ovulaatio vuoto, onko liian myöhäistä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onkohan yhdyntä tuon vuodon havaitsemisen jälkeen jo myöhäistä? Jos jollain ois kokemusta.. Imetän 8kk vauvaa ja nyt pikkuhuljaa oma hormoonitoiminta näyttäisi rupeavan heräämään. Tuossa pääsiäisen aikaan imetys oli todella työlästä ja meinasin jo korvike ostoksille lähteä. Vauva oli kiukkunen, halusi jatkuvasti tissiä, heräili useasti öisin, tissit tuntuivat tyhjiltä, ja imetys sattui jonkinverran. Nyt jälkeenpäin vain hoksasin että taisipa olla ovulaatio syynä. Maanantaina oli kovat mahakivut. Ovulaatiota olen yrittänyt tikuttaa mutta harmi että juuri pääsiäisen aikaan luovutin asian suhteen ja jäi sitten testaamiset tekemättä. Olin tullut siihen tulokseen että LH huippu imetyksen aikana on niin nopea ja huomaamaton etten sitä saa tikutettua. Mutta niin. Nyt eilen tuli hiukan vaaleanpunaista vuotoa ja olettaisin että voi liittyä ovulaatioon. Joo, jos pääsiäisin aikaan oli ovis niin tuskin nyt vasta siitä vuoto mutta kun sitä ei tiedä tarkalleen milloin se tapahtui jos tapahtui. Raskaudesta ei voi olla kyse. Jos ovulaatio vuoto tapahtuu munasolun irrotessa kuinkakohan kauan sillä kestää tulla pöksyihin asti ja vieläköhän siimahännät kerkeää kimppuun kun vuoto tulee? :)
 
vierailija
Jos ovulaatio tapahtuu kun vuotoa on niin siinä on 12-24h aikaa hedelmöittyä.

Vuoto ovulaation aikaan on kuitenkin todella harvinaista.

Ennemminkin uskoisin sulla olevan hormonit sekaisin imetyksestä.

Minulla oli kaikki kierrot ovuloimattomia imetyksen aikana.
 

Yhteistyössä