Ovulaatiotesti, ovulaatio ja menkkojen alkaminen????

31.10.2008
223
0
16
Siis... ovulaatio pitäisi tulla 14 vuorokautta ennen menkkojen alkamista. Itselläni ovulaatiotesti näyttää aina positiivista 16. päivän korvilla, eli ovulaatiota ei ole voinut tulla silloin. Viime kerralla menkat alkoi kuitenkin jo 28. päivänä. yleensä kierto n. 29-31 päivää.

Mulla on PCO:ta, mutta lääkärin mukaan hormonit toimii normaalisti (otettiin syksyllä jotain verikokeita). Oon myös joinakin kertoina tehnyt ovistestejä myös positiivisen jälkeen ja havainnut testin muuttuvan jälleen negatiiviseksi. Eikö sen pitäisi mennä juuri niin?

Jos menkat alkaa 28. päivänä, pitäisi ovulaation siis olla tapahtunut n. 14. päivänä. Mutta kun testi näyttää positivista vasta 16. päivänä, niin... Mihin oikein uskoa??

Nimim. hämmentynyt

Ei kaikkien naisten luteaalivaihe (oviksesta menkkoihin) kestä 14 vuorokautta. Sulla vain on lyhyempi. Mutta ei hätää, tuo 12 päivää on ihan normaali ja riittävä raskautumisen kannalta. =)

Mietin tuosta edellisestä yhtä juttua: Vedin kunnolla lipat - oikein ilmalennolla - 25. kiertopäivänä. Tuli ajatus, että jos olen raskaana, en ole varmaankaan enää... Voiko tämä vaikuttaa siihen, että vuoto tuli noin aikaisin, siis mulle 28 päivää on poikkeuksellisen vähän!?? Onko jollain tietoa??

Raskaus on alussa niin syvällä sykkyrällä kohdun limakalvon sisällä, ettei siihen ulkoisilla tekijöillä pysty vaikuttamaan, joskus kierto vain on lyhyempi ja joskus pidempi. Mulla ollut lyhyimmillään kerran 19 päivää.

Yhteistyössä