ovulaatiotestin viivoista kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Susanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Susanna"

Vieras
Elikkäs eilen oli aamulla ja päivällä ovistestissä yhtätummat viivat ja tänään aamulla kun tein uuden testin tulitestiviiva näkyviin jo ennen kontrolliviivaa. 1min jälkeen oli jo tummempi kuin kontrolliviiva.
Miten noissa menee noi että onko se eka kuitenkin ovisplussa jossa viivat on tasavahvuisia vai onko vasta tämänaamuinen ovisplussa?
Sinänsä ihmetyttää kun mitään ovisoireita ei enää ole vaan ne oli jo kaikki viimeviikon torstaina ja perjantaina. Mulla on pitkä kierto ja siksi aloitin testaamisen vasta viime perjantaina kp 14. Silloin tuli limat ja oli kipuja ja rinnat kipeytyi. No en tiedä mikä se sitten oli, mutta silloin kp14 testiin ei tullut tasavahvoja viivoja vaan kontrolliviiva oli noin puolta vaaleampi. Tällaisia viivoja oli tämänviikkon maanantaihin asti jolloin viiva hävisi kokonaan. Keskiviikkona tuli taas viiva, torstaina tasavahva ja tänään siis vahvempi. Tänään on jo kp22, kierto on yleensä 35 päivää joten vähän myöhään se ovisplussa tuli. :(

kyllä 13 kiertopäivää riittää vallanhyvin että raskaus kelkee alkaa.. mun neuvo on että älä liikaa tuijota niitä ovistikkuja,rakastelkaa joka toinen päivä/joka kolmas päivä. turhaa ressata tollasia tikkuja..

mulle kävi kans niin, että viime lauantaina (kp 26) tuli ovisplussa ja vielä sunnuntainakin näytti plussaa.. lueskelin netistä, että yhdyntä kannattaa ajoittaa viimiseen päivään, jolloin ovisoireilua ja sunnuntaina olikin oviskivut.. täällä jännäillän, että mahtoiko raskaus alkaa ;)

kyllä 13 kiertopäivää riittää vallanhyvin että raskaus kelkee alkaa.. mun neuvo on että älä liikaa tuijota niitä ovistikkuja,rakastelkaa joka toinen päivä/joka kolmas päivä. turhaa ressata tollasia tikkuja..

Kun taaustalla on lapsettomuutta niin tuo sinun ihan oikea ja hyvä neuvo ei oikein toimi.
Kun ovulaatiotesti on plussa niin ovulaatioa tulee siitä 24-48t kuluttua eli luteaalivaihe ei ole silloin 13 päivää. Samoin sanotaan, että ovulaation olisi hyvä tapahtua ennen kp21 jotta munasolu ei ehdi vanheta ja kohdun limakalvo rapistua. Normaali kiertokin on sen alle 35 päivää joten jos minulla jää se tälläkin kertaa siihen on luteaalivaihe todennäköisesti liian lyhyt.
Toivottavasti se eilinen tasavahvat viivat ovat jo se plussa niin sitten luteaalivaihe on todennäköisesti yli sen 12 päivää. Eikä se testi toki ovulaatiota takaa.