Ovikellon pimpottamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkkejä

Vieras
Millä me saadaan naapurin 4 v ymmärtämään, ettei meidän ovikelloa saa pimpottaa kuin kerran? Hän soittaa sitä niin kauan kun joku on ovella avaamassa. Kiva homma kun yrittää nukuttaa vauvaa/vauva on nukkumassa.

Asiasta minä olen hänelle sanonut ehkä n. 5 kertaa, oma 4½ lapsi vähintään 10. Mietin jo ovikellon ottamista pois käytöstä ja oveen vaan lappu ettei toimi.

Ovikello pois seinästä ja kiellätte lasta hakkaamasta ovea. Kerrotte, että meidän ovea ei hakata, koska jos ovikelloon ei vastata, emme ole kotona tai meille ei voi silloin tulla. Meillä loppui häiriköinti noin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ovikello pois seinästä ja kiellätte lasta hakkaamasta ovea. Kerrotte, että meidän ovea ei hakata, koska jos ovikelloon ei vastata, emme ole kotona tai meille ei voi silloin tulla. Meillä loppui häiriköinti noin.

Tässä ei kyse ole varsinaisesta häiriköinnistä, yli-innokas lapsi vaan tulee hakemaan meidän lasta ulos tai kylään. Tai siis häritseehän tuo, ja paljon.

etkö uskalla lapsen vanhemmille asiasta sanoa vai mikä mättää? niin normaalit aikuiset tekevät. ja ihan rauhalliseen sävyyn, ei tartte mennä mellastaan. asiahan on hoidettavissa.

Meillä ihan sama tilanne. Naapurin pennut pimpottaa, hakkaa ja potkii ovea niin kauan että väsyvät. Ja minähän en ovea hittovie avaa jos olen nukkumassa. Otin sitten ovikellon sulakkeen pois. Hakkaa ne ovea siltikin. :(

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Meillä ihan sama tilanne. Naapurin pennut pimpottaa, hakkaa ja potkii ovea niin kauan että väsyvät. Ja minähän en ovea hittovie avaa jos olen nukkumassa. Otin sitten ovikellon sulakkeen pois. Hakkaa ne ovea siltikin. :(

sullakaan ei munaa mennä sanomaan sinne naapuriin. ihme väkeä, en muuta sano.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
etkö uskalla lapsen vanhemmille asiasta sanoa vai mikä mättää? niin normaalit aikuiset tekevät. ja ihan rauhalliseen sävyyn, ei tartte mennä mellastaan. asiahan on hoidettavissa.

Unohdin sanoa että olen vanhemmille sanonut jo kaksi kertaa, ihan rauhallisesti tietysti. Mitä vielä?

Alkuperäinen kirjoittaja vinkkejä:

Unohdin sanoa että olen vanhemmille sanonut jo kaksi kertaa, ihan rauhallisesti tietysti. Mitä vielä?

sitten sanot ilkeästi eli ilmoitat tämän asian olevan ihan selvää kotirauhan rikkomista. teet valituksen naapurista tietenkin isännöitsijälle tms (mitä ne nyt onkaan, en tiedä kun en asu kerrostalossa).

sitten sanot ilkeästi eli ilmoitat tämän asian olevan ihan selvää kotirauhan rikkomista. teet valituksen naapurista tietenkin isännöitsijälle tms (mitä ne nyt onkaan, en tiedä kun en asu kerrostalossa).

No ei mekään asuta kerrostalossa.

No ei mekään asuta kerrostalossa.

onpas törkeää. ilmoitus poliisille sitten. tai uhkaat vaikka sillä ensin. omani jos toisia noin naapureita häiritsisivät, niin huutia saisivat.

Seuraavalla kerralla kun soittaa ovikelloa. Avaat oven ja sanot, että sisään pääsee vasta kun osaa soittaa kelloa nätisti eli kerran vain painaa ja odottaa oven takana rauhallisesti. Sitten ovi kiinni ja odotat, josko oppi olisi mennyt perille. Jos ei toistat samat ohjeet. Eiköhän itsepäisempikin opi toistolla :D

Alkuperäinen kirjoittaja v:

sullakaan ei munaa mennä sanomaan sinne naapuriin. ihme väkeä, en muuta sano.

Kuule, olen sanonut kymmeniä kertoja. Vaan eipä ne lapset muista 5 min. päästä mitä aikuinen on sanonut.

Asiasta toiseen. Mää en päästäis 4-vuotiasta pimpottelemaan yksin kenenkään ovikelloa. En edes naapurin. Meillä kyllä vanhemmat sopivat leikkiajoista, eikä lapset juokse toisten ovilla.

Alkuperäinen kirjoittaja miia:
Asiasta toiseen. Mää en päästäis 4-vuotiasta pimpottelemaan yksin kenenkään ovikelloa. En edes naapurin. Meillä kyllä vanhemmat sopivat leikkiajoista, eikä lapset juokse toisten ovilla.

No meidän 4-vuotiaat saa tulla (meidän on kyllä ihan kohta 5 v), mutta ehkä pitää muuttaa sääntöjä. Matkaa on muutama kymmen metri, ja vuorotellen ovat kummankin luona, ja kummatkin lähettävät kahdeksaan mennessä toisen lapsen kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Humps:
Seuraavalla kerralla kun soittaa ovikelloa. Avaat oven ja sanot, että sisään pääsee vasta kun osaa soittaa kelloa nätisti eli kerran vain painaa ja odottaa oven takana rauhallisesti. Sitten ovi kiinni ja odotat, josko oppi olisi mennyt perille. Jos ei toistat samat ohjeet. Eiköhän itsepäisempikin opi toistolla :D

Tää vois tehota, meilläki naapurin isommat lapset oppi saman toistolla, ei nyt ei vaan tulla meille, sitte jalka oven eteen mekaniseksi esteeksi!! Vielä huudettiin postiluukusta, miksi, mutta rauhallinen toisto ei nyt ei vaan tulla meille eikä kukaan tule meiltä ulos tehosi parin viikon jälkeen.

Siksi tämä kun eivät leikkineet lastemme kanssa, halusivat vaan leluja lainaan tai sitte muuten riehua ympäriinsä...