Överiksi meni - ostin 5 takkia itselleni alennusmyynneistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaatefriikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaatefriikki

Vieras
Innostuin vähän liikaa. Ostin kaksi sellaista lyhyttä tekonahkatakkia. Toinen harmaa ja toinen kirkkaan sininen.Hintaa näillä oli 25 e ja 35 e. Lisäksi kaksi välikausityyppistä takkia urheiluosastolta. Taisivat olla Torstain mallistoa molemmat, toinen musta 56 e ja toinen kirkas punainen 49 e. Viides takki oli vähän ohuempi, luumunpunavioletti tuulitakki 25 e.

Juuri viime kesän alennusmyynneistä ostin kaksi takkia itselleni. Samoin kenkiä olen ostanut viimeisen vuoden aikana alennusmyynneistä ihan sikana. Viimeisin ihanuus on kiilakorkoiset tennarityyppiset naiselliset niittisomisteiset kengät 12 eurolla. Säilytystilaa tarvitsisin nyt rutkasti lisää.

Rakastan vaatteita ja haluan pukeutua tyylikkäästi, mutta en silti halua maksaa vaatteistani liikaa. Suurin osa onkin ostettu tarjouksista ja alennusmyynneistä.

Noitten takkien hinnalla olisi saanut jo yhden hyvän.

Se yksi ei ole niin monikäyttöinen, että olisi voinut korvata nämä erityyppiset takit. Nahkatakkeja käytän tyylikkääseen arkipukeutumiseeni. Urheilutakkeja taas käytän esim. jalkapallokentän laidalla lapsia kannustaessa tai kauppaan pyöräillessäni. Tuulitakki taas sopii kesäillan kävelylenkille.

Lisäksi muoti ja makuni muuttuu niin nopeasti, ettei ole mitään järkeä ostaa yhtä kallista takkia, jota pitäisin mahdollisesti vain pari-kolme kautta.

Se yksi ei ole niin monikäyttöinen, että olisi voinut korvata nämä erityyppiset takit. Nahkatakkeja käytän tyylikkääseen arkipukeutumiseeni. Urheilutakkeja taas käytän esim. jalkapallokentän laidalla lapsia kannustaessa tai kauppaan pyöräillessäni. Tuulitakki taas sopii kesäillan kävelylenkille.

Lisäksi muoti ja makuni muuttuu niin nopeasti, ettei ole mitään järkeä ostaa yhtä kallista takkia, jota pitäisin mahdollisesti vain pari-kolme kautta.

"Nahkatakkeja käytän tyylikkääseen arkipukeutumiseeni."

Ne olivat tekonahkatakkeja, ei nahkatakkeja. Tekonahkatakki ei ole tyylikäs milloinkaan. Hyvin nopeasti näkyy käytön jäljet, ja on aivan hirvittävä.

• Tykkää
Reactions: Creepy Starling
"Nahkatakkeja käytän tyylikkääseen arkipukeutumiseeni."

Ne olivat tekonahkatakkeja, ei nahkatakkeja. Tekonahkatakki ei ole tyylikäs milloinkaan. Hyvin nopeasti näkyy käytön jäljet, ja on aivan hirvittävä.

En jaksanut kirjoittaa koko sanaa, mutta oletin kaikkien ymmärtävän, kun alussa jo kerroin, mistä takeista on kyse. Kyllä nämä takit pysyvät sen aikaa hyvinä, kun ovat vielä muodissa. Turha siis maksaakaan niistä enempää, koska malli ja väri ei kuitenkaan ole enää käyttökelpoisia parin vuoden jälkeen.

Kuulostaa aika epäekologiselta. Mä en ikinä osta vaatetta, jonka käyttöiän voi otaksua olevan alle 3 vuotta. Trikoopaidat ja alusvaatteet siis poislukien.

Osa vaatteistani on vain pari kautta käytössä, mutta osa jää käyttöön pidemmäksi aikaa.

Nuoruusvuosiltani on säilynyt muutamia vaatteita, jotka ovat nyt taas olleet muotia (80-luku), mutta kyllä monissa on silti jotain sellaista, ettei enää voi käyttää nykypäivänä. Esimerkiksi vanha nahkatakkini, joka on muuten hyvä, mutta malli on auttamattomasti liian iso, jossa lisäksi vielä järkyttävät olkatoppaukset.

Yksi vanha tuulipuku on ollut käytössä n. 20 vuotta. Vaikka se ei ole täyttänytkään aina viimeisen muodin ulkonäkökriteerejä, niin silti en ole halunnut luopua tuulitakista, koska hengittävyydessään en ole löytänyt sille nykyajan teknisistä vaatteista saman veroista.

No niinpä meni.

Ja älä vain sano, että ostit niitä 3 vuotta sitten muodissa olleita "pusakkatekonahkatakkeja", jossa pahimmillaan on tiukat resorit hihansuissa ja helmassa...

No eikö sua yhtään harmita se, että kaappisi pursuavat huonolaatuisia lapsityövoimalla tuotettuja lumppuja? Eikö olis parempi mieli kun käyttäisi laadukkaita, aikaa ja käyttöä kestäviä tyylikkäitä vaatteita?

Missäpäin asut? Ainakaan täälläpäin harmaa tai sininen tekonahkatakki ei ole tyylikäs, vaan aika kaukana siitä.

Mutta joo, ymmärrän tilanteesi. Oma tilinikin on aika kurjaa katsottavaa näin alennusmyyntien aikaan. Itse kyllä satsaan laatuun ja olen ostanut esim. silkkipaitoja, kalliimpia peruspaitoja ja muita ajattomia vaatteita. Kengät ja laukut täytyy ehdottomasti olla aitoa nahkaa, tekonahka on epämiellyttävää ja rumaa.

Puolustuksena täytyy kuitenkin kertoa että olen vienyt ahkerasti vanhoja vaatteita kirpparille. Viimeksi toukokuun lopussa sain viikossa 400€ ja nyt on taas kahden viikon paikka varattuna.

Jos sinulla on varaa tuohon, mikäs sinua estää käyttämästä rahojasi vaatteisiin ja kenkiin.

Minusta tekonahkatakit ja niittisomisteiset korkotennarit eivät ole kovinkaan tyylikkäitä, mutta se on vain minun, keski-ikäisen naisen mielipide, toki sopivat jos olet 15-25 v.

No mä olen varmaan ainut ymmärtävä. Kengät ja takit, mä en vaan voi vastustaa :/ Ja usein on kyse vielä joistain lenkkeily/ulkoilutakeista ja kengistä, ja niitä mulla on jo kaapit täys. Nyt en ole ehtinyt ostaa kuin yhden takin, vedenpitävän koiranulkoilutukseen/pyöräilyyn/lenkille. Yritän hillitä itseni tänä vuonna.

No eikö sua yhtään harmita se, että kaappisi pursuavat huonolaatuisia lapsityövoimalla tuotettuja lumppuja? Eikö olis parempi mieli kun käyttäisi laadukkaita, aikaa ja käyttöä kestäviä tyylikkäitä vaatteita?

Tekeekö se vaatteesta huonolaatuisen, jos ostaa edullisesti alesta? Esim. minä ostin ulkoiluun urheilukaupasta -60 prosentilla ulkoiluasun, jonka ovh oli yli 200 e.

Järkevä ostaa merkkituotteet alesta.

Entä jos haluaa välillä käyttäää toisenlaista takkia. Eikä aina vain käyttää sitä yhtä ja samaa takkia.

Ahaa, nyt ymmärrän! Vaatefriikillä ei ennestään ollut kaapissaan yhtään takkia :)

Jos ihan totta puhutaan, kuulostaa kyllä kovasti porvoolaismuodilta. Niin monta kertaa mainitaan "tyylikkyys" sekä riemunkirjavien keinonahka- ja urheilutakkien värit.

[QUOTE="Sirkkeli";30047059]No mä olen varmaan ainut ymmärtävä. Kengät ja takit, mä en vaan voi vastustaa :/ Ja usein on kyse vielä joistain lenkkeily/ulkoilutakeista ja kengistä, ja niitä mulla on jo kaapit täys. Nyt en ole ehtinyt ostaa kuin yhden takin, vedenpitävän koiranulkoilutukseen/pyöräilyyn/lenkille. Yritän hillitä itseni tänä vuonna.[/QUOTE]

Ihanaa, että joku ymmärtää. Mulle paras konsti hillitä itseäni olisi pysyä poissa kaupoista, mutta kun pitää etsiä lapsille vaatteita ja siinä sivussa aina hairahdun myös naisten osastolle.

[QUOTE="...";30046568]Missäpäin asut? Ainakaan täälläpäin harmaa tai sininen tekonahkatakki ei ole tyylikäs, vaan aika kaukana siitä.
[/QUOTE]

Täällä pääkaupunkiseudulla näkyy juuri tuollaisia ihmisten päällä.

Oi kun on taas niin kivaa porukkaa täällä. Näkemättä haukutaan kaikki ostokset, vedetään halpatyövoima ja epäeettisyyskin mukaan (mistähän nuokin keksitty, omasta päästä?) ja kaikin keinoin lytätään ostokset.

Kyllä täällä on sitten pahansuopaa ja kateellista porukkaa :)

Eikö tullut riittävästi "keskustelua", kun piti kateuskorttikin kaivaa?

Ihan mielenkiinnosta: mistä tässä pitäisi olla kateellinen? Niistä erivärisistä halpisrotseista, jotka maatuvat kaatopaikalla 500 vuotta, vai niiden pakonomaisesta ostelusta?

Eikö tullut riittävästi "keskustelua", kun piti kateuskorttikin kaivaa?

Ihan mielenkiinnosta: mistä tässä pitäisi olla kateellinen? Niistä erivärisistä halpisrotseista, jotka maatuvat kaatopaikalla 500 vuotta, vai niiden pakonomaisesta ostelusta?

Mitä ihmettä saat irti tuosta ilkeilystä, sitä en käsitä? Jos se ei ole pahansuopaisuutta ja kateellisuutta, niin mitä se sitten on? Kerro sinä, kun paremmin tiedät.

Ihan selkeästi ap on ostoksiinsa tyytyväinen -no harva kai ostaa itselleen sellaisia vaatteita joista ei tykkää, anyways. Miksi pitää päästä sanomaan pahasti, haukkumaan, ilkeilemään? Onko sillä oikeasti sulle mitään väliä, mitä vaatteita ap on ostanut? Ja otatko yhtä henkilökohtaisesti kaikkien muidenkin vaateostokset?

Olisiko ihan hirmuisen hankalaa todeta vain, että kiva juttu. Kun tietää, että sitä se ap:lle varmaankin on.

Sen sijaan ilkeät kommentit... mitä niistä kukaan saa? Ap pahan mielen, mutta saako kommentoija todellakin ilonsa siitä muille ilkeilystä?

Joskus vois muistaa sen, että jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, voi olla ihan hiljaa.

Yhteistyössä