä lukuunottamatta ovat olleet todella ihania ja huomioonottavia.

Ruokakin on ollut hyvää ;)

Mielellään menen sinne joskus tulevaisuudessa kolmatta kertaa synnyttämään.. :)
 
synnyttänyt
Meidän perhe sai ihanaa palvelua. Kivunlievitykset tuli kohdalleen ja henkilökunta todella ammattimaista.
Sen kiireen keskellä olisi voinut kuvitella, että jäisi huonolle hoidolle, mutta minä ainakin annan arvosanaksi 10+.
 
mammammaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2006 klo 19:08 saima kirjoitti:
Taitaa olla et niin metsä vastaa kun sinne huudetaan!
:wave:
Sorry kun "kuokin" täällä, mutta tuo kommentti nosti niskavillat pystyyn ja korkealle!!!!!! Paitsi jos joku käsittää V:ksi kommentit kuten "en jaksa enää, tarvitsen apua ja voimat loppuu" (salissa) ja osastolla "miksei tule maitoa?, voiko tehdä jotain että tulis paremmin?, paljonko vastasyntynyt syö?"
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2006 klo 19:08 saima kirjoitti:
Useamman oon synnyttäny oysis ja kohtelu ollut asiallista ja hyvää! Taitaa olla et niin metsä vastaa kun sinne huudetaan!
:wave:
Lopettakaa jo p.e.r.kele tuo syyllistäminen! Toivottavasti sulle sattuu itelles niin ky.r.pä hoitaja että ei auta rukoilut eikä mitkään. sitten tiedät miltä tuntuu kun ole pölöttänyt (etukäteen myös itsellesi) että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Haist huilu sanon minä. Lue ensin mammaamaan kokemus ennen kuin viisastelet. \|O
Ja eikö vielä tullut tuolla sanottua että jos potilas peloissaan ja tuskissaan huutaisikin p:tä niin ammattitaitoisen kätilön pitäisi silti pysyä asiallisena. Mistä hemmetistä tuo tulee tuo asenne että kätilöt saa kostaa (ja että heidän melkeen kuulukin) potilaalle?!!!!
 
Katiaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.01.2006 klo 23:42 Adalmina kirjoitti:
Mulla hyviä kokemuksia! Pääasiassa.. :)
Ainoa negatiivinen asia mikä tulee mieleen on se, että eräs hoitaja haukkui rv 35 + 4 syntynyttä poikaamme keskeneräiseksi. Siis miettikää.. :/ Eihän todellakaan mikään keskeneräinen ollut, täysin valmis vauva, ennenaikainen vain ja pieni, 2,5 kg syntyessään.

Varmaan sama tai mulla oli lääkäri joka sanoi että "raakile"... :eek: JA VIIKOLLA 37.........
mutta kyllä mullakin on hyviä kokemuksia yhtä paljon kuin huonoja.
 
Reiska
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2006 klo 19:08 saima kirjoitti:
Useamman oon synnyttäny oysis ja kohtelu ollut asiallista ja hyvää! Taitaa olla et niin metsä vastaa kun sinne huudetaan!
:wave:
Näin miehenä kysyn, että naisvaltaisella alalla kun nyt ollaan niin, niin jospa käy niin että kätilö tulkitseekin väärin potilaan ja vastaa pahalla huudolla.
Naiset kun ovat herkkiä ja ymmärtävä usein kaikki aivan väärin.
Jos potilaan pyörivät silmät pyörivätkin niistä synnytystuskista eikä siitä että hän mulkoilisi kätilöä. Entä potilaan sanat ja painotukset, onko ne niin negatiiviset kuitenkaan että kätilön kannattaisi lähteä "takaisin huutamaan metsästä"?
Kuinkapaljon turhaa ja väärinymmärrystä on kätilön takaisin antamisessa? Sellaista että potilas ei tosiaankaan tarkoittanut loukata kätilöä.
 
Eikö teillä tosiaan ole muuta tekemistä kuin miettiä mitä kätilö on sanonu tai jättäny sanomatta. Tokihan kätilön täytyy olla asiallinen, mutta siinä hormonimyllerryksessä äiti ei välttämättä ota mitään vastaan asiallisena kohteluna. Mutta keskittyisitte niihin ihaniin lapsiinne ja lopettaisitte sen synnytyskokemuksen korostamisen, se synnytys kun on niin pieni osa elämänketjussa...

Minä en ainakaan jaksa miettiä, miten kätilö on mua kohdellut jne. Ja kätilön käytöksellekin on ihan varmasti perustelut ja kommentteja ei välttämättä sanatarkasti muista, jolloin niiden merkitys voi muuttua täysin. Jos sinua on joku asia jäänyt vaivaamaan, keskustele se kätilösi kanssa niin ei tarvi täällä haukkua ja samalla lietsoa muiden synnytyspelkoja.

Ihan kaikella rakkaudella ....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 15:31 VIERAS kirjoitti:
Eikö teillä tosiaan ole muuta tekemistä kuin miettiä mitä kätilö on sanonu tai jättäny sanomatta. Tokihan kätilön täytyy olla asiallinen, mutta siinä hormonimyllerryksessä äiti ei välttämättä ota mitään vastaan asiallisena kohteluna. Mutta keskittyisitte niihin ihaniin lapsiinne ja lopettaisitte sen synnytyskokemuksen korostamisen, se synnytys kun on niin pieni osa elämänketjussa...

Minä en ainakaan jaksa miettiä, miten kätilö on mua kohdellut jne. Ja kätilön käytöksellekin on ihan varmasti perustelut ja kommentteja ei välttämättä sanatarkasti muista, jolloin niiden merkitys voi muuttua täysin. Jos sinua on joku asia jäänyt vaivaamaan, keskustele se kätilösi kanssa niin ei tarvi täällä haukkua ja samalla lietsoa muiden synnytyspelkoja.

Ihan kaikella rakkaudella ....
Joskus tilanne voi olla sellainen että se jää traumaattisena ihmisen mieleen. Ainoa keino päästä siitä yli on purkaa se, joten kirjoitelkaa vaan edelleen niistä huonoista kokemuksista. Ja purkakaa miletänne. Pikkuhiljaa alkaa helpottaa ja ehkä jonain päivänä pystytte taas elämään ilman painajaisia tapahtuneesta. Vaikeneminen ei ole oikea vaihtoehto jos tuntuu pahalta.
Mutta eihän noi voi ymmärtää noi jotka eivät itse ole vielä tähän kehitysvaiheeseensa mennessä kokeneet mitään traumaattista elämässä. Ehkä hekin jonainpäivnänä...
 
mammammaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 15:31 VIERAS kirjoitti:
Eikö teillä tosiaan ole muuta tekemistä kuin miettiä mitä kätilö on sanonu tai jättäny sanomatta. Tokihan kätilön täytyy olla asiallinen, mutta siinä hormonimyllerryksessä äiti ei välttämättä ota mitään vastaan asiallisena kohteluna.
Ja kätilön käytöksellekin on ihan varmasti perustelut ja kommentteja ei välttämättä sanatarkasti muista, jolloin niiden merkitys voi muuttua täysin.
Voivoi... Mulla ei ainakaan jäänyt epäselväksi mitä kätilö sanoi moneen kertaan. Ainoana perusteluna kätilön käytökselle voi olla kiire, mutta kuten Hoitaja mainitsi, kaikissa tilanteissa pitäisi olla asiallinen. Vaikea sitä synnytystä on nopeuttaa, eikä asiaa varmasti auta, jos kätilö jupisee koko ajan, että "ei sun supistuksista oo mihinkään." yms. Eli ÄLÄ YLEISTÄ etteikö kommentteja sanatarkasti muistaisi, kun sen yhden ja saman ehti kuulla niin sata kertaa. Ja käynnistyksessä kun olin, niin mulla niitä hormoneita ei kyllä ollut omasta takaa "päätä sekoittamassa."

Ja siitä "synnytyspelon lietsomisesta..." Olisinpa vaan saanut lukea todellisia kokemuksia ennen edellistä synnytystäni, niin olis tippuneet ne ruusunpunaiset lasit silmiltä, mitkä mm. "Tervetuloa synnyttämään OYS:iin" -videolla hyvin nenän päälle aseteltiin tyyliin "täällä kaikki hymyilee". Ja EHKÄPÄ ei olisi ollut niin pökerryksissä tuon synnytys/sairaalakokemuksen jälkeen, niin kaukana kun se ennakko-odotuksista olikin.
 
Mamma täälläkin
Parempi vaan että varotetaan. Ei tule yllätyksenä ja on sitten helpompi tajuta tilanne jos tietää että muillekin on käynyt huonoja kokemuksia.
Ja jos menee hyvin niin osaapa sitten olla siitäkin kiitollisempi...
 
UhmaikäinenÄiti
Minä olen kolme synnyttäny Oyksissa, ja ei niin huonoja kokemuksia ole et voisin ruveta täällä moittimaan.
Minä luulen et joka paikassa niitä on hyviä ja huonoja.
 
Danii
Esikoisen synnytin Oysissa reilu kolme vuotta sitten, eikä ollut muuta valitettavaa, kuin ilkeä siivooja :/ Kätilöt olivat kaikki oikein mukavia, sekä salissa, että osastolla. Ruoka oli hyvää ja apua sai, kun pyysi. Ihan mielellään menen elokuussa uudestaan
 
mammammaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2006 klo 12:42 Danii kirjoitti:
Esikoisen synnytin Oysissa reilu kolme vuotta sitten, eikä ollut muuta valitettavaa, kuin ilkeä siivooja :/ Kätilöt olivat kaikki oikein mukavia, sekä salissa, että osastolla. Ruoka oli hyvää ja apua sai, kun pyysi. Ihan mielellään menen elokuussa uudestaan
:LOL: Minun käynnin aikana siivooja oli kaikkein mukavin henkilö koko osastolla! Juttelinpa neuvolassa nyt edellisestä kerrasta, oli tuttu henkilö tämä minun "viimenen" kätilö. Kuulemma "topakka täti", mutta siltikin olis voinut vähän miettiä sanomisiaan tarkemmin.
 
mammammaa
No voi surkimus! :LOL: Pitääköhän tuota leikata tukka pois nii ei tarvi siivoojien stressata sen takia :LOL: Osastolla oli 2 siivoojaa, vanhempi ei paljoa suutaan aukaissut, mutta nuorempi malttoi aina vaihtaa muutaman sanan kun kävi huoneessa tai tuli muuten vastaan.
 
Kaksi synnytystä OYS:ssa ja ei moitteen sanaa. Sattuipa vielä tämän kuopuksen kohdalla että osastolla oli sama kätilö töissä joka oli opiskelija-harjoittelijana esikoisen aikaan! Ja juttua riitti, kun peräti vielä muistikin minut! Synnytysalissa sattui molemmilla kerroilla ihana kätilö ja kaikki meni nappiin.
 
Essin-mamma
Mulla oli ainaki synnytyksessä mukavat (välillä vaihtui kätilö kun alkoi iltavuoro) kätilöt ja osastollaki olivat osa tosi mukavia ja loputkin vähintään työnsä osaavan oloisia vaikkei niin hyvin oltais juttuun tultukaan. Parhaat muistot on osaston kätilö harjottelijoista!! Terkkuja vaan os.13/1 henkilökunnalle :wave:
 
mammammaa
Kummalla puolen käytävää tuo osasto 13 on kanttiinista katsottuna? mulla ei mitään havaintoa osaston numerosta, olin niin tokkurassa tullessa, ensin käytettiinki jollaki toisella osastolla, mutta sinne ei sitte päässytkään ja jatkettiin muualle. miten tuo 13/1? Käytävät?
 

Yhteistyössä