Ovulaatiosta kysymys, johon ei vastausta löydy mistään

Oon uusi täällä, joten jos tästä on jo keskusteltu niin sorry, ohjatkaa mut sitten oikeeseen paikkaan! :ashamed:

Eli, mulla on kierto 28 päivää. Viimeksi oli 29 mutta se taisi vaan venähtää kun miettisin että oisinkohan jo raskaana (se oli yk 2). Kysymys: voiko ovulaatio tulla jossain muussa vaiheessa kun kp 14? Eli voiko se olla jo aiemmin? Mulla ei oo oikeestaan mitään tuntemuksia kun ovulaatio tapahtuu, joten sen pohjalta en itse osaa arvioida mitään. Mua vaan niin rupes mietityttämään, että onko se mahdollista että ovis tapahtuu aiemmin ku "normaalisti"? Ovistestit tilasin tänään, jotta saisin asian jotenkin varmistettua, mutta kun ne ei ehdi ehkä vielä seuraavaan puputtamis-aikaan joka alkaa perjantaina (tosin mammaksi.fi on ainakin ennen ollut tosi nopee toimituksissaan). Mä kun oon aina kuvitellut, että mulla se ovulaatio tosiaan on kp 14 eli puolessa välissä, mutta mitä jos ei ookkaan. Kärsimättömänä odottelen että koska saisin iloita kahesta viivasta, vaikka meillä nyt onkin vasta yk 3.
 
Mulla oli ovis kp 20 ja kierto ollut pidemmän aikaa jo 28 pv.
Nyt jännityksellä odotan että mikä on kierron pituus, nyt menossa kp 29.
Mutta siis ei, ovis ei tapahdu välttämättä kp 14, testaa ihmeessä niin selviää.
 
Kiitos nopeesta vastauksesta! :flower:

Naurattaa vaan, kun oon aina ajatellut, että mulla menee kaikki säännöllisesti. Kun kierto on aina ollut 28 päivää (sen jälkeen ku lopetin pillerit, ja siitäkin on jo monta vuotta aikaa). Niin kuvittelin kai, että oviskin tapahtuu sitten sääntöjen mukaan.
 
Minulla tuntuu ovis aika selkeänä kipuiluna kierron puolessa välissä, mutta silti olen alkanut epäilemään tuntemuksiani kun ei toivottua tulosta kuulu! Kierto on ollut 28 tai 29 päivää, mutta vasta yk 4 menossa, eli eipä tämä projekti kovin pitkälläkään vielä ole... :ashamed:
 
Miten sitä osais olla kärsivällinen.... :ashamed: Jotenkin vaan toivois saavansa hetikaikkimullenyt... Mulla kaveripiirissä ihan hirveen moni on joko raskaana/juuri synnyttänyt. Ja nyt alkaa työkaveritkin sikiämään.

Koska sillä ovistestillä sitten pitäis alkaa testailemaan? Jos nyt oletetaan, että oviksesta ei oo mitään hajua, että koska se on? Ihan vaan random-päivinä?
 
Luultavasti se ovis sulla onkin siellä jossain kp 14 paikkeilla. Mutta kannattaa aloittaa testaamaan ihan hyvissä ajoin, jotta sen ovishetken sieltä bongaa.
Aloita vaikka jossain kp 9:n paikkeilla.
Siinä samalla tulee ovistikkujen "käyttäytyminenkin" testattua, että mitä ne missäkin vaiheessa näyttävät.
 
Eikös sitä niin sanota, että jos säännöllisesti sekstaa pari kertaa vko, suunnilleen tasavälein, niin raskaaksi tulee melko hyvällä todennäköisyydellä. Ovistesteistä ei saa muuta kun jumalattoman ressin itelleen. Minä kannatan sellasta luonnollista tapaa, ellei ole hankaluuksia ilmennyt matkan varrella. Meillä tyttö sai alkunsa todennäköisesti toisesta saman kierron aikana tapahtuneesta ovulaatiosta. Että mysteeri tuo luontoäiti.
 
Ovistestejä en ollu ennen ajatellutkaan, koska oon koittanu pitää tän sikiämisen mahollisimman luonnollisena. Ettei tuu stressiä itelle eikä miehelle. Mutta kun tahtoo hetikaikkinyt, niin koitetaan nyt totakin.... B) Jos ovis on siinä kohtaa missä oon sen kuvitellu olevankin, niin hieno homma. Paitsi: voiko se heitellä miten sattuu se ovis-ajankohta?
 
....oli joulukuussa ilman kumia yhdynnässä menkkojen loppumisesta seuraavana päivänä kun ajatteli sen olevan VARMA PÄIVÄ.Raskaaksi tuli siitä kerrasta :snotty: joten hänellä ovis oli luultavasti ollutkin sitten kp 1 :wave: Olen kuullut että ovulaatio voi olla myös kaksi kertaa kuussa.Joten aina ei tiedä milloin se tärppi saattaa sattua :p
 
Mä aloitin tikutuksen kp 10 kun olin varma että ovis on jotain kp 14 ja jatkoin sitkeesti ja 20 ja 22 sain sitten plussan. Tikuta vaikka koko kierto niin selviää!

Oisko periaatteessa mahdollista että jos kaks ovista niin molemmista tärppi ja kaks eri ikäistä vauvaa!?!?! :LOL:
 
Ei herranjumala kassu :eek:

Voi prkl, miks naisen elämän pitää olla niin vaikeeta... B) Miksei ne munasolut vois tulla sillon kun on sovittu B) Miksei kaikki vois olla ihan selvää, eikä tarttis pissailla tikkuun harva se päivä. Mä en yhtään ihmettelis jos mun tuurilla mullakin ois kp 1 :p
terveisin nimimerkki "ovistestit pikalähetyksenä tänne kitoos"
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jozefina:
Mä aloitin tikutuksen kp 10 kun olin varma että ovis on jotain kp 14 ja jatkoin sitkeesti ja 20 ja 22 sain sitten plussan. Tikuta vaikka koko kierto niin selviää!
Näin teen!

Alkuperäinen kirjoittaja Jozefina:
Oisko periaatteessa mahdollista että jos kaks ovista niin molemmista tärppi ja kaks eri ikäistä vauvaa!?!?! :LOL:

:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kassu:
....oli joulukuussa ilman kumia yhdynnässä menkkojen loppumisesta seuraavana päivänä kun ajatteli sen olevan VARMA PÄIVÄ.Raskaaksi tuli siitä kerrasta :snotty: joten hänellä ovis oli luultavasti ollutkin sitten kp 1 :wave: Olen kuullut että ovulaatio voi olla myös kaksi kertaa kuussa.Joten aina ei tiedä milloin se tärppi saattaa sattua :p
Ovulaatio on voinut olla myöhemminkin. Siittiöt voivat elää monta päivää. Yleensä kai 3-5 päivää, mut 7 päivääkin voi olla mahdollista.

Mulla on 3 lasta enkä ole koskaan ovulaatiota ite huomannut tai en ole koskaan edes ajatellut onko oireita. Ollaan vaan noin kp 9-16 puputeltu joka päivä tai ainakin joka toinen ja kaikki lapset on eka kierrosta lähteneet.
 
Viimeinkin ovistestit tuli, aivan täysin haamu viiva. Tällä hetkellä siis ollaan siinä asemassa mitä aattelinkin etukäteen, eli ovis ois su. Katshotaan. Ellei oo jo mennyt. :eek: Mua muuten hämää ihan hirveesti, että kaikilla noilla ovislaskuri-sivuilla täällä netissä on automaattisesti oletettu, että se ovis tapahtuu noin kp 14 (siis mun kierrossa). Ja mä oon ollu ihan tuudittautunut siihen uskoon että näinhän se on. Onneks tuli ajateltua vähän enemmän, ja onneks on olemassa ovistestejä. :)
 
no ne olettaa sen oviksen olevan kp 14 jos itse laitat sen kierron olevaksi sen 28.. Jos laitat kierron et se on esim 34 niin tuolloinhan laskuri yleensä antaa sit tulokseksi et ovis ois kp21 tienoilla.. eli menkkojen tulokin riippuu täysin ovisajankohdasta ja kierto voi venyä myös silloin jos ovista ei tapahdu. Myöskään ovistikut eivät takaa ovulaatiota tapahtuvaksi.
 
Moikka!
Olen aivan ymmälläni,kun mulla menossa kp16/28 ja ovistesti näytti plussaa tänäänkin ja nipistelyä on ja rinnat kipeet,että voiko ovis kestää näin kauan,kun viime sunnuntaina tikuttelin plussan ovis testiin.Osaako kukaan neuvoa mua asiassa,että voiko ovis kestää näin kauan?
 
Ei se ovis oo sinä päivänä kun viiva vahvana vaan siitä n. 24-36 h tapahtuu munasolun irtoaminen, mulla näytti kp 13 ovisplussaa, pupuiltiin kp 13, 14 ja 15 ja vielä 16 pvä tuntui ovisnipistelyä ja tuntui vielä 17-19 pv:kin nipistelyä ja tunsin ovismaista voimakasta kipua kp 23, ehkä silloin kiinnittyi, nyt kun tulin raskaaksi, niitä nipistelyjä tuntui siis aika monena päivänä. Sullakin varmaan niin. Pidetään peukkuja!
Mulla näyttänyt plussaa myös useana päivänä ja limoja tullut viikonkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kassu:
....oli joulukuussa ilman kumia yhdynnässä menkkojen loppumisesta seuraavana päivänä kun ajatteli sen olevan VARMA PÄIVÄ.Raskaaksi tuli siitä kerrasta :snotty: joten hänellä ovis oli luultavasti ollutkin sitten kp 1 :wave: Olen kuullut että ovulaatio voi olla myös kaksi kertaa kuussa.Joten aina ei tiedä milloin se tärppi saattaa sattua :p

Sitä vaan että kiertopäiviä aletaan laskemaan ekasta vuotopäivästä, ei siitä koska vuoto on loppunut. Eli ystäväsi vuotopäivistä riippuen hän on ollut yhdynnässä noin kp 5 ja kun siihen lisätään vielä se normi simppojen elinaika eli 5, niin ovis on voinut olla vaikka kp 10, eli melko normaaliin aikaan :)

 
Kassu, kp 1 on se kun menkat alkavat.

Ja ovulaatiohan on aina n. 12-16 päivää ennen kuukautisia. Eli aina kierron puolessavälissä tai kp 14 vaan pariviikkoa ennen menkkojen alkua.

Niissä ovistestipaketeissa on ohjeet milloin testaus kannattaa aloittaa. Ekassa kierrossa niitä ei kannata säästellä. Aloittaa mieluummin liian aikaisin kuin liian myöhään....
 
Voiko ovis tulla ennen puoltaväliä vaikka kierto olis pitkäkin? Mulla kun imetyksen takia vaihtelee siinä 26-35 päivän välillä, niin millon mun kannattais alottaa se tikutus? Riittääkö muuten yks tikku per vuorokausi?
 

Yhteistyössä