Ovulaatiotesteistä ja ovulaatiosta tietävät hoi!

Olen saanut neljänä perättäisenä päivänä ovistesteistä selkeät plussat.

Ei kai ovulaatio niin kauan kestä? Yksikään ei siis ole ollut haamu, vaan selkeitä plussia tosiaan kaikki. Mitä mitä mitä? Miksi noin monena päivänä peräkkäin? Kertokaa kaikki jotka vähänkään asiasta tiedätte, että mitä tiedätte! =)

Mä testailin ekassa kierrossa aconin herkillä ovistesteillä ja sain myös neljänä päivänä tosi selvän plussan testiin. Kyselin myös asiaa täällä ja joku muistaakseni kirjotteli että oli asiaa kysyny jostain testejä valmistavasta firmasta että mistä johtuu. Jos nyt oikein muistan nii vastaus oli jotain sellasta että joskus se hormonipiikki saattaa vaan kestää useamman päivän eli on tavallaan niin voimakas että näkyy testissä useamman päivän. En sit tiedä et tuleeko ovulaatio sit kuitenkin sen suunnilleen 24-36 tunnin kuluttua siitä kun se piikki alkaa eli tulee eka plussa testiin. Kannattaa hakea vanhoista keskusteluista tuosta niin sieltä tulee vastauksia. Ovistesti kai joskus voi näyttää myös raskauden mutta mulla ei siis ainakaan ollu siitä. On oviksen bongailu kyllä raskasta puuhaa, mä jätin tässä kierrossa koko touhun pois. Tosin ei se sen miettiminenkään helppoa ole ku ei sit yhtään tiedä millon olis hyvä päivä. Sen enempää en sit osaa asiasta sanoa.

Hei vaan Ippu ja Olivia,

En ikävä kyllä löytänyt tuota Olivian mainitsemaa vanhempaa ketjua, mutta oli kuitenkin jotenkin lohdullista kuulla, että tuo voi olla normaalia. Aiemmin olen lukenut, että ovulaatiotesti voi näyttää jatkuvaa plussaa, jos kyseessä on PCO.

Minun elämäni kolme ensimmäistä ovulaatiotestiä ovat näyttäneet huutavan tummmaa posiviivista tänään, eilen ja toissapäivänä, ja aloin jo huolestua. Nyt en vaan sitten tiedä, onko mulla ikiplussa (ja kenties PCO?) vai olisiko testeihin tullut negaa aloittamalla testaaminen aiemmin.

Kerrohan Ippu, jos asiaan tulee sinulla selvyyttä!

Tulen päivän jäljessä, eli neljäs plussa tuli tänään testiin. Tosin, jos oikein haluan niin ajatella, tämänpäiväinen olisi ollut hieman haaleampi (mutta selvä) positiivinen kuin edelliset. Sain läääkärille soittoajan huomiseksi, joten voisin kirjoitella hänen terveisensä sitten kun ne tiedän.

Sinänsä sääli, ettei tuo minun jatkuva plussani voi johtua raskaudesta - muuten olisin jo aivan innoissani...

Edelleen, jos jollain on asiaan liittyviä kokemuksia, kuulisin niitä mielelläni!

:heart: piip

Hei,

Lääkäri ei ollut puhelimessa yhtään ihmeissään tuosta usean päivän hormonipiikistä, sanoi vain, että ovulaatio on tapahtunut odotettua aiemmin. Eli se on ollut välillä keskiviikko - lauantai (tai lauantaista ne muutama kymmenen tuntia, jotka kuluvat hormonipiikin alkamisesta ovulaatioon), sillä keskiviikkona munasarjani ultrattiin, ja silloin ovulaatio ei ollut vielä tapahtunut. Lauantaina tein ensimmäisen ovulaatiotestin.

Lopetin testien tekemisen puheluun lääkärin kanssa, eli viidettä en enää tehnyt. Huomenna menen verikokeeseen, ja sen pitäisi sitten osoittaa, ovatko arvot ihan normaalit ovulaation jälkeiset. Voin sitten kertoa, miten kävi, vaikka siihen menee kyllä kai viikko.

Miten sinulle kävi, Ippu? Onko pluss ayhä ruudussa? Voisitko muuten olla sittenkin raskaana? (Minä en, ikävä kyllä.)

:heart: piip

Minä sain yhteensä seitsemänä päivänä plussan, vahvan plussan. Nyt testit loppuivat, joten enää en tiedä, eilen siis tein viimeisen. Ensi viikkoa tässä odottelen, sitten tulee joko täti tai muita uutisia.. =)

Yhteistyössä