Ovatko Peg-Perego-rattaat hintansa veroiset?

  • Viestiketjun aloittaja DHW
  • Ensimmäinen viesti
työäiti
Siis meillä ollut nyt puoli vuotta ja tyytyväisiä olemme olleet. Säännöllisesti käytetty ja ainoastaan silikonisuihkeella olen pyöriä huoltanut.

Plussat:
* nopeasti kasattava ja koottava. Pysyy pystyssä koottuna, eli ei tartte laskea maahan
* kevyet (ei tietty saman painoiset, kuin jotkut tosi riisutut mallit)
* säädettävät (aikuinen, lapsi). Mies toivoisi vieläkin enemmän säätöä kädensijoihin.
* ok pyörät, toimivat hiekassa ja lumessakin. Mä olen tehnyt 4km kävelylenkin usein näillä, mutta tota pitemmillä kyllä valitsen kunnon rattaat... Lukittavat etupyörät.
* pysyvät pystyssä kovasti lastattuna (esim laukku roikkuu kädensijoista) ja näillähän oli iso painoraja. Hyvä juttu just reissutilanteissa.
* näppärät mennä esteiden yli. Etupyörät nousevat kevyesti ilmaan, kun jalalla painaa siitä toiselle muksulle tarkoitetusta seisontatelineestä. Pääsee siis rotvallien yli ja busseihin..
* mahtuu huristelemaan Pendolinon käytävillä ;)
* juomamukiteline vähän irtonainen, mutta sitäkin on käytetty
* tavarakori iso, mutta tarkoitettu kyllä kevyille esineille.
* iso kuomu, hyvät pehmusteet, turvavaljaat, turvakaaren saa auki.

En oo vielä keksinyt hirveesti valittamista. Mietitään.
 
Minulla on kokemusta vain vuosien takaa, eli meille ostettiin esikoiselle nuo vuonna -93 ja olivat todella huiput.

Enkä näistä nykyisistä malleista ole kuullut moitteita, oma budjetti ei sallinut niiden hankkimista |O

*muoks*
Lisään vielä että olen todellinen matkarattaiden vastustaja, olen raahannut kuomurattaita mukana maalla ja merellä, rautatiellä ja bussissa koska en ole raaskinut sijoittaa kunnon matkiksiin, eli noihin Peg Peregoihin.
 

Yhteistyössä