Ovatko mielestäsi yksinhuoltajaäidit perheenäitejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras-ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehkä artikkelissa on jotenkin haluttu erottaa yksinhuoltajaäidit niistä äideistä joiden perheeseen kuuluu toinen huoltaja, tietty aika tökeröä. Perheen kun ei tarvi olla se vakio: äiti, isä, 3 lasta ja koira. Mun perhe käsittää mut, poikani ja koiran.

• Tykkää
Reactions: Marakatti
Heh, hauska kysymys... Mitäs he sitten olisivat? Perheeksi miellän sellaisen, että 1-2 vanhempaa ja lapset asuu saman katon alla. Toki myös esim etäisä, joka tapaa viikonloppuisin tms lapsiaan, voi pitää ja kuuluukin pitää lapsiaan perheenä.

Ainoastaan jos lapset ovat huostaanotettu tai muusta syystä pois annettu, en pidä perheenäitinä/-isänä.

Outoa mutta en tosiaan käytä sanaa "perheenäiti" jos puhun yksinhuoltajista, jotenkin automaattisesti sen sana käyttämisessä ajattelen miestä ja lapsia tälle äidille. Enpä ole ajatellut, on se yksinhuoltaja toki myös perheenäiti. :)

Minusta perheenäiti on sellainen, jolla on lastensa lisäksi passattavana joku sohvalla makoileva kaukosäätimenjatkekin. Mä olen yksinhuoltajaäiti ja miellän itseni vain lasteni äidiksi. Kissoilleni ja koiralleni - jotka ovat olleet kyllä perheenjäseniäni - olen ollut mamma enkä äiti.

• Tykkää
Reactions: fortunate
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26300978:
Minusta perheenäiti on sellainen, jolla on lastensa lisäksi passattavana joku sohvalla makoileva kaukosäätimenjatkekin.

Jos toi on sun luonnehdinta miehistä, niin eipä ihme että olet jäänyt sinkuksi.

Ei helvetti suoraan sanottuna joidenkin ajattelutapaa! Mä olen lapseni kanssa perhe ja mä olen perheenäiti! Ei siihen mitään kyrvänkannatinta tarvita!

Olenko lakannut olemasta perheenäiti sen jälkeen ku erosin lapsen isästä?????

Naurettavaa edes miettiä sitä. Halutaanko tässä nyt vielä korostaa sitä, kuinka epäonnistuneita yksinhuoltajat joidenkin mielestä ovat? Ettei meillä raukoilla ole edes perhettä, onpahan vaan joku lukumäärä ihmisiä samassa asunnossa, jota me kehdataan kutsua vielä kodiksikin. Että mua sieppaa ihmisten tynnyrissä eläminen, haloo herätkää pahvit!

[QUOTE="pollux";26301064]Yksinhuoltaja on YKSINhuoltaja, perheenäiti on kahden vanhemman, vaikka kahden naisen ja lasten perheen äiti.[/QUOTE]

Eli lesbokin on ennemmin perheenäiti kuin yksinhuoltaja?

[QUOTE="pollux";26301064]Yksinhuoltaja on YKSINhuoltaja, perheenäiti on kahden vanhemman, vaikka kahden naisen ja lasten perheen äiti.[/QUOTE]

Yksinhuoltajallako ei ole perhettä?
Ei hitto mitä kommentteja ketjussa.

• Tykkää
Reactions: Fortune