Ovulaatio kp21 jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Anna"

Vieras
Satuin lukemaan jostain, että kp 21 jälkeen tapahtuva ovulaatio heikentää raskaaksitulon mahdollisuutta vaikka luteaalivaihe olisikin tarpeeksi pitkä. Onko tämä totta että kp21 jälkeen taaphtuvasta ovulaatiosat olisi vaikeampi raskautua? Että munasolu ei ole välttämättä kypsä kun sen aksvamiseen menee niin paljon aikaa?
Itselläni luteaalivaihe on tarpeeksi pitkä, mutta ovulaatio tapahtuu tuon kp21 jälkeen. Ovulaatio tapahtuu kp22-24 ja kierto on siis 34-36pv pitkä.

hei! itselläni jää luteaalivaihe lyhyeksi ja ovulaatio tapahtuu myöhään, n. kp 25 paikkeilla. vuoden sisään olen ollut kaksi kertaa raskaana, toinen kohdun ulkopuolinen ja toinen tuulimunaraskaus. eli raskautua kyllä voi helpostikin, en vaan tidä onko epäonnistumisilla yhteyttä edellä mainittuihin...

Kuinka lyhyt luteaalivaihe sulla on?
Kyllähän sitä lukee, että toiset plussaa kp 40 ja ylikin eli ovulaatio on ollut yli sen pk21. Kukakohan on sellaisenkin maagisen kp päivän keksinyt, että juuri sen jälkeen se raskautuminen vaikeutuu?

luteaalivaihe jää alle 10:een päivään... mene ja tiedä näistä, kuten siitäkin kun sanotaan ettei koko asiaa pidä miettiä niin raskautuminenkin tapahtuu "helpommin"... en tosiaan tiedä tikutanko ovista tässä kuussa vai en, toisaalta haluaisin tietää otollisen ajan, toisaalta olla enää vuoden yrittämisen jälkeen olla ajattelematta...

kyllä mä varmaan tikuttelen koska on tässä tilanteessa arvokasta tietoa tietää mahd. tarkasti hedelmöitya ajankohta kohta ultrat ja muut on eriaikaan kun normaalisti, johtuen edellisestä ulkouisesta raskaudesta ja sen seurauksena toisen munatorven poistosta....

Mulla oli ovis tässä raskaudessa varmasti yli kp 100, mutta yli puolen välin ollaan jo. Tämä oli tämmöinen erittäin toivottu yllätys. Hanskat oli jo lyöty tiskiin, mutta sitten alkokin oireita ilmaantuun :)

Yhteistyössä