Ovulaatio keskenmenon jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "annaliina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"annaliina"

Vieras
Sain keskenmenon eilen, raskaus oli viikoilla 6 tai 7 eli hyvin alussa. Keskenmeno on ollut kuten kuukautiset, ei kovia kipuja ja vuoto on ollut kohtuullista. Huomenna vielä verikoe, jolla varmistetaan, että hcg-arvo on laskenut edelleen.

En huomannut lääkäriltä kysyä ovulaatiosta keskenmenon jälkeen. Eli onko teillä kokemuksia, oletteko esim. ovulaatiotesteillä testanneet ovulaatiota keskenmenon jälkeen?

Vuoto alkoi tiistaina, joten olisiko se kenties sitten kiertopäivä 1?

Lääkärin mukaan myöskään ei ole estettä yrittää uutta raskautta saman tien.

En ole testeillä ovulaatiota koskaan edes testaillut kun mulla tulee niin selkeät ovulaatio-oireet. Ja niin tuli keskenmenonkin jälkeen ja siitä sit saatiinkin meidän pikkuinen. Ja meni juurikin niin, et ensimmäinen vuotopäivä oli noin suunnilleen kp0 et suunnilleen sillä aikataululla kroppa meni mulla. Km oli samoilla viikoilla kuin sulla.

vastauksesta. En ole ovulaatiotestejä myöskään käyttänyt kuin joskus aiemmin kerran mutta ajattelin, että nyt voisin niitä testata, jotta näkisi vähän tuleeko ovulaatiota.

Mulla sama tilanne, km tuli luonnollisesti rv 7 ja nyt jo kuumeisesti mietin ovulaation ajankohtaa, kun olisi kova kuume kokeilla uudestaan. Laskin jo tuolla Clearbluen laskurilla mahdollista ovista. Ajattelin testata jo ekasta kierrosta. Itse olen tikuttanut aiemminkin kun itsella ei oireile mitenkaan.. toivottavasti kroppa palautuu nopeasti. Tarviikohan raskaustestillä saada negatiivinen tulos ennen uutta raskautta? Tsemppia kaikille muillekkin km kokeneille <3

Etta tosiaan km vuoto alkoi mulla sunnuntaina 9.2, ja nain olen kasittanyt etta lasketaan 1. vuotopaivaksi. ( en saa a:n pisteita lainkaan tahan tekstiin, en tieda miksi). Mulle laakari sanoi etta olisi hyva odottaa 1. kuukautiset valissa, jotta olisi selkeampaa uuden raskauden alku, mutta en tuon vuoksi kylla malttaisi yritysta lykata, kun ei ole terveydellista haittaa kuitenkaan. Senverran korkeaksi nousi vauvakuume tuon ihanan lyhyeksi jaaneen odotusajan siivittamana <3. Jos oli kuumeilua ennen raskautta, niin nyt sita vasta onkin..huokaus.

Keskenmeno tuli aikaisessa vaiheessa.

Testailin ovulaatiotikuilla seuraavan kierron ovista ja sain sen.

Minulle sanottiin että ihan hyvin voi heti yritellä. Elimistö ja kohtu ei ota vastaan jos ei ole uuteen raskauteen valmis.

Heti seuraava ovis siis käytettiin hyödyksi ja nyt lähestyy h-hetki kun voisi alkaa testailla miten kävi

Kerro sitten kuinka kavi, olisipa mahtava juttu jos teilla tarppaisi heti :-). Hyva tietaa tuo ettei uusi raskaus ala ennenkuin kroppa on siihen valmis. Talloin uudella raskaudella on yhta hyvat mahikset kuin ennen keskenmenoa. <3

Kiitoksia :)! Mä en uskalla vielä edes toivoa. Vaikka oireita kyllä on. Pelkään että kuumeilussa olen ne itselleni kehitellyt.

Rinnat on kyllä järkyn kipeät. Laskurilla kun laskin koska voisi olla mahdollinen kiinnittyminen niin siitä meni 2 pvää ja iski kamala hiivatulehdus. Enkä antibiootteja ole syönyt. Se ei ainakaan ollu kuvitelmaa :D. Ja ruokavalio pysynyt täysin samana. Stressiä en tunnusta että olisi ollut kun lomalla olen tällä hetkellä.

Toivotaan teillekin pikaista tärppiä :)

Miten sulla ttt kävi? :-) Kuinka pitkä kierto teillä kaikilla on ollut km jälkeen?

Mulla on nyt menossa kp 19 ( 20 vuodon alkamisesta) ja vielä en ole saanut plussaa ovistestistä :-/ Yleensä mulla plussaillut kp 14-18 välillä. Ajattelin että josko tuo ovulaatio viivästyisi, toivon ettei jää kokonaan välistä kun kovin malttamattomia ollaan täällä yrittämään heti uudelleen..

Vuoto mulla loppui tuon spontaanin keskenmenon ( rv 7) jälkeen 7 päivän jälkeen, eli juuri normaaleja kuukautisia pidempään ei kestänyt, kivut oli kyllä melkoisesti kovemmat. Kohtu mulla ultrattiin heti päivän jälkeen tyhjäksi, jotakin nestettä siellä vielä oli, ei muuta.

No miulla meni niin sekaisin kierto ja ovulaation ajankohta vaihteli keskenmenon jälkeen, että kyllä oli lopulta ostettava niitä tikkuja että osui oikeaan ajankohtaan ja onnisti uudelleen. Noitahan saa ihan iisisti netistä omaan postilaatikkoon, eikä oo kalliita mun mielestä. Helpottaa hiukan hommassa, ainakin mulla.Jamula olikoko yrittämisen ajan jos vaikka mitä "raskausoiretta" kun odotin niin että tärppäis :D

Menossa nyt kp 23 ja ei vieläkään ovistesti antanut plussaa.. o.O vähän vaikuttaa että jäänyt välistä tällä ekalla kierrolla, hööh.

Niin pitkällä mennään jo, että ajattelin tikutella vielä yhden paketin verran (7 pv) ennenkuin luovutan. :-) (jos ei menkatkin jo ala ennen sitä) sitten ei ainakaan epäselvyyttä asiassa.

Raskaustesti antoi eilen negatiivisen tuloksen, joten ainakin r. Hormonit poistuneet, jos jotain positiivista ;-)

Jos jollakulla omakohtaista kokemusta kierron pitkittymisestä km jälkeen, niin mielellään kuulisin kokemuksistanne :-).

Suosittelen odottamaan yhden kierron sen keskenmenon jälkeen, koska hormonitoiminta voi olla sekaisin. Minä raskauduin heti siitä keskenmenon jälkeisestä kierrosta ja ovuloin kahdesti eli sain epäidenttiset kaksoset.

Minulla monta km, 2 kertaa onnistunut raskaus suoraan km jälkeen, näissä alkuvaiheiden km. Koskaan en ole ovistestejä lähtenyt tekemään vaikka tärppejä joutunut odotellakin.

Ja uskomatonta kyllä, menossa kp 26 vuodon alkamisesta. Olen niin onnellinen ja helpottunut että kroppa palautui näinkin nopsaan :-).

Mutta tosiaan tiedoksi kaikille muillekin km jälkeen yrittäville, että voi tosiaan heilahtaa näinkin myöhäiseksi ovulaation kanssa. Kolmas paketti testejä menossa, onneksi en kuitenkaan luovuttanut. (Vaikka lysti maksoikin yli 100 euroa).

Nyt ainakin tiedän että menkatkin on myöhässä roimasti tästä syystä (jos meillä ei nyt tärppää).

Olen kuitenkin lukenut että tämä hormonitoiminnan kannalta paras onnistumisen hetki juuri km jälkeen, joten emme jätä tätä hyödyntämättä..

Tänään, tasan 14 vuorokautta ovistestin plussasta, alkoi menkat :-( Mun kroppa ei ollut vielä siis ehkä palautunut keskenmenosta.
Täytyy ajatella tämä kohdun limakalvoa palauttavana ja puhdistavana kiertona vaikka tietysti harmittaa..
No mutta nyt ei auta kun yrittää saada lippu korkealle ja uutta ovista kohti! ;-)
Tsemppiä muillekin km jälkeen kuumeileville <3

Olipa mukavaa löytää tuore ketju asiasta. Itse sain keskenmenon 4.3. ja viikkoja oli jo 10+6. Me myös päätettiin joka tapauksessa yrittää suoraan uudelleen, koska kaikki tuli itsestään ulos eikä mitään kaavintoja tms. tarvittu. Ei nyt yrittämällä yritetä, ja mieskin matkalle lähdössä juuri ensi viikolla, mutta saa tulla jo nyt jos elimistö on niin valmis ja sattuu tärppäämään.
Otan osaa keskenmenoistanne, oli kyllä täällä aivan uusi kokemus.. onneksi kuitenkin lähensi minua ja miestä kun yhdessä itkettiin ja haettiin toivoa ja tsempattiin toisiamme.
Mulla on aina ollut epäsäännöllinen ja pitkähkö kierto, nyt ennen raskautta oli 35-päiväinen.. tosin raskaaksi tulemisessa ei ole ollut vaikeuksia (ennestään ala-asteikäiset lapset). Ikää 31 vuotta. Mulla siis saattaa tuossa ovulaatiossa kestää kun kierto muutenkin pitkä, mutta odotellen... Onnea teille kaikille matkaan, toivottavasti saadaan pian uusi onni <3

Kamalaa on että tämmöistä joudumme kokemaan. Mulla oli kyseessä ensimmäinen raskaus, ikää 32 vuotta ja tietysti pelottaa onnistuuko raskaus laisinkaan, vaikka lääkäri sanoi että yksittäiset keskenmenot ihan normaaleja.

Toinen kierto mulla jo täysin normaali, ensimmäiset kuukautiset hieman normaalia kivuliaammat tosin.
Nyt tikutin oviksen kp.17. Tämä hyödynnettiin todella aktiivisesti ja toivon että pian tulisi haaveista totta.. taas kaksi pitkää viikkoa odotettava ennen testiä. Kahden viikon sykleissä elämää eletään.. ;-)
Tsemppiä sinnekin ja toivotaan kaikille pian uutta tärppiä <3

Ihan unohdin tämän viestiketjun...

Itsellä kävi siis niin että varhaisen keskenmenon jälkeen raskauduin seuraavasta kierrosta. Kierto oli ihan normaali ja ovulaation tikuti kp 15.

Nyt menossa rv 11+6

Tsemppiä kaikille yritykseen!

Voi kiva kun vastasitte vielä kuitenkin. Onnea uuteen odotukseen ja odotuksen odotukseen teille! Itsellä kierto oli 45 päivää keskenmenon jälkeen, jos lasketaan keskenmenovuodon alusta. Nyt odotan ovulaatiota, tosin tikuttaa en jaksa, ja jos palautuisi kierto normaaliksi niin toukokuun loppupuolella pitäisi voida testailla.. Surettaa nyt uudelleen, vaikka keskenmenosta aika hyvin tokeennuttiinkin jo.. mutta kun kesä tekee jo selvästi tuloaan, eikä se olekaan sellainen kuin jo odotettiin. Mutta toivoa jaksan uutta raskautta.

Eli yhdet normaalit kuukautiset nyt takana.. Kierto on niin pitkä, 35 päivää, että on tuskastuttavaa odottaa uutta ja uutta mahdollisuutta. Nyt jo olen laskeskellut (tiedän, että pitäisi vain olla laskeskelematta..), että jos seuraavasta tärppäisi, niin la olisi samoihin aikoihin kuin keskenmeno.. eli mieheni syntymäpäivänä. Yritän keskittyä muihinkin asioihin elämässä, isoihin lapsiini (9- ja 8-v.), töihin, kesälomaan, remontteihin, pihan hoitamiseen...

Täällä vielä yksi kokemus. Mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys tuulimunan takia 9+2 jota seurasi 6 pv.n mittainen vuoto. Tämän jälkeen alettiin heti yrittämään uudelleen ja aloin tikuttamaan ovista jotta saataisiin varmat päivät selville. Ovulaatio tapahtui aivan normisti samoihin aikoihin kuin aina ennenkin eli 18 päivää vuodon alusta. Luulen että kun elimistö on valmis tapahtuu myös ovulaatio ja sitä seuraavat ihanat asiat. Toivon kovasti onnistumista ja plussatuulia kaikille!!

Vähän kuulumisia tänne.. aloin olla jo epätoivoinen, ja Toukokuun lopussa kun menkat jälleen alkoi, päätin etten etsi yhden yhtä raskausoiretta tai toivo enää raskautta muutenkaan, alkoi ottaa henkisesti niin koville pettymykset. Hankin uuden harrastuksen ja muutenkin päätin vain nauttia elämästä, vaikka sitten ilman lapsia.
Kaksi viikkoa tämän päätöksen jälkeen tulikin sitten tikutettua plussa. Edellisenä päivänä olin huonovointinen, ja autossa istuessani yökkäilin. Miehelleni sanoin että "ei tämä mitään ole, kuvittelen vain alitajuisesti jotain oireita, kyllä ne menkat vielä tänään alkaa". Vielä positiivisen raskaustestin jälkeenkin ajattelin että " tässä oli varmaan joku virhe, kyllä ne menkat sieltä kohta alkaa". Kun sitten ensiultrassa sydän löi, uskalsn jo vähän hengähtää, se kun jäi kokematta edellisessä raskaudessa. Mutta kokoajan odotin että vuoto alkaa, ihan jokaikisellä vessakäynnillä, aina tähän päivään asti.
Tänään kävin ensimmäisessä rakenneultrassa, raskausviikkoja nyt kasasa 13+1. Lääkäri sanoi, ettei voisi olla parempi tilanne, kaikki on todella hyvin, ja että nyt täytyy antaa itselleen lupa nauttia raskaudesta.
Alan pikkuhiljaa uskoa, että raskaana ollaan, ja että ehkä pettymykset ovat nyt takanapäin <3. Mutta näin se keskenmeno vaan jäi peloksi takaraivoon. On se kuitenkin niin iso asia kun on oikein kovasti lasta toivonut <3. Tsemppiä kaikille yritykseen!

• Tykkää
Reactions: maatuskainen2019
Onnea kovasti odotukseen!!! Itse tässä toivuskelen juuri elämäni ensimmäisestä keskenmenosta ja muutenkin raadollisesta kokemuksesta ( mm. tuolla aiheesta http://tuulenkosija.blogspot.fi/ ), ja mietin näitä keskenmenon jälkeisiä ovulaatioasioita kovasti. Vuotoa tiputtelee edelleen satunnaisesti, raskaustestissä tosi hailakka toinen viiva vielä 2 vko lääkkeellisen tyhjennyksen ja ultrassa varmistetun "onnistuneen" keskenmenon jälkeen. Mietin, alkaisinko tikutella ovista vai yrittäisinkö olla märehtimättä ja murehtimatta täysin, toivoa että luonto hoitaa tehtävänsä ja onni käy ilman erityisiä varmisteluja ja stressailuja... Ikääkin kuitenkin on jo sen verran, että ei tunnu ihan itsestäänselvyydeltä, että aikaa toisen muksun saamiseen olisi loputtomiin...

Vieläköhän tätä ketjua sais heräteltyä henkii... yritetääns! Mulla viime viikolla km viikoilla 5+4... vuotoa kesti noin 5 päivää.. ja nyt jo uudet ovulaatiotikut odottaa testaamista.

Ajatteli ruveta testaileen kp12 alkaen niin kuin edellisessä kierrossakin, toki on voinu mennä kierto hieman sekaisin tuon km jälkeen...

Vastailempa tähän, vaikka en silloin ovista tikuttanut, mulla km alkoi spontaanilla vuodolla rv 6+0, oli reilusti runsaampaa kun normi menkat, seuraavakin kierto oli tasan 28 päivää kuten aina ennenkin, joten uskon ovulaation olleen suunnilleen samaan aikaan kun normaalistikkin. Seuraava plussa, josta esikoinen tuli 10 yritys kierron jälkeen keskenmenosta, eli suht koht nopeasti kun ennen keskenmenoa oli 18 yritys kiertoa.

Yhteistyössä