Ovulaatio ilman menkkoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja barbababba25
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

barbababba25

Vieras
Mulla nyt tilanne seuraava:

Hormoonitasapaino ilmeisesti heitelly viimeaikoina hurjasti.
Menkat tulematta 2kk, (en oo raskaana) niin voiko silti tulla ovulaatio vaikka menkat jääkin tulematta?

rintoja kihelmöi aina aika ajoin. En tiiä mistä johtuu. Näkyykö kohdun ulkoinen raskaus raskaustesteissä? olen tehnyt digitaalisesta- liuskatesteihin varmaan monta kymmentä, viimeisimmän eilen!

Kyllä ovulaatio voi ilmeisesti tulla ilman menkkojakin. Meillä oli menkat vähän niin ja näin, välillä kuukausienkin taukoja, ja sitten tuli esikoinen. Eikä lähelläkään menkkoja.

Tottakai tulee ovulaatio. Menkat tulevat ovulaation jälkeen. Itsellä menkat tuleet esikon jälkeen harvoin,silti tulin raskaaksi ja nyt odotan kolmosta.Minulla siis tärpännyt kun edellisistä menkoista kuukausia.

Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Kyllä ovulaatio voi ilmeisesti tulla ilman menkkojakin. Meillä oli menkat vähän niin ja näin, välillä kuukausienkin taukoja, ja sitten tuli esikoinen. Eikä lähelläkään menkkoja.

todella outoa! Kun eikö se elimistö vaadi jonku "hormoni ryöppy huipun" mikä tulee oviksen aikoihin josta menee se n. 2vk että menkat alkaa? jos oon oikein käsittäny.. nimimerkillä *olen kuunnellut 10 vuotta sitten peruskoulun biologian tunneilla!!!*

korjaan, tässä kuussa tulee 2vkn kuluttua 3kk viimeksi alkaneiden menkkojen ensimmäisestä vuotopäivästä. Eli, olenko siis voinut ovuloida/voinko ovuloida vielä tässä kuussa? Hitto tää on jotenki niin outoa!! etten vieläkkään tajua tätä. Olen varannut yksityiselle lääkäriasemalle gynelle ajan, näkeekö se jos olen raskaana? :) anteeksi tietämättömyyteni.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

todella outoa! Kun eikö se elimistö vaadi jonku "hormoni ryöppy huipun" mikä tulee oviksen aikoihin josta menee se n. 2vk että menkat alkaa? jos oon oikein käsittäny.. nimimerkillä *olen kuunnellut 10 vuotta sitten peruskoulun biologian tunneilla!!!*

Tjaa.. Tuo peruskoulun biologia nyt taitaa olla sitä simppelimpää mallia. Ihmisolento ei vaan aina taivu niihin kirjojen juttuihin. Ei meillä sen suurempaa tietoa asiasta ole kuin oma kokemuksemme. Ja tuohon raskautumiseen ei menkat liittyneet millään tavalla. Siitä syystä emme sitten tienneetkään esikoisesta kuin vasta viikolla 12.

Ei voi tulla. Menkat tulee aina 14 vuorokautta ovulaatiion jälkeen. Eli vaikka olet tullut raskaaksi montra viikkoa edellisten menkkojen jälkeen siitä ei voi päätellä tuleeko menkat ovulaation jälkeen.

korjaan, tässä kuussa tulee 2vkn kuluttua 3kk viimeksi alkaneiden menkkojen ensimmäisestä vuotopäivästä. Eli, olenko siis voinut ovuloida/voinko ovuloida vielä tässä kuussa? Hitto tää on jotenki niin outoa!! etten vieläkkään tajua tätä. Olen varannut yksityiselle lääkäriasemalle gynelle ajan, näkeekö se jos olen raskaana? :) anteeksi tietämättömyyteni.

Olet voinut ovuloida ja voit ovuloida mutta valitettavasti et tiedä sitä ennen kuin jälkikäteen ellet tikuta ovista. Kun menkat alkaa voit päätellä että olet ehkä ovuloinut 14 äivää sitten. Tosin se ei ole mikään tae. Myös pitkässä kierrossa voi ovulaatio tapahtua.

Alkuperäinen kirjoittaja LoveStreet:

Ei voi tulla. Menkat tulee aina 14 vuorokautta ovulaatiion jälkeen. Eli vaikka olet tullut raskaaksi montra viikkoa edellisten menkkojen jälkeen siitä ei voi päätellä tuleeko menkat ovulaation jälkeen.

Menkat ei kaikille tule 14 vrk ovulaation jälkeen. Eihän kaikkien kiertokaan ole 28 vrk. Ja ovulaatio voi olla myöhässä kuten menkatkin. Yksilöllistä siis.

Osannee tunnustella kohdunnipukasta sisätutkimuksen yhteydessä.

Alkuperäinen kirjoittaja gg:
Alkuperäinen kirjoittaja LoveStreet:

Menkat ei kaikille tule 14 vrk ovulaation jälkeen. Eihän kaikkien kiertokaan ole 28 vrk. Ja ovulaatio voi olla myöhässä kuten menkatkin. Yksilöllistä siis.

Mulla ei ainakaan tuu menkat 14 vrk oviksen jälkeen. Mulla on aikainen ovis.

Yhteistyössä