Ovutestitulkinta-apua tarvitaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maria 74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maria 74

Vieras
Myönnetään heti aluksi, että kun näitä ovutesteja alka tehdä, niin tuntuu että menee enemmän sekaisin

Siis mulla pco-tyyppiset munasarjat, ei kuitenkaan dianoosiin asti, aiemmassa elämässä oon kahden partnerin kanssa ollut ilman ehkäisyä 1,5 + 1 vuotta ja nyt kun tuo nykyinen ilmoitti että olisi sopiva aika lasten tulla, niin otin heti ovutestit mukaan hommaan. Mä olen nimittäin ajatellut, että tokko ovuloin ollenkaan, kiertokin kun on pitkä ja epäsäännöllinen ja koko suku vasin vähälapsistakin vielä.

Täysin negatiivia on tulokset ollut tähän saakka, mutta tänään nyt 14. päivä kierron alusta otinkin sen testin eri aikaan, aiemmat olen tehnyt aamupalan jälkeen vasta. Olin käynyt yöllä joskus 6 aikaan vessassa, joten ajattelin, että otan heti aamusta (noin klo 9), kun kumminkin väliä joku 3 tuntia. No, sehän oli sitten ihan selvä positiivinen. Lima ei ole paksuuntunut missään vaiheessa kiertoa ollenkaan, mutta seksihalut kyllä lisääntyneet.

Tätä tuumittuani pari tuntia, ajattelin tehdä sen testin uudelleen (juu, ei ole suositeltavaa ;) ) ja sehän oli sitten negatiivinen. Tajusin sitten, että olin teetä juonut 4 mukillista viimeisen 2 tunnin kuluessa.

Niin että miten ihmeessä pitäisi tulkita? Oliko eka väärä positiivinen vai toka väärä negatiivinen? Testi on First Signal merkiltään.

Oliko negatiivisessa testissä minkäänlaista viivaa - edes hailakkaa? Kyllä se positiivinen on ollut positiivinen. Joillakin LH-huippu näkyy vain hetken aikaa. Ja ainakin itse olen tulkinnut että myös ei niin täysin vahvat viivat on positiivinen tulos.

Jos epäilee pco-vaivaa, niin silloin ei kannata kyllä moneksi kuukaudeksi jäädä asiaa ihmettelemään jos lapsen haluaa, vaan hakea siihen hoitoa. Oikea ruokavalio ja mahd painon pudotus on auttanut myös joitakin pco-tapauksia.

Joo kyllä se varmaan oli oikeasti positiivinen, koskapa tunti sitten tuntui oikealla alavatsalla kipuakin. Jotennin ihmeellisesti se vain oli tuon lyhyen hetken sitten testi plussalla, jos en oisi sattunut mittaamaan aamulla, niin oisin luullut, että ei ovulaatiota tässäkään kierrossa ole ollut, koska en olisi tuota vatsakipua osannut ovuun yhdistää, kun mulla niitä vatsakipuja on muutenkin.

Keväällä laihdutin ihan muista syistä ja muilla motiiveilla 10 kiloa pois, joten ehkä se on sitten saanut aikaan ovulaatioiden (noh, ainakin tämän yhden) ilmaantumisen :)

lisätään vielä, että siinä negatiivisessa ei tosissaan ollut minkäänlaista viiva, ei hailakkaakaan, ja positiivinen taas oli ihan samanlainen viiva kuin testiviiva, ei siis mitenkään epämääräisen hailakkaa viivaa vaan ihan kunnon ohjeiden mukainen tulos.

Mutta on tämä tietty vähän kummallista, koska eilen se testi oli ihan täysin negatiivinen myös, joten täytyy olla aika supernopea lh-piikki mulla.

Vielä jatkoa...Itse ovulaatiohan tapahtuu sitten parin päivän sisällä LH-huipusta. Ja siis vaikka LH-huippu olisi bongattu, ei välttämättä tarkoita että ovulaatio kunnolla tapahtuisi...käsittääkseni. Siinä rinnalla voi tietenkin mitata vielä aamulämpöä. Ja sitten saakin jo päänsä ihan sekaisin. ;) Tärkeää on myös että luteaalivaihe ovulaation jälkeen on tarpeeksi pitkä (yli12 päivää ennen kuin vuotoa tulee).

T: yks joka on jo pitkään yrittänyt pikkukakkosta, vaikka aina kaikki ollut ns. ok.

lh-huippu ei tarkoita, että ovis edes tapahtuisi. Yleensä pco:laiset saavat plussia pitkään, koska lh-taso on koko ajan normaalia korkeammalla. Joten pco-tapauksissa ovulaatiotesteistä lienee normaalia vaikeampi ottaa selkoa.

Itselläni on myös PCO ja testailen ovistesteillä plussia hyvinkin usein. Jos usein testaan, niin parin viikon välein testit näyttävät plussaa.. En tiedä, onko näistä tullut ovulaatioita, mutta tulosta ei ainakaan. Itse olen juuri aloittamassa clomeilla hoitoa.

Yhteistyössä