Ovatko lapsesi nähneet sinun itkevän?

• Viestiketjun aloittaja näin
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Joo, monesti, mutta ei jatkuvasti eikä epätoivoisesti. Ilosta ja surusta, onnesta ja liikutuksesta ovat nähneet mun itkevän. Karjalaiset juuret, itkee ja nauraa samassa lauseessa.

metsänpeitto
Ovat nähneet, monesti.

Mikään kerta ei ole jäänyt mieleen niin hyvin kuin se, kun itkin aika lohduttomasti kun tyttö (silloin 3kk) oli teholla ja esikoinen (silloin alle 3-vuotias) tuli ja silitti päätä, ja sanoi että äiti älä itke, sisko on vaan yötä sairaalassa ja pääsee pian pois :'(

Ovat nähneet ja tulevat jatkossakin näkemään. Itsekin "kannustan" heitä itkemään, jos näen, että on jokin vialla ja lapsella paha olo. En tykkää, että lapselle sanotaan: "Älä nyt tuommoisen pikkujutun takia itke!" Sanon ennemmin, että : "Itke vain jos siltä tuntuu, se helpottaa!"

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Ovat nähneet, monesti.

Mikään kerta ei ole jäänyt mieleen niin hyvin kuin se, kun itkin aika lohduttomasti kun tyttö (silloin 3kk) oli teholla ja esikoinen (silloin alle 3-vuotias) tuli ja silitti päätä, ja sanoi että äiti älä itke, sisko on vaan yötä sairaalassa ja pääsee pian pois :'(
:'( :heart: :hug:

kyllä meilläkin on nähnyt ja monesti... ja kahta enemmän alkaa itkettämään kun toinen tulee lohduttamaan.. :'( :heart:

Tänään viimeksi.
Oon kuullu, että muillakin paksuilla eukoilla on usein tunteet pinnassa.
Ja nyt kun on useampi päivä mennyt pienemmän vatsataudin tuotoksia siivoillessa ja yöt valvoessa, niin olin aivan loppu.
Sitten esikoinen oli niin liikuttava ja herttainen tänäänkin ja mulla tuli paha mieli kun ajattelin, miten vähälle se on jäänyt viime päivinä, niin itkuhan siitä tuli.

Ja toki se asia sitten esikoisen kanssa käytiin läpi niin hyvin kuin tuon ikäiselle nyt asioita voi selittää.

Kyllä meilläkin kaikki saa näyttää tunteensa ja sitten puhutaan jos on tarvetta, mitä ne tarkoittaa. Riidellä saa, mutta ne myös sovitaan jne.

darkstarmama
Olen itkenyt pojan nähden, varsinkin tosiaan nyt kun olen raskaana kun on tunteet välillä aikas pinnassa.
Yrittänyt aina muistaa sitten selittää hälle että äidillä on vaan vähän paha mieli, ei tässä mitään hätää ole jne.

Yhteistyössä