Ovulaatiotesti raskaustestinä!? *kuva* mielipiteitä? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zp

Vieras
Hätäinen kun olen eikä raskaustestiä ole saatavilla niin pakko oli testata ovistestillä kun ollut tosi voimakkaita tuntemuksia että nyt olen raskaana. Taka-ajatuksena tässä olisi ollut että huomaan että testiviiva olisi ollut heikempi ja että saisin mielenrauhan, mutta toisin kävi. Ne ovat tasavahvuisia..ja eikö se ovulaatiotestissä tarkoita myös positiivista tulosta vai pitääkö testiviivan olla selvästi vahvempi kuin kontrolliviivan?

Ovulaatio tapahtui noin 8-9 päivää sitten joten kiinnittyminenkin olisi ollut jo pari päivää sitten..joten testitulos VOISI olla mahdollinen hyvällä tuurilla...

En tarkoita että tämä kuuluisi nyt luotettavimpien testien joukkoon raskautta toivottaessa, mutta hätähousu sekä himotestaaja ei voi itselleen mitään ;D
Mutta miee rauhaa en ainakaan tapauksesta saanut, vaan nyt mietityttää vielä lisää. Kertokaa mielipiteenne tästä: Aijaa.com - Ovistesti

Ei ilkeilyä kiitos, olen hätäilijä ja tiedän tämän ja tiedän myös sen ettei tämä ehkä mitään meinaa, muttakun....perjantai-ilta yksin tuntui tylsältä niin pakko oli jotain tekemistä itselleen kehitellä aikansa kuluksi.. :)

• Tykkää
Reactions: JustSe
Kaveri sai ovistestillä plussan ja niinhän ne väittää, että sillä sen saada voisi. Mutta tiedä noista sitten. Jos ovistestikin näyttää raskauden, niin miksi on erikseen raskaustestit ja ovistestit?

Ovistesti toimii raskaustestinäkin. TOSIN sen herkkyys on luokkaa jotain 25. Herkimmät raskaustestit 10. Ja nekin näyttää aikaisintaan n. 10 päivää hedelmöittymisestä. Epäilen, että 25 luokkaa oleva ei voisi näyttää tuossa vaiheessa vielä mitään. Mutta voin olla väärässäkin :) Itse käyttänyt ovistestiä myös raskaustestinä mutta sen jälkeen kun r-testi näytti plussaa. Pakko oli kokeilla toimiiko :D

Mä testasin huvikseni ovistestillä positiivisen r-testin jälkeen. Ja oli erittäin positiivinen. Erehtymisen mahdollisuutta näissä testeissä raskauden suhteen en tiedä.

Luin jostain että LH-hormoni ja hCG-hormoni ovat samaa sukua, ja raskaustesti näyttää positiivista vasta sitten kun istukka on alkanut toimimaan. (Sitä ennen keltarauhashormoni pitää raskautta yllä) mutta muuten nuo hormonit ovat samantapaiset ja ovistesti on MAHDOLLINEN ensi alkuun, jo ennen raskaustestiä, mutta raskaustesti tietysti varmempi on.

RFSU:n ovistesteissä ainakin lukee että: "Voit tehdä RFSU Ovulaatiotestin jo samana päivänä kun kuukautistesi olisi pitänyt alkaa. RFSU Ovulaatiotestii on helppokäyttöinen, ja se antaa luotettavan vastauksen 5 minuutissa"

En tiedä sitten..

Muita kenellä kokemusta asiasta? :)

Mulla näytti ovistesti plussaa kun menkkojen ois pitäny jo alkaa, oiskohan ollu pari päivää niiden alkamattomuuden takia testasin ovistestillä ja vahva plussa tuli.

Kuinka loppukierrosta? samoihin aikoihin, viikkoa ennen oletettuja kuukautisia?
Mulla kuitenkin oireitakin on, jonka takia tuon testin tein..se on vaan toinen juttu että onko oireet aitoja, vai ei :D

Kiitos vastauksesta. Täytyy nyt tarkkailla tilannetta. Raskaus olisi kovasti toivottu, siksi en haluaisi liikaa luottaa näihin nyt tehtyihin "turhiin" ovistesteihin, kun kuitenkin joutuu taas pettymään kun aidon raskaustesin tekisi.

Oletko yhtään kertaakaan raskaana ollut itse, vai oletko vain tikutellut muuten vain?

Mä olen saanut molemmissa raskauksissa ovistikulla vahvan testiviivan päivää ennen kuin kuukautisten pitäis alkaa. Sitten jossain vaiheessa testailin myös niissä kierroissa, missä en ollut raskaana, niin vahvaa viiva ei tullut ovistestiin just ennen menkkoja (jotain hailakkoja saattoi joskus olla).

Joten ei siis ole mahdollista että ovistesti nyt jo näyttäisi plussaa (niinkuin minulla teki) ja dpo on 8-9. Joten vielä ainakin hetki matkaa tuohon dpo 14. Kun jossain luki että ovistesti voi näyttää plussan jo hyvinkin varhaisessa vaiheessa, mutta eihän siitäkään todistetta ole onko ollut varma tieto.

Nyt rv6+3, eikä ovustesti näytä ku yhtä viivaa. Rippuu varmaan merkistä , ite tilasin niitä ebaysta, ja niissä lukee Lh tai Hch, ne ei ainakaan näytä raskautta !

Yhteistyössä