Ovulaatiotesteistä ja yleensä ovulaatioon liittyvää..

Olen nyt testannu kahden kierron aikana ja mahassa on ollu juuri oikeena aikana( siis päivien laskennan mukaan) nipistelyä eli ns. ovulaatio oireita, limaista vuotoakin enemmän.. Mutta testit on näyttäny aina miinusta, onkohan noihin testeihin luottamista? Onko muilla toimineet? Kuukautiset on mulla säännölliset, 28 pvää on kierto. Olen tehnyt sen hedelmällisyystestinkin kun alettiin yrittämään lasta ja se näytti plussaa. Voiskohan kuiteski ovis jäädä tulematta vaikka kuukautiset olis normaalisti, muistelisin että jossain olis niin lukenu, en vaan löytäny enää netistä sitä juttua. Miten muilla?
 
Ei ovulaatiota välttämättä ole joka kk eikä se tarkoita että olisi mitään vikaa. Kannattaa testata muutama kuukausi. Ja muuten, se lh-huippu saattaa kestää vain muutaman hassun tunnin, joten kun vrk välein testaa, saattaa se huippu jäädä kokonaan huomaamatta. Olen itsekin aikoinaan ovulaatiota testannut ja kyllä se vaan aina testillä on löytynyt joten luotan kyllä niihin.
 
Ovulaatio voi tulla kierron aikana koska vain. Itselläni on ollut ovis aina epäsäännöllinen. Se on vaihdellut ihan niin että on saattanut alkaa vasta 4 päivää ennen menkoja jolloin raskauden yrittäminen on ollut aikas turhauttavaa.. Itse odotin 1v raskauden alkua ja loppu vaiheessa testasin jo koko kuukauden joka päivä ovista ja sain lopulta tärppäämään.. :) Ostin aina niitä "halppis" testejä, mutta silti rahaa upposi niihin aikas paljon.. 1v yrittämisen jälkeen sais vissiin neuvolasta apua missä selvitetään hormoni tasapaino ja kohtu, mutta tästä minulla ei ole varmaa tietoa..
 
..niin ja vielä.. Kyl se testi näyttää aikas tarkasti oviksen ja runsaampi vuoto ja kivut ei välttämättä aina liity ovikseen. Joten kannattaisi varmaan aloittaa testaaminen 6-10 päivää menkoista ja testata niin kauan et tulee se viiva :)
 
örrimörri oliko hedelmällisyystesti tällainen:
Sofi naisten hedelmällisyystesti - Suomen Kotitesti

Tällä testillä negatiivinen tulos tarkoittaa, että hormonipitoisuudet elimistössä
eivät ole liian korkealla ja hedelmällisyyden pitäisi olla normaali.
Positiivinen tulos tarkoittaa FSH:n kohoamista ja on merkki vaihdevuosien alkamisesta.

(tai muu ongelma kyseessä)
..eli jos siun tekemä testi näytti plussaa, saatta hedelmällisys olla laskenut jostain syystä.

Suosittelen käyntiä tuota pikaa Gynen luona - varsinkin jos olet nuori nainen.
Hän antaa luultavasti siulle lähetteet: FSH/LH/Progesteron testeihin.

Ovulaatiotestit ovat aika luotettavia(lääkäri näin kertoi), mutta esim. jos kärsii monirakkulaisista munasrjoista(PCO)saattaa testi näyttää plussaa useammankin päivän ja siitä on vaikea silloin arvoida oikeaa ovulaatio ajankohtaa.

..ja kyllä..ovulaatio voi hyvinkin jäädä tulematta, vaikka kiertosi on kellontarkka - iso osa nuoristakin naisista ei ovuloi ilman apuja(esim. Clomifen)
Lääkeinfo.fi - CLOMIFEN 50 mg -tabletti, päällystetty (LEIRAS FINLAND)
 
Viimeksi muokattu:
örrimörri oliko hedelmällisyystesti tällainen:
Sofi naisten hedelmällisyystesti - Suomen Kotitesti

Tällä testillä negatiivinen tulos tarkoittaa, että hormonipitoisuudet elimistössä
eivät ole liian korkealla ja hedelmällisyyden pitäisi olla normaali.
Positiivinen tulos tarkoittaa FSH:n kohoamista ja on merkki vaihdevuosien alkamisesta.

(tai muu ongelma kyseessä)
..eli jos siun tekemä testi näytti plussaa, saatta hedelmällisys olla laskenut jostain syystä.

Suosittelen käyntiä tuota pikaa Gynen luona - varsinkin jos olet nuori nainen.
Hän antaa luultavasti siulle lähetteet: FSH/LH/Progesteron testeihin.

Ovulaatiotestit ovat aika luotettavia(lääkäri näin kertoi), mutta esim. jos kärsii monirakkulaisista munasrjoista(PCO)saattaa testi näyttää plussaa useammankin päivän ja siitä on vaikea silloin arvoida oikeaa ovulaatio ajankohtaa.

..ja kyllä..ovulaatio voi hyvinkin jäädä tulematta, vaikka kiertosi on kellontarkka - iso osa nuoristakin naisista ei ovuloi ilman apuja(esim. Clomifen)
Lääkeinfo.fi - CLOMIFEN 50 mg -tabletti, päällystetty (LEIRAS FINLAND)
Juu toi testi se oli mutta tarkotin sillä plussalla että hedelmällisyys oli normaali ton mukaan.. eli yhtä viivaa näytti.. Sanoin vähän väärin kun mainitsin plussan.. No, täytyy vaan jatkaa yrittämistä ja jos ei tärppää niin lekuriin sitten vaan.. Me ollaan vasta alkuvaiheessa tässä yrittämisessä mutta ainahan sitä toivoo että "heti"onnistais;)
 

Yhteistyössä