Ovisplussa vai ei?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minulla oli heti alkukierrosta tikutettuna ovistestien viivat huomattavasti vahvempia kuin normaalisti. Normaalisti siis ovistesti on vahva vain oviksessa keskellä kiertoa, mutta nyt näkyi aika vahva viiva jo kp5? Kuvassa näkyvät testit on kp 2-10, kaksi alinta testiä on tehty tänään.

Nyt viivat alkaa taas haihtumaan, mutta nuo viivat ei ollut niin vahvoja, kun oviksessa kuuluisi olla se todella tumma viiva. Olikohan minulla kuitenkin jo tuossa ovis? Menkkojen jälkeen nimittäin nippaili vasempaan munasarjaan ja ihmettelin että miksi ihmeessä siellä oli tuntemuksia.

Kuva: https://aijaa.com/p5YqU8
 
vierailija
Onko kellään kokemusta tällaisestä? Sen verran osaan sanoa että nuo on Sofi nimisiä testejä, onko ne miten hyviä? Luin jostain palstalta että niissä plussat osaa olla joillain hyvin hailakoita, eikä ns.oppikirjan mukaisia. Sain aikalailla samanlaiset viivat viimekierrossa kp 19,20,21,22, kun ovulaationi ilmeisesti kuului olla tuossa kp 19 paikkeilla. Noiden päivien jälkeen viivat haalistuivat taas melkein mitättömiksi, eli joku kuitenkin noissa nostaa nostaa sitä LH arvoa, niin voisiko olla super varhainen ovis?

Menkat oli aika hassut, koska vuodin kirkasta limaa viimeisinä veritihru-päivinä, ja tosiaan nippaili sinne munasarjoihin noiden vahvojen viivojen aikana.
 
Nuo testit kuvassa ovat kaikki negatiivisia. LH-pitoisuudessa on normaalistikin vaihtelua pitkin kuukautiskiertoa mutta korkein nousu tulee 24 - 48 h ennen ovulaatiota (ja tuo nousu on se, mikä käynnistää ovulaatioon johtavan tapahtumaketjun). Noin alkukierrosta follikkeli ei ole vielä ehtinyt kasvaa niin isoksi, että se pystyisi ovuloitumaan vaikka LH olisikin korkealla. Mulla on aikaisemmin ollut noita Sofin testejä käytössä ja sain kyllä joka kerta selvästi yhtä vahvan tai vahvemman testiviivan LH-huipun päivänä (testasin kerran päivässä iltapäivällä).
 
vierailija
Nuo testit kuvassa ovat kaikki negatiivisia. LH-pitoisuudessa on normaalistikin vaihtelua pitkin kuukautiskiertoa mutta korkein nousu tulee 24 - 48 h ennen ovulaatiota (ja tuo nousu on se, mikä käynnistää ovulaatioon johtavan tapahtumaketjun). Noin alkukierrosta follikkeli ei ole vielä ehtinyt kasvaa niin isoksi, että se pystyisi ovuloitumaan vaikka LH olisikin korkealla. Mulla on aikaisemmin ollut noita Sofin testejä käytössä ja sain kyllä joka kerta selvästi yhtä vahvan tai vahvemman testiviivan LH-huipun päivänä (testasin kerran päivässä iltapäivällä).
Tiedän kyllä hyvin että nuo on virallisesti negatiivisia, MUTTA yleensä en tuollaisia vahvoja viivoja saa kun vain juuri ennen ovulaatiota, ja huippu käy aina vain pienen hetken. Se oli tässä se minun pohdinta, että miksi tuohon aikaan LH taso on noin korkea, kun sen ei tuohon kierron aikaan noin korkealla kuuluisi olla.
Ap
 

Yhteistyössä