Ovulaatio ja kierron pituus

En tiedä onko tälläistä ketjua jo täälä, mutta ajattelin tälläisen tehdä. :)

Mikä kp teillä on ovulaatio? Kuinka pitkä kierto on?

Haluaisin tänne vähän keskustelua ovulaation ajankohdista ja minkä mittaisia kiertoja täälä teillä on, itsellä kun on luteaalivaihe ihan normaali, mutta ovulaaiton ajankohta on aika myöhään. :) eli itsellä on ovulaatio kp 22 ja kierron pituus 36-37.
 
Mua myös kiinnostaa nämä jutut! :) Itsehän en oi omaa ovista varmuudella tiedä kun en siitä erityisemmin oireile enkä oo viitsinyt testailla niin että olisin saanut varmuutta. Nyt kumminkin vauvan yritys juuri aloitettu uudelleen ja haluan tietää (enkä vain arvailla) koska todella ovuloin ja laskea sitä myötä myös luteaalivaiheen. Aloitan ovistestailut tänään, toivottavasti saan sen bongattua ja tuun kertoilemaan sit kun enemmän tiedän :) Mulla nyt siis menossakp9/26-28 joskin viimeisin kierto oli omituiset 32pv.
 
YAW
no mulla on kierroissa ongelmia ja verikokeissa oon juur käynyt. Mun kierrot on epäsäännöllisen lyhyehköjä, keskimäärin kierron pituus on noin 24vrk. Lyhin 14vrk, pisin 29vrk. eli häränpyllyä heittelee...
Ongelmia vissiin luteaalivaiheessa, siitä saan pian labrat. Prolaktiinissa vähän ylituotantoa... (tää tieto tuli puskista).

nyt oleva kierto ovis oli kp 17, nyt on kp 25, dpo8 ja tiputtelee jo..
** muoks: ja kierrosta tuli 26 päivän mittainen, luteaali 9pv...

Edellinen kierto- ovis kp 14, kierron pituus 22vrk. tiputtelua paripv ennen kk.
Sitä ennen- ovis kp 15, kierto 27, tiputtelua useamman päivän ennen kunnon vuotoa.

Ennen kuparikierukan asentamista kierto oli säännöllinen 26-28, tiedä sitten miksi on mennyt tuollaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
juliesisko Toivottavasti sieltä ovis bongataan :)

YAW Oho, sulla tosiaan aika sekavat kierrot, toivotaan, että saat apua :)

Itse en edes muista minkälainen kierto minulla oli heti pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta n. 3 kuukautta lopettamisen jälkeen alkoi yritys ja silloin tosiaan on ollut kierrot 36-37, eli aika tasan, mutta ennen pillereitä kierto oli se 28-30. ja ovulaatiokin on varmaan silloin ollut aikaisemmin, mutta nyt se tosiaan on tosi myöhään.
 
Mulla normaali kierto kestää 29 päivää. Kotitesteillä olen testaillut, ja ovulaatioplussa tulee kp 13, eli ovulaatio tapahtuu siinä kp 13-14 paikkeilla. Olen testaillessani myös huomannu, että ovisplussasta menee 16 päivää kuukautisten alkamiseen - myös silloin kun ovulaatio on syystä tai toisesta tullut myöhemmin kuin tavallista.

Viime kierrossa olin kipulääkityksellä selkäni takia, ja söin mm. Buranaa särkyyn. Ovisplussaa ei näkynyt eikä kuulunut, ja sitten luin, että burana saattaa estää ovulaation. Lopetin lääkkeiden ottamisen, ja 4 päivää myöhemmin testi näytti plussaa.
 
YAW
Juu, pidetään silti toivoa yllä :) Onhan tässä vähän hermo jo koetuksella kun yk15 lähti käyntiin :/ mutta ei auta kuin yrittää vain ja toivoa että saan apua :)

Mulla on kierto ennen viimesimmän lapsen syntymää ollut aina luokkaa 26-28 ja silloin joskus muinoin ovulaatiokin oli tosi ajoissa aina, muistelisin että kp8-11, jolloin luteaalillekin jäi ihan kivasti mittaa.
Mutta vissiin ikä tehnyt tepposensa ja kroppa ei enää toimi niinkuin ennen
 
Mulla on aika säännöllinen kierto: 30-31 pv ollut nyt seitsemän kuukauden aikana kun vauvaa on yritetty. Aikasemmin en oo niin pitänyt kirjaa, mut noilla main se on sillonkin huidellut. Oviksen olen bongannut kahdessa kierrossa kp 18, eli luteaalivaihe on aika tarkkaan kaksi viikkoa. Kierto taitaa olla ihan hyvä, mut vieläkään ei oo vauvaa kuulunu. Jospa se sieltä kuiten tulis :)
 
No mä nyt sain hymynaaman ovistestiin kp13. Tänään mennään kp17 ja kierto mulla ruukaa olla sen 26-28pv. Elikkäs ihan hyvälle vaikuttais mullakin tää kierto kaikkinensa, mut ekaa kertaa vasta testailin ja katsotaan nyt että millonka ne menkat sit sieltä alkaa! Aijon kyllä testailla ovista nyt niin ahkerasti että saatais lopultakin se pieni ihminen alulle :) Meillä nyt siis yk1 TAAS, kun yritttiin vauvaa kesällä 2011 tuloksetta ja välillä on sit ollut "taukoa". Kokoajan ilman ehkäisyä ollaan oltu mutta eipähän oo osunut :)
 

Yhteistyössä