Ovulaatio ei tapahdu joka kuukausi?

Olimme viime viikolla mieheni kanssa nyt ekaa kertaa julkisella puolella hoidettavana...tai siis vasta ihan perustutkmuksissa. Lääkäri totesi minulle ultran jälkeen ettei limakalvoni näyttäneet siltä, että olisi ollu ovista. Aika ihme juttu sillä pongasin kyllä LH-huipun.

Kertokaa joku viisaampi lisää (lääkäri kun tokaisi vaan, että "ihan normaalia ettei aina tapahdu), että onko tosiaan niin ettei joka kuukausi välttämättä munasolu irtoa vaikka ovistesti (clearblue) näytti LH-huippua? Entä jääkö tässä kierrossa kuukautisetkin sitten tulematta...?
 
Mulla samantapainen kokemus.. Gyne ultrasi muutama päivä ennen ovulaation oletettua tapahtumista ja sanoi etten ovuloi siinä kierrossa (ja sanoi myös tuon että on ihan normaalia).. No, sain kuitenkin ovulaatiotestillä lh-huipun pari päivää ultran jälkeen, eli testin mukaan ovuloin. Ei mullekaan oikein selvinny miten sit oikeesti oli. (Kuukautiset tulee normaalisti vaikka ei ovuloisikaan, mun käsityksen mukaan)

Seuraavasta kierrosta ovistesti näytti taas ovulaatiota ja inseminaatio tehtiin, ja silloin ultrassa näkyi ovulaatio myös ja plussakin tuli..:)
 
Ok, kiitos vastauksesta ja onnea plussasta! Kauanko muuten olitte yrittäneet? Oliko jotain lääkitystä rinnalla?

Mutta selittäkää joku meille tuota ovuloimattomuusjuttua vähän enemmän :wave:
 
Voisko se tarkoittaa sitä, että munasolu ei irtoa? Itse kävin juuri viime torstaina verikokeissa, jossa katotaan et varmasti ovuloin. Tuolloin oli kp 21. Vielä en vaan oo uskaltanu soittaa tuloksista, menis loppukierron "jännitys" ja iskis vaan masis, jos en olekaan ovuloinu. Jännityksessä saa kyllä nyt olla, noin viikko oviksen jälkeen on rinnat tulleet älyttömän kipeeksi. Lisäksi nälkä koko ajan...
 

Heippa!

Itselläni on sama juttu,mulla ei kaikissa kierroissa munasolu irtoa oviksen aikana,niin silloin ei voi tulla raskaaksi,se alkaa yli 25-vuotiaana jo näkymään tuo,että kaikissa kierroissa ei munasolu irtoa,mutta kuukautiset tulee normaalisti vaikka ei ole munasolu irronnut,itselläni viime kierrossa ei munasolu irronnut ollenkaan ja nyt aavistelen jo samaa,että ei irtoa tässäkään kierrossa mulla munasolua ollenkaan.

Hankalaa tämä vauvan yrittäminen,kun munasolu ei irtoa joka kierrossa ollenkaan,niin itkettää välillä todella kovasti :'(
 
Aktiivista yritystä tästä toisesta raskaudesta takana reilu vuosi, mut miehessä vika, joka oli ennustettavissa, joten hakeuduttiin tutkimuksiin jo puolen vuoden yrityksen jälkeen.

Ei mitään lääkkellistä tukea insseille, minussa ei vikaa ja takana yksi onnistunut raskaus, josta meillä ihana esikoinen.

Niin, ja kiitos onnitteluista! :flower: Tietynlainen pelko on plussaa varjostanu kun ekasta hoidosta oli todella raju keskenmeno, jolloin ajattelin ettei uskalleta enää edes yrittää raskautta, mutta vauvakuume vei sit voiton.. Nyt vaan yritetään uskoa et tällä kertaa vois kaikki mennä hyvin..

Tsemiä hoitoihin ja plussaonnea!!
 
tahtoo myös
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2007 klo 15:34 vieras kirjoitti:
Mulla samantapainen kokemus.. Gyne ultrasi muutama päivä ennen ovulaation oletettua tapahtumista ja sanoi etten ovuloi siinä kierrossa (ja sanoi myös tuon että on ihan normaalia).. No, sain kuitenkin ovulaatiotestillä lh-huipun pari päivää ultran jälkeen, eli testin mukaan ovuloin. Ei mullekaan oikein selvinny miten sit oikeesti oli. (Kuukautiset tulee normaalisti vaikka ei ovuloisikaan, mun käsityksen mukaan)

Seuraavasta kierrosta ovistesti näytti taas ovulaatiota ja inseminaatio tehtiin, ja silloin ultrassa näkyi ovulaatio myös ja plussakin tuli..:)
 
tahtoo myös
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2007 klo 15:34 vieras kirjoitti:
Mulla samantapainen kokemus.. Gyne ultrasi muutama päivä ennen ovulaation oletettua tapahtumista ja sanoi etten ovuloi siinä kierrossa (ja sanoi myös tuon että on ihan normaalia).. No, sain kuitenkin ovulaatiotestillä lh-huipun pari päivää ultran jälkeen, eli testin mukaan ovuloin. Ei mullekaan oikein selvinny miten sit oikeesti oli. (Kuukautiset tulee normaalisti vaikka ei ovuloisikaan, mun käsityksen mukaan)

Seuraavasta kierrosta ovistesti näytti taas ovulaatiota ja inseminaatio tehtiin, ja silloin ultrassa näkyi ovulaatio myös ja plussakin tuli..:)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2007 klo 15:34 vieras kirjoitti:
Mulla samantapainen kokemus.. Gyne ultrasi muutama päivä ennen ovulaation oletettua tapahtumista ja sanoi etten ovuloi siinä kierrossa (ja sanoi myös tuon että on ihan normaalia).. No, sain kuitenkin ovulaatiotestillä lh-huipun pari päivää ultran jälkeen, eli testin mukaan ovuloin. Ei mullekaan oikein selvinny miten sit oikeesti oli. (Kuukautiset tulee normaalisti vaikka ei ovuloisikaan, mun käsityksen mukaan)

Seuraavasta kierrosta ovistesti näytti taas ovulaatiota ja inseminaatio tehtiin, ja silloin ultrassa näkyi ovulaatio myös ja plussakin tuli..:)

Kuinka pian inssi oli tuosta ovulaation tikuttamisesta oli?
 
No mä tosiaan pongasin LH-huipun, mutta silti oli kuulemma limakalvot sen näköiset ettei ovista ole ollu...ja kuten nyt tänään kirjoitin toisella otsikolla, niin menkat taitaa jäädä kokonaan tässä kierrossa pois. Ikinä ei ole tällasta tapahtunu koko naisena olo aikana!
 

Heippa!

Kp14/28 ja nega tuli ovistestiin ja mitään oviskipua ei ole ollut mulla pariin kiertoon ollenkaan.Viime syksynä mulla on ollut oviskipua oviksen aikana,mutta nyt ei ole ollut mitään,peloittaa vaan todella kovasti,että saanko omaa lasta enään ollenkaan ja kaikki yritykset ovat turhia.
Mulla on maanantaina lääkäri ja otetaan kokeita oviksen takia.Mulla on kuukautiset alkaneet jo 12-vuotiaana ja olen jo 38-vuotias,niin mietin,että onko mulla jo vaihdevuodet alkaneet,itkettää todella kovasti :'(
 

Heippa!

Oma napa:kp17/28 ja nega tuli ovistestiin.Mulla on lääkäri tänään ja otetaan verikokeita ja papa-koe kun en ovuloi enään niin toivottavasti selviää syy,itkettää jos syynä on vaihdevuodet sitten en saa omaa lasta :'(
 
Olen ymmärtänyt että LH-huipun voi saada testiin vaikkei ovuloisikaan. Testi mittaa sitä hormoonia joka erittyy ja jonka pitäsisi irroittaa munasolu. Se, lähteekö munasolu liikkeelle, sitä ei siis näy ovistestissä...pelkästään että hormoonitaso noussut.

Siihen munasolun irtoamiseen oli muistaakseni jokin labratesti olemassa.

Vaikka ei ovuloisikaan (=munasolu irtoaisi) niin kuukautiset tulevat normaalisti.

 
....eli piti vielä lisätä että on siis mahdollista saada ovis-testiin plussa vaikkei munasolu sitten irtoaisikaan. Munarakkulassa saattaa olla jokin vika ettei munasolu jostain syystä sitten sieltä pullahdakaan ulos.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2007 klo 09:23 kirsi kirjoitti:
Heippa!

Saan tänään tietää verikokeiden tulokset oviksen takia ja peloittaa kamalasti,tulen myöhemmin kertomaan teille mitä verikokeista selvisi.
Pidetää peukkuja! =)
Itsekin pelkään, ettei munis irtoa vaikka sainkin hienosti vajaan parin päivän ajan ovistestiin kaksi vahvaa viivaa ja ultrassa näkyi 24mm munis. Inssi siis tehtiin, mutta kun totuus on, ettei ovistesti näytä irtoamista, pelottaa sopivasti.. :snotty: :\|
 
Tiedoksi
Tiesittehän että vaikka verikokeiden mukaan hormoniarvot viittaisivat siihen että ovulaatio tapahtuu, ja vaikka ovulaatiotesti näyttäisi plussaa myös, ei munasolu todellakaan välttämättä irtoa.
Testit kertovat vain, että hormonit tukevat ovulaatiota.
Mullakin oli menkat säännöllisesti 28 pv kierrossa, ja kaikki testit oikeissa lukemissa, mutta tyhjää kaikuu mahassa ovulaation aikaan..

Kannattaa myös pyytää että munasarjat ultrataan, esim. monirakkulaisuus (vaikka ei olisikaan pco) aiheuttaa anovulaarisen tilan.
 

Yhteistyössä