Ovatko miehenne reiluja talous-asioissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Mun mies on hyvätuloinen ja itse en ole töissä mutta en saa tukia miehen tulojen takia. Nooh,töitä ei ole löytynyt.Tilanne aika tukala,minulla ei ole omaa rahaa ja mies antaa hieman ruokaan rahaa joka kuukausi.Nytkin pupelletaan lapsien kanssa pähkinöitä,mitä kaapista löytyi. tän kuun ruokaraha on käytetty...mies syö töissä.
Tulisin paremmin toimeen jos asuisin omassa asunnossa lasten kanssa. Rakastan miestäni ja hän minua,mutta ensimmäikseksi karsii menoja meistä,juurikin ruoasta.Enkä jaksaisi olla koko ajan valittamassa ja ronkumassa rahaa...Olen pattitilanteessa.

En ymmärrä, miksei mies huolehdi edes lapsista. Täytyyhän sen nyt niille ruokaa ostaa! Ja muutenkin se vois kyllä ruuan hommata sullekin, muut sun menot onkin sitten eria asia.

Minäkään en käy töissä, mutta saan kotihoidontukea sen 200e kuukaudessa. Mies antaa minulle talousrahaa noin 800e kuukaudessa, jolla ostan ruuat, maksan pienet laskut sekä ostan pesuaineet, saippuat ja tarvittaessa lapselle ja itselle vaatetta(en ulkoiluvaatetta, ne maksaa mies).

On ammattikoulutus ja asumme tuppukylässä.Minulla ei ole omia menoja,paitsi pieni puhelinlasku,sen maksan itse. Mies antaa bensaan,ruokaan ja hygieniaan+taloustavaroihin.yht kuussa 300 euroa.Mies maksaa asumisen,sähkön yms...
Viikko on aina se tiukin viikko,ennen kuin tulee taas se ruoka-raha.Tiedän...tiedän....siis mitä ajattelette ja olenkin ihan kypsä tähän...

ehdotuksia?

No mutta mitä nyt sitten syömme on mitä kaapista löydän ja puuroja. Maitoa saan ostettua.

Eikö mies syö kotona itse mitään? Sano ainakin että lapsella on nälkä ja kaapit tyhjänä ja laita mies kauppaan jos ei luota sinun ostokykyysi. Vie kaikki ostokuitit ja vertaa saamaasi rahamäärää niihin. Jos ei riitä niin ei kai hän perhettään voi nälässä pitää jos kerran itse tienaa hyvin ja syö työpaikalla.

Aivan käsittämätön tilanne mielestäni!

[QUOTE="hei";23316577]Miksei teillä ole yhteistä tiliä?
Aika nöyryyttävää tuollainen, mutta toivottavasti sä ap et nyt puhu totta!!!!
Minne lapsilisät jo ehtivät mennä??[/QUOTE]

no mietin että en kehtaa laittaa miehen tuloja edes,sittenhän vasta tätä provona pidettäs... hmm siis ei ole normaalia tämä? :( lapsilisät menee kanssa ruokaan,2 lapseen.
Itselleni en ole ostanut mitn. Kaipaisin uusia kenkiä,mutta ne nyt saa jäädä.Toinen kenkä on jo aika pahasti rikki,mutta mutta... tämän takia olenkin miettinyt muuttoa isompaan kaupunkiin,mutta se tietäisi eroa.
Totuus on se että tälle illalle ei ole lämmintä ruokaa,paitsi puuro. Lapset voin kyllä viedä aina mummille syömään :)

Yhteinen talous meillä on ollut siitä asti kun menimme naimisiin, yhteiset tilit siis.

En koskaan sietäisi tuollaista tilannetta ja vielä lapsiperheessä, huh huh. Ymmärtääkö se mies edes, miten liian vähän ruokarahaa teillä on käytössä?

[QUOTE="vieras";23316625]no mietin että en kehtaa laittaa miehen tuloja edes,sittenhän vasta tätä provona pidettäs... hmm siis ei ole normaalia tämä? :( lapsilisät menee kanssa ruokaan,2 lapseen.
Itselleni en ole ostanut mitn. Kaipaisin uusia kenkiä,mutta ne nyt saa jäädä.Toinen kenkä on jo aika pahasti rikki,mutta mutta... tämän takia olenkin miettinyt muuttoa isompaan kaupunkiin,mutta se tietäisi eroa.
Totuus on se että tälle illalle ei ole lämmintä ruokaa,paitsi puuro. Lapset voin kyllä viedä aina mummille syömään :)[/QUOTE]

Siis en mä mitään tuloselvityksiä tahtonut, vaan miksei teillä ole yhteinen pankkitili, jonne molemman rahat menee ja sinullakin olisi siihen käyttöoikeus ja voisit ruokaa ostaa.
Aika tympeän kuuloinen tilanne :(

Saat varmaan tuon mieheltäsi saamasi 300 euron lisäksi lapsi-lisät, entä kotihoidontuki/äitiys-vanhempainvapaaraha, työttömyyskorvaus, peruspäiväraha. Jotakin muutakin lkuin 300 saat varmasti.

Eiköhän tuossa tilanteessa pidä keskustella miehesi kanssa asiasta. Onko hän ehkä sitä mieltä, että sinun pitää mennä töihin ja elättää oman kykysi mukaan perhettä? Silloin sinun pitää ottaa tämä mielipide huomioon. Tietääkö hän mitä kohtuuhintainen ruoka maksaa?

Jos taas lapset eivät ole hänen lapsiaan, voit ehkä keskustella lapsiesi isän kanssa maksaako hän kohtuullista elatusmaksua. Tietysti hieman hankalaa, eikä hänen oikeasti tarvitse juuri kantaa enää asiaan ottaa, jos teillä on elatussopmus.

[QUOTE="Noo";23316609]Sinä rakastat, mies rakastaa ja mitä väliä vaikka lapset ovat nälissään/huonolla ruualla![/QUOTE]

no itse olen sen verta järkevä että lapset saa kyllä monipuolista ruokaa,mutta se vika viikko on tiukin ja yleensä silloin lapset on enempi isovanhemmillaan...mutta se menee iltaan,hekin töissä käyviä,sitä ennen juuri syödään puuroa ja rusinoita yms...muita mitä nyt kuivakaapista löytyy.
Kyllä lapset ruokaa saa,mutta vaikeaa ja stressaavaa tämä on minulle. Ja en kehtaa omille vanhemmille ihan suoraan kertoa tilannetta ja itse esim siellä mättää ruokaa napaani nälissään.
No okei,minä se ehkä eniten näen nälkää ja kärsin.

Ja olen puhunut miehelle viimeksi tänä aamuna.Se on vaan saita.

Meillä ollut yhteinen tili siitä asti kun yhteen muutettiin. Kun mies opiskeli tai oli työttömänä, oli minun palkkani suurin tulomme. Nyt olen kotihoidontuella ja mies töissä, joten miehen palkka suurin tulomme. Ikinä ei olla mietitty mikä on miehen rahaa ja mikä minun rahaa, kaikki ollut yhteistä. Kumpikaan ei ole koskaan valittanut toisen rahan käytöstä eikä siitä ikinä olla jouduttu riitelemään.

On yhtä reilu kuin minäkin. Oletamme että kumpikin ensisijaisesti huolehtii omasta taloudestaan, myös mahdollisen työttömyyden sattuessa. Mutta lapsen elättävät sekä äiti että isä luonnollisesti.

Toivottavasti ap ymmärtää tästä lähtien kuulua myös loimaan kassaan, se on ihan omakin etu eikä vain "miehen takia". Mies tuntuu olevan ihan reilu, koska antaa sinulle rahaa. 300euroa on ihan mukavasti omiin menoihin, kun asumisesta ei tarvitse mitään maksaa. Bensakuluissa voit säästää ja antaa miehen käydä kaupassa :)

Viimeksi muokattu:
on miehen omia lapsia ja kuten laitoin tämän kylän työtilanne on huono.Haluaisin töihin ja omaa rahaa enemmän kuin mitään tällä hetkellä. Minä en saa mitn tukia.Näin työkkäristä kerrottiin. Lapsilisät ovat ne tulot.
Okei,jätän nyt tämän aiheen. On aiheellista ottaa asia kertaalleen pöydälle. Mies joutuisi maksamaan jo elareita enempi kuin nyt antaa ruoka-rahaa....tuosta aion mainita.
Kiitos!

On yhtä reilu kuin minäkin. Oletamme että kumpikin ensisijaisesti huolehtii omasta taloudestaan, myös mahdollisen työttömyyden sattuessa. Mutta lapsen elättävät sekä äiti että isä luonnollisesti.

Toivottavasti ap ymmärtää tästä lähtien kuulua myös loimaan kassaan, se on ihan omakin etu eikä vain "miehen takia". Mies tuntuu olevan ihan reilu, koska antaa sinulle rahaa. 300euroa on ihan mukavasti omiin menoihin, kun asumisesta ei tarvitse mitään maksaa.

300 euroa,koko perheen syömisiin.Ei minun omiin menoihin!

Yhteistyössä