Ovulaatiosta tietävät!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvakuumekouristus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvakuumekouristus

Vieras
Mä en vaan tajua näitten ovulaatio/kp jne päälle vissiin tarpeeksi! :D Kp 17 ovulaatiotesti näytti kaks yhtä punaista viivaa. Kp 18 ei näkynyt enää minkään laista viivaa. ELI OLIKO MULLA OVULAATIO TUOLLON KP 17 VAIKO SEN 12-48 (?) TUNNIN PÄÄSTÄ TUOSTA PLUSSASTA?

Entäs sit: MILLON VOIN AIKAISINTAA TEHDÄ TESTIN, JOS EN JAKSA/MALTA/HALUA ODOTTAA KK EKAAN PÄIVÄÄN? MILLON MUN KUUKAUTISTEN SIT PITÄIS TULLA? :D heh! Mulla on raskaustestejä (niitä herkkiä kymppitestejä ja sit 20-25 testejä) näillä tarkoitan sitä herkkyyttä niissä testeis. En osaa selittää paremmin, mut asiasta tietävät ymmärtävät kyllä noista herkkyyksistäkin. Kaikista herkimmät testit on vissiin sellasia, että ne voi näyttää plussaa jopa 4pvä ennen oletettuja kuukautisia. Mikä kp mä voin tollaseen kusasta, että ois ees pieni toivo, että näkyis testis, jos raskaana oon??

Kiitos, jos viitsitte vastata näihin typeriin kysymyksiin :)

Munasolu irtoaa sen 12-48 h siitä lh-huipusta, jonka testi näyttää.

Ja siitä kp 18 (jolloin sun ovulaatio on siis tod.näk ollut) niin lasket ainakin 10 päivää ennenkuin testaat herkälläkään testillä, mielellään tietty 14 päivää, niin ei kemialliset näy.

Ovistestin ohjeessa varmaan lukee, milloin ovis on plussan jälkeen odotettavissa. Joissain 24-36 h ja joissa jopa 48 h saakka. Mutta siis kun se yhtävahva tai vahvempi viiva tulee, niin siitä aikamäärä eteenpäin ja oviksen pitäisi tulla.

Yleensä ovistestin plussapäivä lasketaan dpo -1 (days past ovulation) eli itse ovulaatiopäivä on 0. Siitä sitten kun lasket dpo 10, niin saattaapi herkällä testillä plussa näkyä. Mutta dpo 12-14 yleensä jo varmasti näkyy. Toki niitä on ihmisiä, joilla hcg erittyy hitaasti ja siksi on aina varmempaa testata vasta, kun on menkkojen tuloaika.

Onnea yritykseen!

Hei! Kiitti vastauksista!! Tuli lisää toivon kipinää vauva yritykseen, kun sillon kp. 17-18 oli just seksiä! :D Vähän pelkäsin ettei minkäänlaista mahdollisuutta ole raskauteen :/

Et kertonut kuinka pitä kierto sinulla on ja missä vaiheessa ovulaatio on yleensä näkynyt. Ovishan saattaa olla missä vaiheessa kiertoa tahansa. Yleensä 14 vrk ennen kuukautisvuotoa.

Eli jos kiertosi on 24pvää (-> ovis oletetusti kp 10), kannattaa alkaa tikuttamaan ovista vaikka jo kp 7, ja tikuttaa joka pvä n. viikon ajan.

Erittäin herkän raskaustestin voit tehdä jo n. 8 pvää oviksesta. Tällöin myös "hipaisut" ja "kemialliset keskenmenot" saattavat antaa positiivisen tuloksen, menkat kuitenkin alkavat ajallaan ja pettymys on suuri.

Alkuperäinen kirjoittaja oiuy:
Ovistestin ohjeessa varmaan lukee, milloin ovis on plussan jälkeen odotettavissa. Joissain 24-36 h ja joissa jopa 48 h saakka. Mutta siis kun se yhtävahva tai vahvempi viiva tulee, niin siitä aikamäärä eteenpäin ja oviksen pitäisi tulla.

Yleensä ovistestin plussapäivä lasketaan dpo -1 (days past ovulation) eli itse ovulaatiopäivä on 0. Siitä sitten kun lasket dpo 10, niin saattaapi herkällä testillä plussa näkyä. Mutta dpo 12-14 yleensä jo varmasti näkyy. Toki niitä on ihmisiä, joilla hcg erittyy hitaasti ja siksi on aina varmempaa testata vasta, kun on menkkojen tuloaika.

Onnea yritykseen!

Minäpä lasken tuon dpo:n :) Aina tulee uutta tietoa! :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et kertonut kuinka pitä kierto sinulla on ja missä vaiheessa ovulaatio on yleensä näkynyt. Ovishan saattaa olla missä vaiheessa kiertoa tahansa. Yleensä 14 vrk ennen kuukautisvuotoa.

Eli jos kiertosi on 24pvää (-> ovis oletetusti kp 10), kannattaa alkaa tikuttamaan ovista vaikka jo kp 7, ja tikuttaa joka pvä n. viikon ajan.

Erittäin herkän raskaustestin voit tehdä jo n. 8 pvää oviksesta. Tällöin myös "hipaisut" ja "kemialliset keskenmenot" saattavat antaa positiivisen tuloksen, menkat kuitenkin alkavat ajallaan ja pettymys on suuri.

Niin, juu. Tosiaan.. Kp 28 on nyt menossa. :) Kierto oli viime kuussa 28 päivää, ja ovista en sillon ees yrittänyt tikulla. Tää meidän vauvahaaveilu on vasta ihan aluillaan :) Siksi vähän epäilevällä mielellä oon liikkeellä, koska oletin ovulaation tapahtuvan siinä kp 14 kieppeillä, mutta silloin ei näkynyt testissä mitään. Huvikseni (jo periksi antaneena tikuttelijana) testasin kp 17 ja plussaa näytti.

Meillä just sain ovistestissä lauantai-ilta kaksi viivaa, ja nyt sunnuntai-iltana eli eilen puuhailtiin... Pitäisi varmaan varmistaa vielä tänään? Käytin First Signal -testiä, se halvin kaikista, siinä lukee että ovulaatio on 24-36 h tuosta positiivisesta testistä.

Eli siis positiivinen la-ilta ja sunnuntaina olikin sellaiset myllerrykset vatsassa, ettei siinä olisi edes varmaan testiä tarvittu...

OMA KYSYMYKSENI:
Miten kauan ne siittiöt elävätkään kohdussa? Eli jos vaikka otollisin hetki olisikin tänään, ja eilen on oltu yhdynnässä, onko niitä vielä VARMUUDELLA tänään siellä touhuissaan vai kuinka nopeasti ne kaikki tulevat ulos?

Ja onnea AP:lle yritykseen! Pitääpä itsekin alkaa kohta hamstraamaan testejä... Meillä vielä se tilanne että jos ei nyt tästä kierrosta tärppää, niin sit esikoinen on jo yli 3v kun toinen syntyisi ja pitäisi alkaa miettiä työkuvioita... HUH.

Peesi. Sain juuri itse pari kiertoa sitten positiivisen ns. herkällä testillä, mut menkat alkoi kumminkin. En siis suosittele testaamaan ennen kuin menkkojen olisi jo pitänyt alkaa, koska ikävää on jos ehtii jo toivoa ja sitten tuleekin menkat.

Alkuperäinen kirjoittaja kanssasisar:
Meillä just sain ovistestissä lauantai-ilta kaksi viivaa, ja nyt sunnuntai-iltana eli eilen puuhailtiin... Pitäisi varmaan varmistaa vielä tänään? Käytin First Signal -testiä, se halvin kaikista, siinä lukee että ovulaatio on 24-36 h tuosta positiivisesta testistä.

Eli siis positiivinen la-ilta ja sunnuntaina olikin sellaiset myllerrykset vatsassa, ettei siinä olisi edes varmaan testiä tarvittu...

OMA KYSYMYKSENI:
Miten kauan ne siittiöt elävätkään kohdussa? Eli jos vaikka otollisin hetki olisikin tänään, ja eilen on oltu yhdynnässä, onko niitä vielä VARMUUDELLA tänään siellä touhuissaan vai kuinka nopeasti ne kaikki tulevat ulos?

Ja onnea AP:lle yritykseen! Pitääpä itsekin alkaa kohta hamstraamaan testejä... Meillä vielä se tilanne että jos ei nyt tästä kierrosta tärppää, niin sit esikoinen on jo yli 3v kun toinen syntyisi ja pitäisi alkaa miettiä työkuvioita... HUH.

Ihana löytää kohtalotoveri! Käsittääkseni siittiöt elävät keskimäärin 2-5 pvä naisen elimistössä. Luin jostain, että kierron puolivälissä riittäisi, jos 2-3 päivän välein mies tulee sisään. Eli kaippa ne ainakin sen 2 päivää siellä elää. :)

Meillä ei esikoisen aikaan edes ovulaatiosta puhuttu, sen kus jyskytettiin vaan. En ees tiedä miksi nyt teen ovulaatiotestejä, määrittelen kiertopäiviä tai lasken mahdollisia plussapäiviä :( Huh! Kai tämä vauvakuume saa pään sekaisin!

Peesi. Sain juuri itse pari kiertoa sitten positiivisen ns. herkällä testillä, mut menkat alkoi kumminkin. En siis suosittele testaamaan ennen kuin menkkojen olisi jo pitänyt alkaa, koska ikävää on jos ehtii jo toivoa ja sitten tuleekin menkat.

Miten mä määrittelen, että milloin menkat on myöhässä?? Kierto ollut 28 päivää aiemmat kuut, mutta tässä kuussa tosiaan (oletettavasti ollut) ovulaatio vasta kp. 18. Eli mikä kp mun menkat on myöhässä. Vitsit mä oon tyhmä.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Miten mä määrittelen, että milloin menkat on myöhässä?? Kierto ollut 28 päivää aiemmat kuut, mutta tässä kuussa tosiaan (oletettavasti ollut) ovulaatio vasta kp. 18. Eli mikä kp mun menkat on myöhässä. Vitsit mä oon tyhmä.. :D

Niin ja lissään vielä, että kp 28 nyt menossa!

Monissa testeissä lukee, että testaat sen pisimmän kierron mukaan, eli jos vaikka tässä vuoden aikana osa olut 26pv mutta yksi vaikka 28 pv, niin sit se 28 pv. Ärsyttävää, tiedän... Tsemppiä odottamiseen! (tai sit ostat clearblue testin - ei digitaalinen - joka on tosi herkkä).

Yhteistyössä