Netissäon paljon tietoa kokemuksista, mutta vain vähän tietoa kuka lääkäri on lopulta auttanut onnistumaan niin hyvin raskautumisessa, että lopputuloksena on ollut lapsi. Kun ikä on jo lähellä 4 alkavaa numeroa, ei aikaa ole hukattavana, eikä pienituloisella ole kymmeniä tuhansia. 14 000 olen saanut säästettyä kolmessa vuodessa. Olisi kiva tietää se lääkäri, joka tekee heti sellaiset hoidot, että raskaus alkaa isommalla todennäköisyydellä. Luin netistä, että niitäkin on, jotka rahastavat, eikä heidän hoidot tuota tulosta. Hyvät ovat kuulemma varattuja koko ajan ja haluavat siksi hoidoista nopeasti parhaan lopputuloksen. Luulisi, että tämä on yhteinen asia ja lääkärit jakaisivat tietotaitoaan keskenään, jotta kaikista voisi kehittyä hyviä ammattilaisia. Pelottaa, että valitsee väärin ja heittää rahat kankkulankaivoon ja syli jää tyhjäksi.
Kiitos vastauksesta.Moi!
Mulla on kokemusta ko. klikikalta T.C. ja K.P. lääkäreistä. (Esikoisen laittoi alulle J.A. mutta hän nykyään julkisella töissä). Kahta edellä mainittua voin suositella. K.P. nyt hoitava lääkärini ja itsellä toinen synnytys pian edessä. Tosin vaadittiin 4 PAS ennen kuin tähän päästiin. En kokenut kummankaan kanssa kuvailemaasi "rahastusta" tai että olisi ollut liukuhihnaa, kiireen tuntua tms. Mies on enemmän persoona kuin nainen, mutta mukavia molemmat. Eniten kyllä tykkäsin pois lähteneestä mutta ei valittamista näistä kahdestakaan. Ovumiassa on myös ollut käytäntönä, että voi joskus aika olla toisellekin lääkärille jos omalla ei ole tiettynä päivänä aikoja tms. olen kokenut että he tällä tavoin tiiminä hoitavat.
Oma kokemus on positiivinen peilaten tähän pelkäämääsi rahastus/liukuhihna-aspektiin mainittujen lääkäreiden osalta. Tsemppiä hoitoihin! Meillä mennyt nyt 10K rahaa ja pian on kaksi lasta, tosin olen reilusti nuorempi.
Terkuin MyMa rv39
Lisään, aloitimme hoidot kesäkuussa 2020 Ovumialla ja käymme edelleen, kunnes hoidot Tays alkaa kunnolla.Meillä kokemusta kesäkuusta 2020 ja ovulaation induktiosta Ovumialla.
Lääkäreistä T.C. K.P ja I.U-H. Hänestä pidin eniten ja on valitettavasti Helsingin lääkäri ja vain tuurailemassa Tampereella.
En pidä kaikista hoitajista mutta muutama aivan ihana! Joitain lääkkeitä on ollut vaikea saada kokeiluun, mm. luteaalituki OI-hoidossa.
Siirrymme Taysiin ja pelolla kyllä odotan mitä siellä on vastassa. Muutama kontakti ollut ja aika luokatonta kohtelua ja asennetta.
Noh, asiaa sen kummemmin tuntematta, on kyllä melko erikoista mennä neuvomaan huippuammattilaisia työssään. Jokainen tapaus kun on ainutkertainen niin peruspertti ei kyllä osaa kokonaisuutena ottaa kaikkea huomioon, vaikka kuinka paljon nippelitietoa olisi googlaillutkin. Että ei mikään ihme, jos on välillä tullut tylyhköä palautetta!Juu, Tre seudulla se onkin jo pidempään ollu ainoa yksityinen.. itelläkin toki tulosta tullu, mutta myös vähemmän mukavia kokemuksia. En saanu päättää ite niin monista asioista kun julkisella, ts. lääkärit määräs melko pitkälti esim. siirretäänkö vain 1 (vain kerran kahden siirto vaikka tätä ennen julkisella joka kerta), lyhyt/pitkä kaava, johonkin lääkkeisiin ei suostuttu, turhan tuntusia välikiertoja, punktion ajotus oli joskus mahdollisimman huono, jne. Riippu tietysti vähän lääkäristäkin, mihin suostui ja keltä kannatti pyytää mitäkin. Itsellä kokemusta vain naislääkäreistä, joista toinen ei kai enää oo siellä töissä. Jos esim. oli tiedossa paljon reseptejä, kannatti mennä sille joka merkkas sinne "sairaus" kohdan, eikä sille joka itsepintaisesti laittoi yksinäisyyden takia "muu", jollonka korvauksia niistäkin joutui hakemaan jälkikäteen. Olen siis ollu yksinäisenä hoidoissa, mutta mulla on myös endo, minkä takia sain sairauskorvauksia.
Jos yritin vaatia jotain tai ehdotin että eikö tehtäs mieluummin näin, niin vastaukset oli tyyliin "voithan sä mennä muuallekin jos ei miellytä" tai "jos tää kaava ei käy niin lopetetaan koko hoito tähän".. Jossain vaiheessa jo tosissani harkitsin että siirrän hoidot Helsinkiin.
No pois lähteneen lääkärin eduksi on sanottava, ettei pikkuasioista, kuten puhelinneuvoista tai lyhyistä lausunnoista laittanu laskua. Muutenkin ehkä sellanen sopivan etäinen asiatyyli on itselle sopivampaa kuin liika hempeys ja ylimääräinen lässytys..
Alkuun takkus hoitojen alotus siks kun pakollinen psykologi ei suostunu antaan puoltolausuntoo sen takia että erosta oli liian vähän aikaa. Sanottiin että katotaan puolen vuoden päästä uudestaan. Kyseinen psykologi tuntui suhtautuvan muhun tosi kylmästi ja jopa ylimielisesti.. ei tainnu oikein kemiat pelata. Menin uudestaan 3,5 vuoden päästä, ja toiselle psykologille/psykoterapeutille, joka olikin selvästi empaattisempi, eikä mitään ongelmaa.
Hoitajat on kyllä ollu aina kivoja ja ymmärtäväisiä, niistä ei mitään huonoa sanottavaa.
Mutta kaipa siinä väistämättä jotain yhteentörmäystäkin ehtii tulla kun useemman vuoden kuitenkin olin niillä potilaana.. ja nää oli vain mun kokemuksia, eli ei kannata niiden takia pelästyä kuitenkaan