Ovulaatiotesteihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luottaako varmasti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Luottaako varmasti

Vieras
Osaako kukaan kertoa, että jos ovulaatiotesti näyttää plussaa, tarkoittaako se varmasti ovulaatiota? Jossain keskustelussa lisäksi mainittiin, että jos ovis jää testiin päälle, ts. testi näyttää plussaa useita päiviä, se voisi olla merkki PCO:sta, eikä ovista näin ollen tapahtuisi. Toisessa keskustelussa taas sanottiin, että ""pitkästä plussasta"" ei kannata huolestua...

Itse olen yrittänyt raskautua tammikuusta lähtien, ja olen tehnyt ovistestejä viimeisissä kolmessa kierrossa. Kaksi ekaa kiertoa näyttivät ns. kesto-ovista, kun taas viime kuussa testi näytti plussan jälkeen negaa.

Kuukautiseni ovat olleet pillereitten poisjättämisen jälkeen hyvin säännölliset (aluksi 27 pv, nyt 29) mutta paljon niukemmat kuin pillereitä syödessäni. En ole myöskään onnistunut ""limabongailussa"", joten olo alkaa olla aika epävarma!

Ovulaatiotesti näyttää LH-tason, eli lutenisoivan hormonin nousun. Eli ajankohdan milloin oviksen pitäisi tapahtua.

Toisethan koittavat lämpöjen mittailulla ja juuri tuolla limojen tarkkailulla yms. oireiden (vatsan nippailuiden jne.) perusteella bongata oviksen lähestymisajankohdan, mutta toki nämäkään eivät anna varmaa tietoa oviksen tapahtumisesta.

Mutta se ei näytä sitä, että irtoaako se munasolu myös.
Lääkärissähän pystytään sitten katsomaan ultralla kypsyykö munasolu/-soluja ja verikokeella sitten, että irtosiko niitä.

Tuli pieni fibaus tuossa aiemmassa viestissäni, enkä pääse sitä enää korjaamaan, tai sitten en vaan osaa käyttää tätä keskustelupalstaa...

Lause ""Mutta se ei näytä sitä, että irtoaako munasolu"", kuulu ensimmäisen kappaleen loppuun. Eli ovistesti ei näytä sitä että irtoaako munasolu myös.

Minä taas en ole saanut ovistesteihin kunnon plussaa koskaan, vahvoja haamuja kylläkin ja raskaana olen. Oli vähän epäuskoinen olo, kun raskausoireita alkoi tulla, vaikka luulin, ettei raskaus olisi edes mahdollinen.

Mulla oli haaleita plussia ovistesteissä ja yhtenä päivänä sitte tumma. Sen jälkeen ovis vaan ""jatku"" ja haalee plussa näky tikuissa..Ja minäkin olen nyt raskaana. Joku sano mulle, että ei sillä oo mitään väliä mitä ne tikut näyttää vahvan plussan jälkeen..

Yhteistyössä