Blue
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Olen tässä seuraillut lähiaikoina tuttujen lapsia, lähinnä nyt lähisuvusta, ja olen alkanut miettimään, että onko mun lapsissa joku perustavanlaatuinen vika, vai missä mättää? Listaan tuohon kohta jotain epänormaaliuksia omissa lapsissa, ja tietenkin on sitten niin, että olen toisten lapsien havainnut käyttäytyvän toisella tavalla, lähes säännönmukaisesti, ja ihmettelenkin, että onko mun lapset jotenkin vinoon kasvaneita, tai minä joku tyranni.
Tyttölapsia siis kaksi, tällä hetkellä ikää 3-5 vuotta.
Meillä lapset tyttö 7,5v, tyttö 5v ja poika 3,5v
-Lapset eivät koskaan ole ruvenneet kaupassa väittämään vastaan jos ovat pyytäneet karkkia, ja olen sanonut, että emme osta. He eivät myöskään kiukuttele, jos joskus ostan vaikkapa sipsiä, ja sanon, että ne ovat aikuisille tällä kertaa.
Meilläkään ei väitetä vastaan tai kiukutella jos kaupasta ei osteta herkkuja tai leluja. MUTTA mä en myöskään osta herkkuja VAIN aikuisille ja jätä lapsia ilman, siitä varmasti rupeisivat protestoimaan epätasa-arvosta. Joko kaikki saa tai sitten ei kukaan.
-Nukkumaan mentyään lapset pysyvät sängyissään, sittenkin, jos meille joskus on tullut joku vieras juuri kun he ovat menossa nukkumaan
Meillä myös pysyvät sängyissään nukkumaanmenon jälkeen. Tosin meille ei tule ketään lasten nukkumaanmenon jälkeen, tullaan ennen nukkumaanmenoa että lapset saavat tervehtiä tms. tai jos olosuhteista riippuen tuloaika myöhä niin lapset saavat valvoa sen puolituntia myöhempään että ehtivät tervehtiä. Jos tulee joku jota lapset eivät tunne niin opastetaan tulemaan vasta sitten kun lapset ovat jo nukkumassa tai hoidetaan asiat ulkona jos juuri nukahtamisaikaan pitää hommat hoitaa. Epäreilua lapsille että aikuiset puuhastelevat jotain kivaa kun lasten pitää mennä nukkumaan.
-Lapset eivät koskaan ole lyöneet, läpsineet, tönineet tai muutenkaan kohdelleet "väkivaltaisesti" vieraita lapsia. Siis kavereitaan vaikkapa. Keskenään ovat toki joskus fyysisestikin riidelleet, mutta siitä on ollut seuraamuksia sitten kanssa.
Meillä ei lapset tee tätä, eivät edes toisilleen.
-Lapset eivät koskaan kieltäydy jakamasta lelujaan jos meillä on joku kylässä.
Meillä myös näin. Tosin jotkut helposti rikkimenevät tms. lelut nostetaan pois siksi aikaa jos kylään tulossa vauvoja tai muuten on pelko että menee rikki. Ei lapsien kaikkea tarvitse omassa kodissaan jakaa vieraiden kanssa.
-Lapset eivät kylässä huutele ruokapöydässä, vaadi mitään, hypi ruokapöydässä edestakaisin, kilju tms
Meillä näin myös.
-Lapset eivät kotonakaan koskaan ruokapöydässä heittele ruokaa, kaada maitoaan tahallaan tms
Tämäkin pitää paikkaansa.
-Lapset eivät juuri koskaan väitä vastaan esim. kun sanon, että mennään nukkumaan/syömään tai vaikka leikkikentältä kotiin. Jos väittävät, niin se on tyyliin että kerran sanovat, vaikka että ei mua äiti väsytä, ja kuitenkin marssivat kiltisti sänkyyn.
Näin myös meillä isompien kohdalla. Pienin saattaa vielä joskus uhmata ja alkaa loukkaantuneena itkeä mutta tilanne menee nopeasti ohi.
Siis MIKSI nykyajan lapset ovat niin ILKEITÄ toisille lapsille? Eivät anna leikkiä leluillaan, sanovat, että emme ota sinua leikkiin jne? MIKSI vanhemmat sallivat sellaista? Juuri olimme sukulaisilla kylässä, ja eikös omaa lastani hiukan vanhempi tyttö siellä ominut kaikki lelunsa, ja väitti mm. ihan pokerina, että minun tyttöni RIKKOO hänen potkulautansa jos potkuttelee sillä hiukan. Eikä antanut lapseni leikkiä omalla potkulaudallaan. Ja vanhemmat vaan hymyää. :headwall: