oli pakko ruveta raapustelemaan pientä kommenttia.. sain esikoiseni viime lokakuussa, ja päällimmäisenä minulle jäi mieleen kammottava kätilö. kuten varmaan kaikki olette kuulleet, Oysista löytyy muutamia kätilöitä, jotka joutais muihin hommiin.. menin todella hyvin mielin synnyttämään, en pelännyt enkä osannut jännittää etukäteen ollenkaan. Itse synnytys oli todella ihana kokemus, kaikki meni todella hienosti.. paitsi juuri ennen ponnistusvaihetta vaihtui kätilö. Järkytys oli melkoinen, koska siinä vaiheessa olin tosi kipeä ja kun kätilö pyyhälsi huoneeseen, olisin odottanut kaikkea muuta kuin niitä eka sanoja, kun hän vain tiuskaisi et "jaa, sinäkö muka kipeä..." ynnä muita kiukkuisia huomautuksia kun hän ei uskonut että synnyttävällä äidillä voi olla kipuja.. en jaksanut siinä vaiheessa takaisin valittaa, vaan yritin käyttää viimeiset energian rippeet ponnistukseen. kuitenkin parasta yrittäessä sain päin kasvoja vain ilkeitä huomautuksia tyyliin "etkö todellakaan pysty parempaan "yms.. todella kannustavaa, varsinkin eka synnyttäjälle, jolle muutenkin kaikki on niin uutta. ei mitään ohjeita, vinkkejä, tai kannustavia sanoja.. vain pään aukomista,... mielestäni todella alhaista käytöstä ammatti-ihmiseltä.. toivon, ettet sinä tai kukaan muukaan joudu kyseisen naishenkilön käsiin. Kuulin jälkeenpäin että tällä kätilöllä ei ole tapana äideille antaa minkäänlaista kipulääkettä, aivan kuin nauttisi siitä kun toinen kärsii.. :ashamed: Kuitenkin, osastolla oli ihana henkilökunta, eikä minulla pelota mennä uudestaan, koska olen kuullut että äidillä on oikeus vaatia tilalle toinen kätilö, jos tulee vastaava tilanne eteen. joten te kaikki.. älkää alentuko kuuntelemaan tällaista mitä mitä tietämättömyyttäni alennuin.. se sattuu siinä tilanteessa kun on täysin puolustuskyvytön... anyway.. Zemppiä