Ovulaatio hukassa...



Tänään, 16:48
Farfalla

Ovulaatio tietäjää?
Lasta ollaan yritetty kohta vuosi. Ennestään niitä on ja aikaan saatu teroilla+metuilla. Nyt olen metuja syönyt mut eivät auta niin kuin viimeksi. Tähän kiertoon sain clomit tueksi kp 5-9. ei tainnut olla apua :(

Viime kierto 44 päivää
kp 29- alkaen kipuilua munasarjoissa
kp 31 märkää valkovuotoa
kp 32 kova kipu, tärhdyskipu kävellessä, paineentunne
kp 33 maitomasita limaa
kp 36 kova kouristus oikealla munasarjassa, maitomaista limaa
kp 39 kova kipu vasemmalla, kuin kupla puhkeaisi/solmu säteilee jalkoihin ja selkään
limantulo jatkui sit loppuun asti...

Eli milloin tuossa olisi ovis ollut jos edes oli? Seksiä oli ainakin kp 31

Tää kierto sit (nyt kp34)

kp 28 lähtien kovia repäisykipuja, menkkajomotusta
kp 32 mahanturvotus, paineentunne, lämmöt päälle 37
kp 33 nipistelyä/kovaa kouristusta oikealla
kp 34 kuplatunne oikealla...

Mielipiteitä? Vaikuttaako clomit enää? Limoista en osaa mitään päätellä kun tuntuu et niitä tulee koko ajan enemmän tahi vähemmän...
 
Ovulaatiohan on yleensä 14 päivää ennen menkkoja eli sun tapauksessa n. kp 30, mikä sopisi ihan hyvin sun kuvailemiin oireisiin. Ovislima on kananmunanvalkuaisen näköistä, venyvää ja kirkasta. Maitomainen valkovuoto ei liity ovulaatioon vaan sen jälkeiseen tilaan. Mutta kertauksen vuoksi, luteaalivaihe (vaihe ovulaatiosta menkkoihin) on keskimäärin 14 päivää mutta se voi vaihdella väliltä 12-16. Se on yksilöllistä, mutta kun sä saat selville kuinka monta päivää se on sun kohdalla, se pysyy aina samana. Eli menkat ei ole koskaan myöhässä vaan ovulaatio on myöhässä mikä taas aiheuttaa sen että menkat tulevat myöhemmin :) Yleensä sanotaan, että alle 12 (vai oliko se 10?) päivää, on liian lyhyt luteaalivaihe eli alkio ei ehdi kiinnittymään. Noi sun oireet kp 33 jälkeen kuulostaa ihan siltä miltä joiltain tuntuu ovulaation jälkeen. Keltarauhashormoni saattaa ovulaation jälkeenkin aiheuttaa vielä kovaakin kipua.

Tohon toiseen kiertoon liittyen, sulla on varmaan ollut ovis sillonkin joskus kp 30 koska kp 32 on ilmeisesti ollut lämmöt koholla? Mittaatko sä niitä yleensä? Se on helppo ja melko luotettava tapa määrittää koska oli ovis jos sen osaa tehdä oikein :)

Ainoa mikä mua vähän ihmetyttää, ja korjatkaa joku jos tietää paremmin, niin ainakin mun kokemuksen ja tietämyksen perusteella, clomit pitäisi aiheuttaa ovulaation jo heti n. 5 päivän sisällä siitä kun ottaa viimeisen? :/ Ainakin seurantaultrat määrätään aina siihen kp 10-14 välille et nähdään ovuloiko vai ei, joten kuulostaa hieman erikoiselta, että ovulaatio olisikin vasta kp 30.

En tiedä oliko tästä mitään apua :)
 
Kiitos. :)
Juuri tuo clomi-juttu mua ihmetyttääkin. Tein niitä liuske ovistestejä kp 12-17 ja kp 14 sain viivan joka oli ainakin yhtä vahva kuin kontrolli ellei jopa toisesta reunasta vahvempikin. Sit kun testejä jäi muutama ja olivat menossa vanhaksi tein kp 20 ja kappas sama homma kuin kp 14 ellei hitusen vahvempikin. Kp 21 viiva oli jo hailakka.... Siksi testiäkin (raskaus) tein kun kuvittelin oviksen olleen tuolloin kp 20 mut ei :( Mun kropp häröilee ja pahasti :'(
Ei innostaisi clomien aloitus taas niiden hirveiden sivuoireiden takia ja jos ne ovat yhtä tyhjän kanssa. Vaikka samakait se kun koko purkin olen ostanut. Mulla ei ole seurantaultraa.
 
Ei edelleenkään mitään. Nyt kp 37 ja äsken oli julmettu kipu vasemmassa munasarjassa :x Kuin kupla paisuisi tai puhkeisi.
Mikä hiivatta mulla on!!! :headwall: Kysta? Eipä gyne oo ainakaan koskaan semmosesta maininnu...pco kylläkin...
 

Yhteistyössä