Ovatko lapsenne keskenään samannäköisiä?

  • Viestiketjun aloittaja Get the look
  • Ensimmäinen viesti
Get the look
Vai esimerkiksi niin että toinen on äidin (tai äidin puolen suvun) toinen isän (isän puolen suvun) näköinen.

Me emme ole mieheni kanssa kaupungin komein pari (ilmaistaan asia nyt näin), mutta jotenkin ihmeen kaupalla poikamme on todella söpö. Hän näyttää aika paljon veljeltäni, joka on aika komea. Onnekas poika, enonsa näköinen ;)

Leikittelen ajatuksella, että miltä pojan mahdollinen nuorempi sisarus näyttäisi. Olisko samaa maata veljensä kanssa vai kenties ihan eri näköinen. Esimerkiksi mieheni sisikolla on kaksi tyttöä, jotka ovat keskenään aivan eri näköisiä. Vanhemmalla tytöllä on isänsä piirteitä ja nuorempi ei ole "kenenkään" näköinen.
 
ophiuh
Kaikki on kuulemma olleet alle murkkuikäisinä mun näköisiä, pojat näyttävät isältään, samoin toinen tyttö, ja toinen tyttö on mun näköinen. Ja silti lapsista kuulemma heti huomaa (ovat nyt jo aikuisia) että ovat sisaruksia ja heidät tunnistaa myös mun lapsikseni ulkonäön perusteella. Kaikki ollaan ihan eri värimaailmasta, vaikka ollaan suomalaisia koko sakki.
 
Mun vanhemmat lapset (tytöt), ovat aivan isänsä näköisiä, luojan kiitos kauniita versioita isästään ;)
Mutta nyt poika on minun näköiseni toistaiseksi ainakin. Hänellä kyllä eri isä, kuin tytöillä...
 
tyky
No, ei kai sitä lapsentekoa sen kautta mietitä tuleeko siitä yhtä kaunis kuin vanhempansa.... Voi tulla, mut voi tulla myös vähemmän kaunis, riippuu miten geenit yhdistyy. Kyllä niissä sisaruksissa jotain samaa näköä yleensä on, vaikka toinen näyttäis enemmän äidiltä ja toinen isältä.
 
Tönt
no mulla on 4 tyttöä joista 1 saattaa olla mun näköinen, vähän. 3. ja 4. ovat paljon samannäkösiä kun taas 1. ja 2. ei niin paljon. ja vielä vähemmän 2. ja 3. :D ulkopuolinen saattaa olla kanssani erimieltä.

niin ja tottakai lapsi on äidin silmissä aina söpö.
 
Äitini sisko ja yksi veljistä ovat aika samannäköisiä. Heillä on ikäeroa 4,5 vuotta ja molemmilla on samanmallinen ja näköinen nenä. Äidilläni on taas ihan erilainen nenä siskoonsa verrattuna. Nuorimmassa veljessä on ehkä jotain samaa äitini kanssa, samoin äitini siskossa. Vanhin veli on heillä ihan erinäköinen ja paljon muita tummempipiirteinen, no hänellä on tosin eri isä, vaikka virallisesti saman isän lapsia ovatkin.
 
Kyllä ne sisaruksiksi tunnistaa, kaikissa on joitain samoja piirteitä. Eikä oo edes ihan kokosisaruksia kaikki että mulla on varmaan vahvat geenit :D
Vauvoina kaikki on olleet ihan samanlaisia pallopääpötkylöitä :heart:
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Meillä on poika ja tyttö. IHAN samannäköisiä molemmat :D.

Isäänsä tulevat.

Minä olen ihan isäni näköinen, veljeni taas äitini näköinen. Mieheni on äitinsä näköinen, hänen veljensä taas ilmetty isänsä.

Melko harvoin törmää näin, että SISAR JA VELI OVAT TISMALLEEN SAMANNÄKÖISIÄ, kuten meillä on :).
 
ugh
Vauvoina olivat keskenään ihan samannäköisiä. Mun sukulaiset sanovat lapsia mun näköisiksi, miehen sukulaiset taas miehen näköisiksi. Mutta on mua ja mun miestäkin luultu nuorena sisaruksiksi, kun ollaan kuulemma niin samannäköisiä. Yksi tytöistäni on väritykseltään ihan kuin minä, silmien ruskeita pilkkuja myöten. Kaikilla lapsilla on mustat silmäripset ja kulmakarvat niin kuin minulla.
 
"vieras"
Meillä on koko porukka ihan samannäköisiä keskenään. Tutut on nauranu, että kun kerran ollaan "hyvä valumuotti" löydetty niin mitä sitä vaihtamaan :D Kesällä nähdään onko meidän viideskin samaan muottiin valettu :)
 
kökköliini
vauvana olivat täysin samannäköisiä. mutta nyt eivät todellakaan. toisella on valkeat kiharat ja toisella piikkisuorat hiukset. ja ruumiinrakenteetkin on täysin vastakohdat.
 
bud
Poika on isänsä näköinen ja äitini sanoikin pojan synnyttyä, ettei isästä ole epäilystäkään (kiitos luottamuksesta äiti). Poika täyttää pian jo 8v ja minusta hänellä on meiltä vanhemmilta peritty parhaat piirteet. Isänsä kasvojen malli ja hymy, minulta kauniit, suuret, vihreät silmät. Mun yks kaverikin on sanonut, että harvoin näkee niin nättiä poikaa.

Tyttö oli syntyessään kuin kopio veljestään vauvana. Surinkin leikilläni, että ei kai raukasta kasva pojan näköistä. No ei kasvanut, mutta tyttö ei mielestäni näytä keltään meistä, mieheltäni, multa tai veljeltään. Jotain samaa on, mutta vähän.
 
"vieras"
Pojat ovat todella samannäköisiä, heillä on reilusti ikäeroa, mutta valokuvissa samanikäisenä täytyy monesti hetki miettiä, kummasta kuva on. Pienempi väitti yhdestäkin kuvasta, että se on hänestä, vaikka on isosta veljestä. Molemmat myös tunnistaa isänsä pojiksi.

Tyttö on eri näkköinen ja tullut näöltään enemmän minun sukuuni.
 
Mun mielestä ovat, samoin monen muun mielestä. Vauvana olivat niin samannäköisiä että valokuvista on hankala joskus tunnistaa kumpi on kumpi. Silmienväri noilla on eri, mutta muuten ovat kyllä kovasti toistensa (isänsä?) näköisiä.

Mutta puistossa joskus joku random mamma tuli toteamaan että lapsilla taitaa olla eri isä, kun ovat niin erinäköisiä :xmas: eli ei se samannäköisyys kaiketi välity jokaiselle.
 
Kgsvufjxgf
Ei nuo kovin samannäköisiä ole. Mieheni on ulkomaalainen ja vanhempi lapsista on tummempi kuin nuorempi. Kummallakin on ruskeat silmät, mutta esikoisen hiukset ovat melkein mustat, kuopuksen taas ruskeat. Kyopuksen ihonväri on suomalainen, esikoisen vähän tummempi. Ulkonäköä ovat ottaneet meistä molemmista, mutta ovat "oman näköisiään". Esikoista on joku kutsunut minun negatiivikseni eli samannäköinen, mutta väritys eri. Jotkut taas sanovat, että onpa isän näköä :) Suloisia ipanoita kumpikin :heart:
 
Rollolainen
neljästä kolme o aika paljon samannäkösiä, mutta tuo kolmonen joka nyt on 12v on aikapaljon erinäköinen kuin mut todella paljo on isänsä näköinen, mutta taas nuorin on yhtä siro ja pienikokoinen kuin isänsäkin on ollut lapsena.
 

Yhteistyössä