Ovulaatiotesti raskaustestinä?

Hei kaikki.

Elikäs, täällä kirjoittelee eräs epätoivoinen vauvakuumeilija :D Ostin kaupasta epähuomiossa ovulaatiotestejä, vaikkakin piti ostaa raskaustestejä. Noh, kirosin itsekseni kotona, että minkä takia sitä pitää olla niin malttamaton, että ei voi edes oikeita testejä ostaa..

Päätin kuitenkin sitten kokeilla kyseistä testiä (en ole koskaan tehnyt) ja heti, kunolin testin pissaan kastanut, niin muutaman sekunnin päästä ilmestyi kontrolliviivan viereen yhtä vahva viiva kuin kontorollikin. Mitä mieltä siis olette, että voiko ovulaatiotestejä käyttää raskausatestinä? Tai antaa edes pientä vihiä raskaudesta. Yritin jo kovasti googlettaa aiheesta, mutta ihmiset ovat niin eri mieltä asiasta, joten tein nyt tänne tunnuksen ja tulen teiltä viisailta kysymään. Kannattaako siis käydä ostamassa raskaustesti?

Kiitos paljon kaikille jo valmiiksi!!

Kyllä ovistestikin reagoi raskauteen mutta ei ole läheskään niin luotettava. Esim raskaustestissä haamukin tarkoittaa jo raskautta, mutta ovistestin testiviivan pitää käsittääkseni olla kirkuvan tumman punainen, jotta mahdollisesti voisi raskaudesta kertoa, mutta ilmeisesti sekään ei välttämättä vielä raskautta tarkoita.
Kyllä suosittelen minäkin sen r-testin hakemista, niin on paljon varmempi :)

Hei lumihiutale 92!
Oli pakko kirjottaa sulle, kun luin tämän pinon! Elikkä mulla on itselläni kuukautiset myöhässä jo kohta 2vk ja aluksi tein ensin ovistestin, kun menkkoja ei kuulunut. No se näyttää plussaa. Yhtä vahvaa kuin sun kuvassasi. Sitten tein r-testejä ja ne oli negoja. Vauvakuumeissani oon kuitenkin kahden vk:n aikana tehnyt ainakin 5 ovistestiä ja vielä eilen illallakin piirtyi kaksi vahvaa viivaa.. Eli mun tapauksessani kyse ei mitä luultavimminkaan ole raskaudesta. Jossain palstalla lukikin, että lh-hormoni saattaa pidemmäksikin ajaksi nousta ennen kuukautisten alkua.. Mutta eipä auta mun kun odotella...
Tsemppiä sulle ja toivottavasti sun tapaus on selkeämpi ja saisit plussan r-testiin tai sitten alkais menkat, tällänen epätietoisuus on pahinta :(

Mulla on raskaus 2 krt nyt paljastunut sillä, että ovulaatiotesti on jäänyt jatkuvalle plussalle, niin olen sitten tehnyt raskaustestinkin, mutta ei "menkkojen" aikaan vaan vähän myöhemmin. Juuri ennen menkkoja lh- nousee hetkeksi eli pari päivää ennen menkkoja voi saada ovistestillä tasavahvat viivat virheellisesti.

hei ootte tehnyt aamu pissasta ovutestejä vai onko sillä väliä?
mulla sattuu olee niitä ovu testejä nii paljon kaapissa, että aaattelin huvikseni koklata semmosen tänään, dpo 11 ja kattoo mitä näyttää :) haen sit varmuuden vuoksi raskaustestinki :)

Mä voin kertoa että kyllä toimii, mä testasin Davidin ovu testeillä kolme päivä ennen menkkojen alkamista ihan piruttain, ja se muuttus nii punaseksi ku vain voin muuttua joka pisti mut epäilee et oonkoha raskaana, oltiin nii kauan yritetty, tuli nii puskista, parast on se et mikä sai mut ees koklaa ovutestiä, oli ku katottiin yhtä leffaa ja aloin yhtä äkkiä itkee, hetki sen jälkeen nauroin :D aattelin jos ei raskaana ni hulluksi ainaki tullut.. Ovu testin jälkeen haettiin heti apteekkista kahtaki testiä ja molemmat positiivisiä :)

Minua ihmetyttänyt eräs asia, joten päätin kysyä teiltä viisaammilta asiasta täältä palstalta. :)

Noin viikon ajan olen saanut ovis testiin mielestäni plussan ja kiertoni on noin puolessa välissä. Ihmetykseni on, että kuinka ovis testi voi plussata näin pitkän ajan...vai onkohan kysymys myöhäisestä oviksesta heti kuukautisten jälkeen?

Hiljaa on mieleen hiipinyt toki ajatus, että mielikuvitus on tehnyt tehtävänsä ja kaikki haamuviivatkin on alkaneet näyttämään plussalta. :)

Yhteistyössä