Ovatko nämä raskausoireita vai jotain muuta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kissanpoika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kissanpoika

Uusi jäsen
12.09.2012
2
0
1
Ollaan oltu ilman varsinaista ehkäisyä miehen kanssa sellainen 8kk, mutta keskeytetyssä yhdynnässä. Olen tehnyt kyllä selväksi että jos pamahtaisin paksuksi niin ehdottomasti pitäisin, omalta osaltani olisi positiivinen ylläri mutta ei nyt ole varsinainen yrityskään käynnissä (varsinkaan miehen puolelta, on kuitenkin sanonut kantavansa vastuun jos näin kävisi).

Viimeiset kuukautiset mulla olivat hieman oudot, näyttivät että olisivat loppuneet heti ensimmäisen päivän jälkeen mutta sitten tuli vielä tiputteluvuotoa muutama päivä. Yleensä kuukautiseni ovat aika runsaat.

Lisäksi mulla alkaa yleensä pms-oireet n. viikkoa ennen kuukautisia, nyt ei ole ollut vielä mitään ns. normaalia pms-oiretta ja viimeiset kuukautiset alkoivat 13.8.

Saan välillä sellaisia väsymyskohtauksia että meinaan nukahtaa pystyyn, samalla saattaa myös palella. Välillä ollut hieman etova olo, ei sellaista oksettavaa pahoinvointia mutta semmoinen vähän kuvottava tunne kuitenkin. Oon muutenkin ollut tosi väsynyt. Mulle on yhtäkkiä tullut hirveä ihottuma, mul oli ennenkin atooppinen iho mutta ei ole koskaan ollut näin pahana (saattaa liittyä myös muuttoon). Nännejä kutisee, mutta rinnat ei ole kasvaneet eivätkä kipeät (mulla yleensä pms-oireena rinnat kasvaa ja on hieman kipeät). Jossain vaiheessa mielestäni pissatti normaalia enemmän, mutta se on mennyt ohi.

Mistähän muusta tämä vois johtua kuin raskaudesta? Koska joku mulla ihan selkeästi on... Ollaan muutettu puoltoista viikkoa sitten uuteen asuntoon. Viikonloppu oltiin äitini luona, myös siellä meinasin nukahdella välillä yhtäkkiä jne.

Vai toivonkohan vaan turhia kun ei rinnatkaan arista.....

mutta nuo voivat liittyä niin moneen muuhunkin ja voivatpa olla vaikka pms-oireitakin. Jos kiertosi on siinä vaiheessa, että menkkojen pitäisi alkaa näillä näppäimillä, ehkä testikin jo näyttäisi missä mennään. Testejähän on herkempiä ja vähemmän herkkiä, kysy apteekista.

Ajattelin odotella vielä tonne 15. päivään asti ja jos ei menkkoja kuulu niin sit teen testin. Jännittää vaan vähän.

Mulla on ollut vähän kummallinen olo jo ennen edellisiä menkkoja, silloin jo epäilin raskautta mutta jonkunlaiset menkat kuitenkin tuli niin ajattelin että ehkä ei sittenkään...

Yhteistyössä