Ovatko todella kuravaatteetkin korvaavia

• Viestiketjun aloittaja rasavil asut
  • Ensimmäinen viesti
Ei ole korvaavia! Hyviä kyllä ovat, mutta ei ne päällä voi puroja ja patoja rakennella ja lätäkön ääressä leikkiä. Ne jotka väittävät että korvaavat kuravaatteet eivät ulkoile säässä kuin säässä jokapäivä paria kertaa.. Hoitopaikkoihin pyydetään yleensä kuravaatteet vaikka olisikin vedenpitävä puku.

elin
Ja semmoinenkin miinus noissa kosteussuojatuissa kamppeissa on, että niitä ei saa laittaa kuivauskaappiin. Eli kun kuitenkin jonkunverran kostuvat käytössä, kestää kuivuminen aika kauan...

Lisäksi meillä ainakin mukula tykkää rymytä maata pitkin, jolloin polvet kuluvat aika tehokkaasti ja siinähän se kosteussuojakin sitten kuluu. Eli läpi kastuu.

Meillä ainakin on travallen puvut, jotka ovat kestäneet kuivina lätäkössä istumista. Epäilin myyjää kun väitti ettei tarvitse laittaa kurahousuja, mutta oikeassa oli! Mukavaa kun ei tarvitse pukea enää kurahousuja päälle. Näissä puvuissa hankauksen kesto on hyvä, ainakin on kestänyt meidän lasten polvillaan nuohoutumiset jo toista vuotta.

Meillä pojilla ollut Remun pukuja. Pitävät täysin veden. Tosin kontata ei voi syvässä lätäkössä, lahkeensuusta menee vesi, samoin kuin jos on kurahousut jalassa.
Tuosta merkistä ei ole kokemuksia, mutta uskosin myyjän sanaa.

Ainakin reimatec pitää vettä ihan kunnolla. Tuli tässä testattua kun kuopus jäi jalasta kiinni lumeen ja makasi rapakossa johon vielä tippui katolta vettä. Päälisin puolin koko ukkeli oli märkä huppua myöten mutta sisältä ihan kuiva :)

Jäärä
Ei ne vastaa. Kyllä ne uutena jonkin aikaa pitää vettä, mutta jostain välistä sitä vettä pääsee yleensä vaatteiden sisäpuolelle, vaikka olisi siinä kurahousut päällä.

Talvella kosteussuojatut ovat ihan hyvät, mutta pahimpaan kurakauteen suosittelen kuitenkin ihan kurahousuja. Samoin ne ovat hyvät kun on hieman kostea keli myöhemmin keväällä. Mutta nyt kun on isoja lätäköitä, loskaa ja paljon kuraa, niin päältä riisuttavat kurahousut ovat paremmat.

Korvaavat kuravaatteet. Meillä on kaikilla lapsilla (5) käytössä kosteussuojatut ulkoiluvaatteet ja oikein hoidettuina ne toimivat myös käytettyinä. Oikealla hoidolla tarkoitan pesua, pesuainetta ja kuivatusta.

Meillä ulkoillaan kaksi kertaa päivässä ja toisinaan vielä illalla ja kuivaa on saatu päälle. Ihan turha on ostaa Travalle-Reimatec-Rasavil -vaatetta, jos aikoo vielä vetää kurakamppeet päälle.

Meillä on kurahousut olleet koreissa jo useamman vuoden käyttämättöminä, kun hoksasimme nämä kosteussuojatut kankaat.

Vastikään purin yhdestä kuluneesta haalarista rikkinäisen vetoketjun pois ja samalla tarkastelin ulkokankaan sisäpintaa. Kosteussuoja oli aivan kunnossa ja saumojen teippaukset hyvät, vaikka ulkopuolella näyttää olevan kulumaa ja karheumaa.

lastentarhanopettaja
Meidän päiväkodin lammikoissa tähän aikaan vuodesta kastuu kyllä kosteussuojahaalarit sisältäkin, vaikka olisi kurahousut jalassa. Ja kun ei voi kuivauskaappiin laittaa, niin joutuupi lapsukaiset iltapäivällä kosteat haalarit pukemaan.

harmaalehmu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.04.2006 klo 21:54 äiti82 ja poika03 kirjoitti:
ostakaa lassien haalari jossa on jalkaosat suprafil kangasta joka korvaa kurahousut!
Meillä on kaksivuotiaalla touhuvekaralla ollut vielä pihahommissa Lassien Suprafill toppapuku. Toppaosa on napituksella kiinni, joten sen voisi ottaa pois, mut vielä olen pitänyt päällä. Ei tarvii kuin kevyet sisävaatteet alle, villasukat jalkaan ja kumpparit, kurarukkaset. Ja pihalla saa pomppia pitkin lätäköitä monta tuntia putkeen kuivana.

Minusta tuo puku on osoittanut ylivertaisuutensa juuri näillä kurjilla kurakeleillä, niin syksyllä, pitkin talvea kuin nyt keväälläkin.

meillä on noi rasavillit kolmella lapsella käytössä ja on hyvät ei tartte kuravaatteita ja käyttävät näitä myös tarhassa.tuolla oli joku sanonu et kun hakee tarhasta niin ovat kurassa yms.niin ollaan meilläkin mutta meillä puku on aina tarhassa eli kotiin lähdetään aina toisilla vaatteilla elikkä mennään yleensä tarhaan takilla ja housuilla ja tarhassa rasavill haalari ja kun haen lapset niin pesen haalarit tarhan pesupaikalla ja jätän kuivumaan ja takit päälle ja voi mennä vaikka kauppaan.en muutenkaan ikinä anna lasten mennä kauppaan haalarissa sehän on kuitenkin lasten "työasu" eikä useimmat työmiehetkään työvaatteissa kauppaan tai kylään mene.meillä lapset on 2,4, 6 vuotiaita.

Mieli
Reimatecistä on kyllä se kokemus ett polvet kuluvat ja sen jälkeen on kosteussuoja mennyttä. Joten kyllä käytän kurahousuja. Minua taas huvitti kun myyjä sanoi ettei paranisi kaatuilla. HEI HALOO, kai nyt viisi vuotiaat pojan viikarit kaatuilee rajuissa leikeissään! Olin siis päättänyt etten enää kyseisiä haalareita osta mutta ihastuin niin väriin että sorruin.

Meillä kyllä Reimatecin puvut kestäneet hyvin lätäkköleikitkin. Lapset 3 ja 4 v. Ja mielestäni kuivuvat todella nopeasti, hoitajakin näin sanonut. Kertaakaan ei ole kastunut läpi. Kestoltaan todella hyviä. Hoitaja on hyvillään kun ei tarvi viidelle lapselle kuravaatteita pukea. Myös Remun puvut ollut ja hyvät oli nekin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2006 klo 21:59 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2006 klo 20:59 yläriihi kirjoitti:
Meillä on tytöillä Greenhillit ja hyvin kestivät lätäkössä istumisen ainut mikä kastui oli sukat kun kumpparit hörppäs vettä...
Mistäs tätä Greenhill -merkkiä saapi?
Meidän haalarit on Lapualta rintamäeltä ja keskisen Veskun putiikista :p
Ja Seinäjoelta Minimanista, muissakin kaupoissa oon nähny täs Seinäjoen ympäristös, siitä en sitte tiedä kuinka muualta päin saa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2006 klo 21:30 yläriihi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2006 klo 21:59 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2006 klo 20:59 yläriihi kirjoitti:
Meillä on tytöillä Greenhillit ja hyvin kestivät lätäkössä istumisen ainut mikä kastui oli sukat kun kumpparit hörppäs vettä...
Mistäs tätä Greenhill -merkkiä saapi?
Meidän haalarit on Lapualta rintamäeltä ja keskisen Veskun putiikista :p
Ja Seinäjoelta Minimanista, muissakin kaupoissa oon nähny täs Seinäjoen ympäristös, siitä en sitte tiedä kuinka muualta päin saa...
Ok. Kiitos tiedoista :flower:

tyttöjä
meillä ollut reimatec vaatteita ja kestäneet hyvin vettä.... kunnes menivät hoitoon. Hoitaja sanoi että kastuvat hanskat ym läpi että pitää saada kunnon kuravaatteet. Ihmettelin suuresti asiaa, koska itse olin ollut tyytyväinen tuotteisiin. Kunnes kerran huomasin että hoitaja kuivattaa reimatec vaatteita patterilla vaikka olin sanonut useasti ettei saa laittaa patterille. Tuntuu että hoitaja on kateellinen kun meillä on kalliita reimatec vaatteita ja hänen lapsilla ihan tavallisia. Olen kyllä kertonut että ostan vaatteet aina alennusmyynnistä seuraavaa vuotta varten. Kohta vaihtavat onneksi hoitopaikkaa.

Ohhoh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2006 klo 22:38 tyttöjä kirjoitti:
meillä ollut reimatec vaatteita ja kestäneet hyvin vettä.... kunnes menivät hoitoon. Hoitaja sanoi että kastuvat hanskat ym läpi että pitää saada kunnon kuravaatteet. Ihmettelin suuresti asiaa, koska itse olin ollut tyytyväinen tuotteisiin. Kunnes kerran huomasin että hoitaja kuivattaa reimatec vaatteita patterilla vaikka olin sanonut useasti ettei saa laittaa patterille. Tuntuu että hoitaja on kateellinen kun meillä on kalliita reimatec vaatteita ja hänen lapsilla ihan tavallisia. Olen kyllä kertonut että ostan vaatteet aina alennusmyynnistä seuraavaa vuotta varten. Kohta vaihtavat onneksi hoitopaikkaa.
Meillä on hoitaja ollut kuivattamisen suhteen "kuuliainen" eli ripustimella kuivattanut vain.

Yhteistyössä