Ovatko miehenne koko ajan kipeitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt hoitsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt hoitsu

Vieras
Kysymys parisuhteessa oleville naisille: ovatko miehenne koko ajan flunssassa, päänsärkyisiä, vähän kipeitä, väsyneitä tai muuten vain hoidon tarpeessa? Olen nyt toisessa pitkässä suhteessa ja tuntuu, että meno oli molemmissa sama. Aina on flunssa ja paha olo päällä, töitä ei voi tehdä, mitään muutakaan ei voi tehdä ja minun pitäisi olla hilkka päässä hellimässä ja keittelemässä mustaherukkamehuja.

Oikeasti, eivätkö nuo luomakunnan kruunut voisi vaan koittaa pärjätä, jos joskus vähän jostain kolottaa tai kivistää? Eikö se ole ihan normaalielämää, että usein nyt vaan on vähän jotain kolotuksia? Eniten raivostuttaa se valituksen ja passaamisentarpeen määrä. Ja sen päivän kun näkisi, kun kuume kohoaa edes 37 paremmalle puolelle.

Hemmetti että menee hermot. En halunnut sairaanhoitajaksi vaan parisuhteen.

Ei olla aina kipeitä ( välillä köyhiä ). Kolmeen vuoteen en ole ollut päivääkään sairaana. Viime kerralla sain myös kuulla ( vaimo kaiken lisäksi hoitsu ) miten miehet pienen kuumeen iskiessä häilyvät elämän ja kuoleman rajamailla. Sellaista elämä on...

Ketkä on, ketkä ei! Sairaslomaa en ole pitänyt päivääkään koskaan, vaikka työuraa on takana yli 30 vuotta. Nuha tai yskä ei ole peruste poissaololle töistä eikä kitisemiselle kotona. Jos flunssa tulee kesä- tai talvilomalla niin aina parempi.

Kahdesti on mennyt luukin poikki urheiluharrastuksessa(kerran olkavarren luu ja kerran solisluu), mutta onneksi lauantaina. Sunnuntaina on sitten kärsitty kivusta, mutta maanantaina sitten jo duunissa.

Appiukkoni ei olut eläessän käynyt lääkärissä. kun hän kuoli 86 vuotiaana ei terveyskeskusessa ollut hänestä mitään tietoa. Mieheni on sairas, vakavasti. Ei suostu kertomaan oireitaan, ei lähtemään lääkäriin. Varmaankin kuolee käsiini.

Alkuperäinen kirjoittaja Turhat kitinät pois:
Ketkä on, ketkä ei! Sairaslomaa en ole pitänyt päivääkään koskaan, vaikka työuraa on takana yli 30 vuotta. Nuha tai yskä ei ole peruste poissaololle töistä eikä kitisemiselle kotona. Jos flunssa tulee kesä- tai talvilomalla niin aina parempi.

Kahdesti on mennyt luukin poikki urheiluharrastuksessa(kerran olkavarren luu ja kerran solisluu), mutta onneksi lauantaina. Sunnuntaina on sitten kärsitty kivusta, mutta maanantaina sitten jo duunissa.

Sinun työsi ei ainakaan ole fyysistä työntekoa tai sitten luusi paranevat salamannopeasti.Omat luunmurtumani vaatineet useamman viikon sairausloman.Onneksi niitä ollut vain kaksi kertaa.Toinen työtapaturma ja toinen kaatumisesta johtunut nilkkamurtuma jäisellä tiellä.Kaiken lisäksi pieni poikani oli sylissäni.Onneksi älysin kieräyttää itseni selälleen ettei poika jäänyt alle litistyksiin.Siinä olis häneltäkin mennyt luita päreiksi.Meinasipa unohtua,kylkiluitakin murtunut pari kappaletta.Voitte uskoa että tuskien aikaa ensimmäinen viikko.Elokuvissa tollaset murtuneet kylkiluut eivät menoa haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja niin tai näin:
Appiukkoni ei olut eläessän käynyt lääkärissä. kun hän kuoli 86 vuotiaana ei terveyskeskusessa ollut hänestä mitään tietoa. Mieheni on sairas, vakavasti. Ei suostu kertomaan oireitaan, ei lähtemään lääkäriin. Varmaankin kuolee käsiini.

Joitain ihmisiä on varsinaisia tervaskantoja.Jotkut eivät mene lääkäriin kovin helposti ellei aivan pakko .Isoisäni eli 95v ja kuoli vanhuuteen.Omatkin vanhemmat iäkkäitä.Toinen kylläkin maan povessa elettyään 87v.Toinen vielä elossa,ikää hänellä 86v.

Alkuperäinen kirjoittaja Väenö:
Väenönsyndrooma;ruoka maestuu, juoma maestuu, suorohommatki käy.
Mutta jos joku sannoo sanan työ, ni alakaa heti hikkoiluttamaa ja pyörryttämmää...

Väenön jutuista tulee mieleen muusikkoinsinööri Jaakko Teppo,Ruikonperän Kultakurkku.

Onhan tuo koko ajan melkeimpä kippee, joka päivä kolottaa joku paikka. Milloin niska ja hartiat, milloin särkee jalat, milloin kädet.
Eipä tuo silti tuossa kovinkaan paljon valita, heittää särkylääkkeen naamaan ja menee nukkumaan välillä ennen yhdeksää.
Flunssaa ei ole ollut pitkään aikaan ja viimeksi tosi kippeenä ollut kaksi vuotta sitten kun meillä oli kaikilla vatsatauti. Silloin kyllä vein vettä ja keitin teetä kun ei sängystä ylös päässyt eikä uskaltanutkaan.
Mutta, kun on maataloustyötä tehnyt melkein 40 vuotta on selväkin, että paikkoja kolottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt hoitsu:
Kysymys parisuhteessa oleville naisille: ovatko miehenne koko ajan flunssassa, päänsärkyisiä, vähän kipeitä, väsyneitä tai muuten vain hoidon tarpeessa? Olen nyt toisessa pitkässä suhteessa ja tuntuu, että meno oli molemmissa sama. Aina on flunssa ja paha olo päällä, töitä ei voi tehdä, mitään muutakaan ei voi tehdä ja minun pitäisi olla hilkka päässä hellimässä ja keittelemässä mustaherukkamehuja.

Oikeasti, eivätkö nuo luomakunnan kruunut voisi vaan koittaa pärjätä, jos joskus vähän jostain kolottaa tai kivistää? Eikö se ole ihan normaalielämää, että usein nyt vaan on vähän jotain kolotuksia? Eniten raivostuttaa se valituksen ja passaamisentarpeen määrä. Ja sen päivän kun näkisi, kun kuume kohoaa edes 37 paremmalle puolelle.

Hemmetti että menee hermot. En halunnut sairaanhoitajaksi vaan parisuhteen.

Onko "sairaana olo" paras tai ainoa tapa saada sinulta hyvänäpitoa? Hyvänäpito kuuluu parisuhteeseen, ja ueimmat kykenevät siihen ilman "sairauden" antamaa tekosyytä.

Jos ihminen kokee itsensä jatkuvasti sairaaksi, hänellä on aivan varmasti jotain vialla. On vain hyväksytympää olla flunssassa kuin hellyydenkipeä.

Harvemmin kyllä meilläkään, viime talvena oli kuumeessa ja silloin kyllä hoivasin mielelläni.Nyt on pientä flunssaa molemmilla, niistellään vuoronperään muttei valiteta.Illalla saattaa kuulua pientä valitusta kun kolottaa jotain paikkaa, mutta niin itsellänikin tekee.Mukavahan se on toista hieroa jos on vaikka jalat kipeät.

Miehelläni on nivelrikko nilkassa vanhan urheiluvamman jäljiltä, se aiheuttaa kolotuksia milloin minnekin päin kroppaa, varmaankin jonkinlaisen raajan virheasennon seurauksena.
Niistä hän minulle kertoo, mutta niin kerron minäkin omista kolotuksistani hänelle.
Vuodepotilaaksi hän ei kyllä heittäydy edes flunssan kourissa, töihin on päästävä vaikka kuinka paikkoja särkisi ;)

Mun mies ei oo koskaan kipeä, enkä kyllä jaksais alkaa paapomaan vaikka oliskin :) Asutaan eri osoitteissa ja eri paikkakunnilla, joten eiköhän aikunen mies osais itekki flunssansa hoitaa.

On kipeänä aina ensimmäisenä tai ainakin tuo taudin taloon. Syykin on selvä; ei pese käsiään tarpeeksi usein, pyörii työtehtävissä suurissa ihmisjoukoissa, eli hygienian osuus on merkittävässä asemassa. Lisäksi kaivelee nenää, näyttääpä se menevän suuhunkin... Sanoa ei saa mistään, muuten ottaa herneet niin nenään..

Alkuperäinen kirjoittaja en ala paapomaan:
On kipeänä aina ensimmäisenä tai ainakin tuo taudin taloon. Syykin on selvä; ei pese käsiään tarpeeksi usein, pyörii työtehtävissä suurissa ihmisjoukoissa, eli hygienian osuus on merkittävässä asemassa. Lisäksi kaivelee nenää, näyttääpä se menevän suuhunkin... Sanoa ei saa mistään, muuten ottaa herneet niin nenään..

Ettei mies ole erehtynyt etsimään itselleen lämpimämpää ihmissuhdetta.

Mun mies on aina kipee.. päästään nimittäin :) ei kun oikeesti välillä tuntuu että siellä nupissa ei liiku yhtään mitään.. mutta muuten menee loistavasti..

Eilen mitattiin kuumetta viiden minuutin välein ja milloin oli liian alhainen ja milloin liian korkea ruumiinlämpö. Poskionteloiden tulehdus on kuulemma päällä lähes kokoajan. Polvet, sormet ja muutkin ulokkeet koko ajan rempallaan urheilun takia.

Ja koko ajan pitäisi tosiaan olla minun diagnoosia tekemässä (ei ole mun alaa, ei ole mun hommaa, käsken mennä lääkäriin, jos on tarpeeksi ja oikeasti kipeä) ja hellimässä.

Mulla flunssa tulee toki kerran tai pari vuodessa, mutta ei ole noin iso spektaakkeli. Voin silloinkin hoitaa kotityöt, joskin hieman rennommalla otteella. Mies on samassa tilanteessa täysin invalidi. Miehellä on ollut kahden vuoden aikana noin 5-7 eri antibioottikuuria, kun minulla taas koko elämäni aikana vain kaksi tai kolme (joista yksi lapsena).

Liekö syynä tupakointi vai yksinkertaisesti huonompi vastustuskyky, mutta mieheni tuntuu imevän kaikki letsut itseensä. Minuun ne eivät useinkaan tartu.

Alkuperäinen kirjoittaja Danzee:
Miehellä on ollut kahden vuoden aikana noin 5-7 eri antibioottikuuria, kun minulla taas koko elämäni aikana vain kaksi tai kolme (joista yksi lapsena).

Liekö syynä tupakointi vai yksinkertaisesti huonompi vastustuskyky, mutta mieheni tuntuu imevän kaikki letsut itseensä. Minuun ne eivät useinkaan tartu.

Työkaverini puhui minusta tuolla tavalla, siihen sävyyn että kuvittelen vain tarvitsevani lääkeuurit ja sairaslomat joita minulla on ollut. Sitten kun hän itse oli pari päivää kovassa kuumeessa, oli kyseessä HIRVEÄ sairaus ja veto li niiiin pois että! Astmaatikkona olen alttiimpi hengitysteiden tulehduksille kuin perusterve, (tupakoiva) työkaveri, mitä hän ei ymmärrä. Toisaalta vastustuskyky on eri ihmisillä erilainen, eikä s eole mikään oma saavutus jos ei sairastu helposti. :D

Sairastelun dramatisoiminen nyt on pelkästään tyhmää. Ainakin itse olen hyvin hiljainen oikein kipeänä, sängyssä makaaminen pimeässä ei vie puolisonkaan energiaa. Ja vähemmän kipeänä voi tehdä kyllä kotona vaikka mitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Turhat kitinät pois:

Nii-in. Teitä miehiä on kahdenlaista. Niitä kitisijöitä joista ap kertoi ja sitten näitä "en oo koskaan ollu päivääkään sairaslomalla vaikka luutkin on ollu poikki". Mitään siltä väliltä ei ole. :)

Ei ne ihan noin putkiaivoja silti ole. Valittaja ruikuttaa kaikki vainvansa, mutta ei tee mitään muuttaakseen tapojaan.

Hiljainen kärsijä-mies yleensä hoidattaa oikeat vaivansa oma-aloitteisesti, ehkäisee ennalta huolehtien kunnostaan ja kärsii ruikuttamatta lentsunsa ym. kolotukset. Särkyyn voi ottaa lääkettä, ei se muijalle ruikuttamalla kummene.

Alkuperäinen kirjoittaja Ainoa vahinko:
Alkuperäinen kirjoittaja en ala paapomaan:

Ettei mies ole erehtynyt etsimään itselleen lämpimämpää ihmissuhdetta.

Sanos muuta, toki istuu yöt "psykopaattilinjalla" hakemassa vertaistukea, kun olen niin kylmä. Tosiasia on se, että tässä hiljan tajusin, miten mies onkin pitänyt rakasta vaimoaan yleisenä naurunaiheena ja pilkanteon kohteena. Kas kun ei rahaa ole sillä jo tienannut.

Yhteistyössä