ovulaatio vain toisesta munasarjasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiedän tyhmyyteni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiedän tyhmyyteni

Vieras
olen alle kolmekymppinen kolmen lapsen äiti.
onkohan jotain vialla kun tunnen aina oviskivut vain oikealla puolella?
eikö munasolun kuuluisi irrota vuorotellen molemmilta puolilta?
no, olen raskautunut kolme kertaa ihan helposti, mutta mietin jos munasolu irtoaa aina vain toiselta puolelta niin "vanheneeko" elimistöni nopeammin...onko sillä vaikutusta? että pysyykö myös munasoluni nuorena, enhän minä siis vielä vanha ole...alle kolmenkymmenen.
Että kun haaveilen neljännestä,niin eihän tämän asian takia tarvitse kiirehtiä?

Mulla oli vielä pari päivää sitten molemmin puolin munasoluja yhteensä lähes 20 kpl, mutta ovulaatiokivut tulivat vain vasemmalle puolelle. Vasemmalla puolella oli 1 solu enemmän, kuin oikealla, joten melko pienestä se on kiinni, jos se siitä johtui.

Viimeksi mulla oli molemminpuolinen ovulaatiokipu, vaikka soluja oli puolet vähemmän.

Kyllähän se pääsääntöisesti menee niin, että munasolu irtoaa vuorotellen kummaltakin puolelta. Mä epäilisin että ennemminkin tunnet vaan sillä oikealla puolella herkemmin tjtn, eli myös sen, kun munasolu lähtee vasemmalta :)

En tarkalleenottaen ymmärrä mitä tarkoitat vanhenemisella. Mutta munasolusi ovat yhtä vanhoja kuin sinä. Eli kaikki ne munasolut jotka sinulta sitten aina kerran kuussa irtoaa, niin ne sinulla on on kropassasi, eikä niitä lisää siis mitenkään muodostu. Eli siis kyllä ne munasolutkin koko ajna vanhenevat, samaa tahtia kanssasi.

Minäkin yleensä tunnen oviskivun aina vasemmalta ja lopuksi oikeastaan koko alavatsalla ja peräsuolessa asti. Kun tämä meneillään oleva raskaus alkoi, kaksi munasolua oli hedelmöittnyt ja yksi jäänyt vielä jumiin oikeaan munatorveen. Toinen sikiöistä meni kyllä kesken. Niin voi olla, että tunnet toiselta puolelta vaikka se lähtisikin toiselta.

no mulla ei ole kystaleikkauksen takia jäljellä kuin toinen munasarja, eikä tämä lääkäreiden mukaan vaikuta lapsensaantiin mitenkään. olenkin 2 kertaa tullut raskaaki oikeastaan saman tien ehkäisyn pois jättämisestä (ja ikää on reilusti yli 30v).

Mullaki tulee vaan toiselle puolelle, oikeelle, kivut siis, ja silloin ku raskauduin niin ovis oli vasemmalla puolella eikä ollu mitääntuntemuksia... (oli siis virtsaelinten ultra just ku oli follikkeli irtoomas)

Yhteistyössä