ovulaation "lykkäämisestä" lääkkeellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemuksia kaipaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokemuksia kaipaan

Vieras
Eli, mulla ovulaatio tuntuu osuvan jatkuvasti viikonlopulle, ja nyt oli sit lapsettomuuslääkärin kanssa puhe et ovulaatiota voitaisiin lykätä muutamalla päivällä lääkkeellisesti (ilmeisesti pistettävä lääke) että päästäis inssiin.
Onko kellään kokemusta tälläisesta? (mulla siis inssi luomukiertoon)

Onko ollut miten kamalaa pistää? Onko lääkkeestä ollut jotain sivuvaikutuksia?

Minulla ennen ivf:ää tehty kolme inssiä pistohoitojen yhteyteen. Koin pistämisen yllättävän helpoksi ja kivuttomaksi. Oli mukavaa tehdä jotain konkreettista asian edesauttamiseksi. En myöskään saanut mitään voimakkaita sivuvaikutuksia, ehkä tunteet tulevat hiukan enemmän pintaan ja halut vähenevät, mutta muutoin ei mitään elämää mullistavaa.

En ole varma kuitenkaan, että käytettäisiinkö sinun tapauksessa vain muutamaa pistosta (esim. jokin jarruttava pistos ja sitten munasolun irroittamiseen tarkoitettu pistos) vai pidemmän kaavan pistoksia eli ensin munasolun kasvamista stimuloiva pistos ja sitten irroituspiikki.

Sain lääkärin puheesta sen kuvan, että mulla käytettäisiin nimenomaan piikitettävää lääkettä yhden kerran jarruttamaan ovulaatiota tai siis estämään se viikonloppuna.
Eli kun lääke pistettäisiin juuri vähän ennen ovulaatiota (kai?) se siirtäisi ovulaatiota muutamalla päivällä.
En ensin ollut innokas tähän vaan ajattelin et odotellaan et sattuu ovulaatio arkipäivälle, mut nyt mun kierto säännöllisyydessään tuntuu menevän niin et aina on ovis viikonloppuna, joten toi lääkkeellä siirtäminen alkaa tuntua hyvältä vaihtoehdolta kuitenkin! =)

Yhteistyössä