Ovatko mielestäsi yksinhuoltajaäidit perheenäitejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras-ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26301542:
Luultavasti se liittyy siihen, miten kukakin perheen ja perheenäitiyden käsittää :) Mä olen äiti vain lapsilleni, mutta en koko perheelleni.

Sinunhan logiikalla ei voi olla perheenäiti, jos perheeseen kuuluu mies tai eläimiä.

Tolla perusteella naimisissa olevat äidit ei ole perheenäitejä, elleivät ole miehiensä äitejä. Ja herranen aika, jos perheessä on niitä eläimiä, sillon nyt ei ainakaan ole perheenäiti.

Outoa puhetta, ootko maistissa ainakin?
En ole maistissa. Mun mielestä tasaveroisessa parisuhteessa ollaan äitejä ja isejä vain niille lapsille, ei koko perheelle. Miellän koko sanan "perheenäiti" tietyssä määrin negatiivisena ja naista alentavana.

Ymmärrän kyllä joidenkin yksinhuoltajaäitien halun lukeutua "normaaleiksi" ja haluaisivat kutsuttavan perheenäideiksi, mutta ei se kuulkaas vain ole niin. :( Ainakaan perinteisessä suomalaisessa perhekäsityksessä. Sitähän tuo Kansan uutisten artikkelikin tarkoitti, normaalin perheen äidin ei ole sopivaa toimia prostituoituna.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26301577:
No ei ollakaan vaan ollaan äitejä (ja isejä) niille lapsille. Perheenäiti on mielestäni vanhahtava nimitys, jolla on negatiivinen sävy.

Nyt päätit sanoa noin, kun puhuit itsesi niin solmuun ettei siitä ollut muuta ulospääsyä..
Minusta perheenäiti-nimitys on ihan neutraali, eikä loukkaa ketään.

Yksinhuoltajaa eivät pidä perheenäitinä sellaiset naiset, joiden mielestä miestä kuuluu paapoa kuin lasta. Yleensä näillä naisilla on kotonaan juuri sellainen lapatossu, jolle vaimon pitää olla myös äiti. Tästä tämä outo väärinkäsitys.

[QUOTE="Hilja";26300769]Eivät ole minusta, ei millään pahalla mutta näin ajattelen.[/QUOTE]

No just. Ei ole mielestäsi perhe, jos siihen kuuluu äiti ja lapset? Mä oon käyttäny monesti itsestäni sanaa "lapseton" ja yh-kavereistani "perheellinen".

Kysymykseen: totta kai yksinhuoltajaäiti on perheenäiti!

Jos äidillä on joskus ollut eheä perhe, joka on erossa hajonnut, muuten eivät ole. Ovat yh-äitejä, joilla au-lapsia.

Ei hyvää päivää! Mun mielestä on perheenäiti vaikka ei olisi ikinä ollutkaan suhteessa lastensa isän kanssa. Ovathan hekin perhe vaikka isää ei olisikaan!

Itse olen ollut suhteessa lapseni isän kanssa, mutta lapsi on silti avioton. Ajatella...

[QUOTE="Minna";26301005]Olenko lakannut olemasta perheenäiti sen jälkeen ku erosin lapsen isästä?????[/QUOTE]

Niin, yli puolet solmituista avioliioista päätyy eroon nykyään...

Tälläkin palstalla vähän väliä joku onneton horo miettii, miten saisi perheenisän iskettyä että tulisi tunteille väliaikaista vipinää tai toinen perheenäiti kertoo miten löysi baarista elämänsä miehen kun on vain yksi elämä elettävänä. Ja sitten välillä ihmetellään, onko muka eronneillakin ihmisillä perhe?

Voi lapsiparat.

[QUOTE="vieras";26311943]Niin, yli puolet solmituista avioliioista päätyy eroon nykyään...

Tälläkin palstalla vähän väliä joku onneton horo miettii, miten saisi perheenisän iskettyä että tulisi tunteille väliaikaista vipinää tai toinen perheenäiti kertoo miten löysi baarista elämänsä miehen kun on vain yksi elämä elettävänä. Ja sitten välillä ihmetellään, onko muka eronneillakin ihmisillä perhe?

Voi lapsiparat.[/QUOTE]

Mitä nuo asiat liittyy mitenkään muhun?? Ensinnäkään en ole koskaan ollut naimisissa ja toisekseen meidän eroon ei liity mitään kolmansia osapuolia. Eikä meidän lapsi ole mikään parka ja hänen perheenjäseniään on silti äiti ja isä.

Mun äiti on yksinhuoltaja ja aina oon kyllä pitänyt meitä perheenä ja äitiä perheenäitinä. Ei me olla mikään sekalainen sakki jota yksinhuoltajaäiti huoltaa. Perheenäiti joka on yksinhuoltaja on meidän äiti.