ovulaatiosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sani

Jäsen
17.09.2004
320
0
16
montako päivää teillä kestää ne ovulaatio kivut ?sunnuntaina mä pongasin oviksen ja tiistaina tuli vasta ovis kivut ja eilen oli iaka paha ja tännäänkin vielä tuntee !!
koskas se kiinnittymiskipu on, jos se tapahtuu ?

Kannattais varmaan ottaa selvää näistä asioista...

Ovulaatiotesti havaitsee virtsasta LH:n eli luteinisoivan hormonin, joka aiheuttaa ovulaation. Ovulaatio tapahtuu parin päivän sisällä LH-huipun havaitsemisesta. EI SIIS NIIN ETTÄ KUN OVULAATIOTESTI NÄYTTÄÄ PLUSSAA NIIN MUNASOLU OLISI JUURI IRTOAMASSA VAAN MUNASOLU IRTOAA TUOSTA PLUS-TESTISTÄ 1-2 VRK KULUESSA

Ovulaation aikaan voi olla ovulaatiokipuja eli alavatsan nipistelyä tai jomotusta toispuoleisesti. HUOM! Kipuja voi esiintyä myös ennen ovulaatiota (munasolun "kasvukivut") ja ovulaation jälkeen (keltarauhanen).

Kiinnittymiskipu (jos sellaista nyt sattuisi tulemaan) tulee luonnollisesti kuvioihin vasta kiinnittymisen aikaan joka tapahtuu n. 5vrk kuluttua munasolun irtoamisesta. Munasolu ei siis todellakaan irtoa ja kiinnity saman tien parin päivän sisällä.

no mähän koko ajan yritän ottaa selvää!! kiitos vastauksestasi !!
ja tiedän, että irtoaminen ja kiinnittyminen ei tapahdu samana päivänä.
halusin vaan tietää onko muilla oviskipuja ja montako päivää.. ja ten ovistestejä ..

ei tossa ole oikeestaan mitään uutta mulle!! kyl mä jonkin verran tienkin .. käyn hoidoissakin. mutta tota en muistanu, et koska se kiinnittyminen tulee jos tulee. muistin, et se oli joku 4- 7 päivää. mutta kiitos kuitenkin oli siin hyvää tietoo sellaselle joka ei tiedä mitään oviksesta .

Yhteistyössä