Ovulaatiotesteistä

  • Viestiketjun aloittaja Elli77
  • Ensimmäinen viesti
Elli77
Hei!

Kysyisin teiltä kokeneemmilta näistä ovulaatiotesteistä.

Eli olen nyt testannut ovulaatiota kotitesti.fi.- sivuilta tilaamillani liuskatesteillä.
Kuukautiskierto on normaali (n. 30 pv), ja aloitin testaamisen pv 13.
Kahtena ensimmäisenä päivänä liuskassa näkyi vain kontrolliviiva. Kahtena seuraavana päivänä näkyi lisäksi selvästi kontrolliviivaa heikompi testiviiva (oli kuitenkin selvästi näkyvissä). Tänään näkyvissä oli taas pelkkä kontrolliviiva.

Ohjeiden mukaan tuo heikko testiviiva tulkitaan negatiiviseksi.
Itse epäilen kuitenkin, että virtsa ei ole ollut riittävän pitkään rakossa, en myöskään ole rajoittanut juomista (neuvotaan ohjeissa).

Onko teillä kokemusta, kuinka suuri merkitys näillä asioilla on. Voisiko tämä aiheuttaa heikon testiviivan?

Kiitos jo etukäteen jos joku osaisi kertoa!

 
luultavasti sulla on eilen testi ollu positiivinen eli tänään toimintaa! =)
noilla samoilla testeillä mulle kävi tässä kierrossa ihan samalla lailla.
ja ohjeissa kun sanotaan että viivojen pitää olla yhtä tummat tai vielä tummempi...
mammaksin testejä oon aikasemmin käyttänyt ja niissä ei ole tota ongelmaa ollut.
ja aamu pissaa en koskaan ole testaamiseen käyttänyt paitsi kerran ajatuskatkoksessa... siitä tajusin kun edellisenä päivänä testissä oli jo tummentumaa ja seuraavana ei mitään. testasin toisesta pissasta uudelleen ja ovishan siinä oli mennä sivu suun.
 
Kannattaa testata erilaisia testejä. Mulla kanssa ei joihinkin testeihin ikinä tullut yhtä tummaa viivaa kuin kontrolliviiva, vaikka ovulaatio tapahtui normaalisti. Hoitojen aikana siirryin Clearbluen digitaaliseen testiin, jossa viivoja ei tarvitse arpoa, mutta sen näkee kun tikun irrottaa testilaitteesta. Tuohon testiin sain lh-huipun aina näkyviin ja viivakin oli yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Lisäksi voi testata heti aamusta, jolloin pissa ollut rakossa tarpeeksi kauan. Testi on kallis, mutta tässä konkurssissa ja hoitomaksujen yhteydessä se ei niin tunnu.
 
Paitsi että se riippuu testistä (halpisliuskat ei kuulemma oo kovin luotettavia), se riippuu myös henkilöstä. Näin väestöliiton gyne sanoi mulle eilen, että joillakuilla testit ei ollenkaan näytä positiivista vaikka ovis tapahtuisikin. näin kävi mulle viime kierrossa, testailin ja viivat pysyivät haamuina. progetesti näytti kuitenkin että ovis oli tullut. Nythän sitä harmittelee ettei aikoinaan ostanut digitesteriä, sata euroa varmaan kulunut nettiliuska- ja apteekin testeihin... plääh
enniVeen kanssa samoilla linjoilla hoitojen aiheuttamasta konkurssista. :/
 
Minä oon käyttänyt mammaksilta tilattuja liuskatestejä. Mulle ne ainakin näyttää oviksen. Tosin, viiva ei koskaan ole täysin samanvahvuinen kuin kontrolliviiva, mutta niin selkeä ja selvä silti, että tietää oviksen olevan käsillä. =)
 
kaks kiertoa täällä kans tikuttanut halpatesteillä. Ekalla näkyi selvä viiva kiertopäivänä 14., mutta viimeksi ei ovista löytynyt... Mulla onkin nyt aikomuksena ostaa tuo digitaalinen mittari, nii ei tarvitse arpoa oviksen etsimisen kanssa. Lisäksi rupeaa turhaa epäilyttämään, että onko ovista aina laisinkaan, jos sitä ei löydy ja jos homma on vaan kiinni siitä, että testit eivät ole tarpeeksi luotettavia tai tarkkoja...
 
Mulle sanoi myös Väestöliiton lääkäri, että kaikki ei saa ovistestiin tasavahvoja viivoja, vaikka ovulaatio tuleekin. Hän sanoi, että jotkut ovuloivat alemmalla LH-tasolla, kuin minkä ovistesti näyttäisi "plussana".
 
Mulle lääkäri sanoi et testata ainoastaan clearblue digitaalisella, koska se on varma!Kaapissa itelläkin mammaksi.fi testejä, mut ostin käskystä clerbluen testipaketin.... nyt bongailen ovista!
Ollaan felicitaksessa....
 
Kommentoin vaan että mammaksin testeillä olen kanssa testaillut ja ne ovat toimineet hyvin ja selkeästi. Joillain apteekista ostettavilla olen myös välillä testannut ja niistä on jotkut toimineet paremmin ja jotkut huonommin (2 kiertoa jossa ei selkeää ovisplussaa).

Muista lukea tosiaan käyttö-ohjeet että koska aloitat testauksen (itsellä ovis+ tullut jopa kp9 kun kierto 24-28) ja koska testi pitää tehdä (aamupissasta ei juurikaan testejä saa tehdä).

Tosin se ettei bongaa ovista selkeästi ei meinaa etteikö se olisi voinut tapahtua. Itsellä näin kävi yhdessä kierrossa josta en ovista ollut bongannut, mutta ultran ja verikokeiden mukaan oli tapahtunut.
 

Yhteistyössä