Ovis/raskausoireet???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katjuska7788
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Katjuska7788

Vieras
Olen lueskellut usealta keskustelupalstalta kysymyksiä ja vastauksia liittyen ovulaatioon ja hedelmöittymishetkeen ja siihen kuinka pian raskausoireet voivat alkaa. Jossain keskustelussa eräs kertoi, että oli saanut kuukautisoireita muistuttavia tuntemuksia heti hedelmöittymisen jälkeen. Mm. vatsakramppeja, nipistelyä, väsymistä. Useimmat vastaajat kumosivat tuntemukset mahdottomiksi ja johtuvan mielikuvituksesta. Eli kun jotain oikein kovasti toivoo, niin silloin mielikuvitus luo oireet alkaneesta raskaudesta. Mutta mutta...entäs jos raskaus ei ole suunniteltu, siitä ei ole puhuttu, eikä sitä ole yritetty? Meillä petti ehkäisy tasan kierron puolivälissä ja siitä parin päivän päästä alkoi menkkamaiset oireet, jotka jatkuvat yhä. tapahtuneesta on viikon verran nyt. Vielä on siis liian varhaista tehdä raskaustestiä. Eli minun kohdallani kyse ei nyt ole ainakaan mielikuvituksen tuotteesta :D
Kiinnostaisi kovasti tietää, että onko muilla vastaavia kokemuksia.
p.s. raskaus ei kuitenkaan olisi mikään kauhistus :)

Mulla ei ollut menkkamaisia oireita, mutta mulla alkoi heti hedelmöittymisen jälkeen ihan tajuton huimaus aina ylösnoustessa. Huimaus oli niin rankkaa, että se jäi mieleen, vaikka en tosiaan silloin uskonut olevani raskaana, kun olin vain pari päivää aikaisemmin poistanut kierukan. Melko heti huimauspäivien jälkeen alkoi lievä kuvotus ja makuhäiriöt, esim. että kana maistui makkaralle jne. Ja kaikki tämä jo huomattavasti ennen kiinnittymisvuotoa. Olen koulutukseltani molekyylibiologian tohtori (aika hyvin myös fysiologiaan perehtynyt) ja en itse rohkenisi väittää ettei tuossa vaiheessa voi olla fysiologisia oireita. Istukan hormonituotanto ei tietenkään ole vielä alkanut, mutta hedelmöittyminen voisi kyllä periaatteessa indusoida muutoksia hormonitoiminnassa, vaikka näitä muutoksia ei vielä olisi tieteellisesti todistettukaan. Hedelmöittynyt munasolu voisi esim. erittää jotain aineita kudosnesteeseen, ja nämä aineet vuorostaan aihettaisivat muutoksia hormonitoiminnassa, nyt yhtenä esimerkkimahdollisuutena.

Kiitos.Mielenkiintoista :)
Täällä yhä vaan sama menkkajomotus jatkuu ja alavatsaa on kramppaillut pitkin päivää todella lujaa molemmin puolin. Mitä lie?
Olen käynyt vastikään gynellä, joten mistään kystista ei ainakaan pitäisi olla kyse. Se nimittäin tuli ensimmäisenä mieleeni.

Kaipailisin yhä muiden kokemuksia vastaavasta... Tilanne on nyt se, että tein raskaustestin, joka näytti negaa, mutta menkkoja ei vaan kuulu eikä näy. Pitää siis odotella yhä. Vähän piinaavaahan tää on :/

Moikka,

Itse olen ollut kahdesti raskaana ja molemmat raskaudet oirehtineet samalla tapaa.Eli silloin kun ovis on ollut,mistä on tärpännyt,niin oviskivut (paineen tunne toisella puolella mahaa sekä pientä kipua mahassa) ovat jatkuneet vajaan viikon.Nivusia vihloi aika tavalla myös.Ensimmäisellä kerralla ajattelin että mikä ihmeen megaovulaatio tää nyt on,kun kivut vain jatkuivat :D Toisella kertaa arvasin jo mistä kyse ;)

Muutamaa pv ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa alkoi menkkamaiset kivut mahassa.Koko ajan oli sellainen tunne,että kohta alkaa vuoto.Eipäs vaan alkanut.Toisessa raskaudessa testi näytti plussaa vasta kun menkat olivat viikon myöhässä!!Oireista olin sata varma,että raskaana oon,mut testi näytti aika monta pv negaa.

Jännä nähdä miten sulle käy,tuu sit ilmottamaan!

No mulla on ihan juuri tuollaista! Mulla on siis yksi lapsi ja siitä äkkäsin tehdä testin jotain 7+4 :D Ihmettelin vaan, kun menkkakivut jatkuu ja jatkuu, mutta menkkoja ei kuulu ei näy. :D Nyt on sitten taas ihan eri meininkiä. Menkkailunippailut jatkuu yhä, mutta menkkoja ei kuulu ei näy. Mietittiin just, et odotellaan ensi viikon alkuun ja jos ei kuulu menkkoja sittenkään, teen uuden testin. Kerron kyllä miten kävi :)

No nyt vähän hurahti aikaa, ollut kauhea hoppu :/
Mutta siis tein sittemmin plussan ja viiden päivän perästä alkoivat kuitenkin menkat. Enpä sitten tiedä, että mistä oli kyse, eikä me sitä jääty sen enempää pohdiskelemaankaan. Turhaa lienee moinen.
Nyt kuitenkin ehkäisy käytössä turvallisesti(ja toivotaan, ettei petäkään ihan heti :) ).
Iloista kesän alkua!

Yhteistyössä