Ovatko kaikki vain syöneet ja löhönneet joulunpyhät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liikuntahullu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liikuntahullu

Vieras
Mun luonteelle ei sovi kyllä ollenkaan pelkkä löhöily ja syöminen. Tulee tosi kurja ja ällö olo. Olen syönyt tavallista enemmän nyt jouluna enkä ole muutenkaan mikään ihan hoikka tyttö. Mutta joka päivä kävin tekemässä 10 km rivakan kävelylenkin pakkassäässä. Kaverit hehkuttavat viettäneensä pyjamapäiviä ja toki heille se nautinto suotakoon. Musta ei olisi siihen. Onko muita, jotka eivät vain "pysy aloillaan" edes jouluna?

No joo ei musta ole löheilemään, harmittaa kun uudet sukset oottaa porstuassa hiihtäjää, mutta nyt on pakko löhöillä kun saatiin sellainen ihana flunssa/kuume perheeseen pyhiksi. Lapset alkaa olleen jo onneksi vähän parempana, siksipä se nyt iskee itselle ihan voimalla päälle. Harmittaa ihan hirveesti, mä inhoa sairastelua.

Jouduin jo töihin heti aaton jälkeen ja eilen aukesi salit niin olin sielläkin. Jouluruuan mussuttaminenkin jäi siihen aattoon. Ei oo tullu löhöttyä yhtään sen enempää kuin normaalisti. Mutta mä kyllä löhöilen aika paljon muutenkin, että ehkä jollekin mun joulu olisi liian laiska joulu.

Myönnettäköön että oon löhönny paljon mutta syöny aika hillitysti. Työväsymys ja mahatauti on verottaneet voimia. Nyt alkaa tuntua sille että vois lähtee liikkeelle ja tehäkin jotain.

Lenkillä kävin joka päivä myös aattona. Tänään suuntasin jo Bodypumpiin. En kestäisi vain olla pyjamassa muuta kuin pakon edessä esim. sairaana. Aikakin kävisi pitkäksi vain löhötessä.

[QUOTE="hohhoijaa";30542279]Wau meillähän on täällä uniikki lumihiutale, olemme ällistyneitä erikoisuudestasi.[/QUOTE]

Mikäs sun ongelma on? En ole moittinut niitä, jotka löhöttävät. Itse en siiihen vain pysty.

Olen laittanut ruokaa, pessyt astiat, pessyt pyykkiä, siivoillut lasten kanssa sotkuja, käynyt kolmesti päivässä hoitamassa eläimet (sikoja, hevosia, koiria). Toissapäivänä käytiin kylässä, eilen otin tunnin päiväunet ja illalla luin tunnin kirjaa, ja ihailin tähtitaivasta. Siinä riittävästi ohjelmaa pyhäpäiville :) työssä tulee liikuttua niin etten kaipaa lenkille, mutta jos en ole riittävästi touhunnut päivän aikana niin kyl sen illalla huomaa, uni ei tule heti.

Kyllä ja löhöily jatkuu uuteenvuoteen asti. Äsken piti senverran valua nojatuolista irti että kävästiin kaupassa hakemassa lisää syötävää ja juotavaa.

Mitään erikoisempaa en oo jouluna tehny, mutta en oikeen tajua että miks se joulu ja vapaat pitäis syömiseen pyhittää. Jotain kaikkien hehkuttamaa kinkunvuolentaakaan en tajua, hyi saasta.

Ollaan oltu vähän kipeänä niin ei olla kyllä paljon sohvalta liikuttu. Sen kyllä näkee siitäkin että sohva on hautautunut nenäliinoihin ja kirjaimellisesti kaikki astiat ovat likaisia. En tiedä olisiko kyllä tapahtumien kulkuun ollut paljon eroa jos oltaisiin oltu terveitä, mutta hyvähän tästä sotkusta on sitä nyt syyttää :xmas: Vielä kun joku tiskaisi.

Kyllä mä aaton ja joulupäivän pyhitin löhöilylle ja herkuttelulle, mutta jo eilen tapanina kävin jumpalla ja pitkällä kävelyllä. Ei mullekaan sovi pitkään mässäilyt ja paikallaan olemiset, mutta pari päivää jouluna on ihan ok ja juuri siitä tulee se juhlantuntu, kun toimii arjesta poiketen. Muutenkin halutaan koko perheen kanssa käpertyä omaan kotiin, eikä kukaan silloin viipota minnekään, ei edes lenkille.

Kolme päivää taisi mennä putkeen niin, etten liikkunut lainkaan. Herkkuja ja ruokaa olen mättänyt jo viikon ajan urakalla ja iltaisin on ollut paha ähky. En uskalla käydä vaa'alla. Maha on pullahtanut esiin. Ennen joulua se oli vielä litteä. Eilen käytiin luistelemassa ja kävelylenkillä ja maanantaina on onneksi paluu töihin. Eiköhän ensi viikon aikana olotila taas normalisoidu.

Ainaikin on ollut ihanaa, kun on saanut rentoutuna ja nukkua kaikki univelat pois. Herkuttelukin on ollut mukavaa ja sitä olen tehnyt hyvällä omallatunnolla.

Täällä sama! Kauhee morkkis! Olen ihan normaalipainoinen ja paljon urheileva. Lupasin läheisille ja kavereille, että tämän jouluviikon otan rennosti ja syön herkkuja ja en urheile eli "annan kropan hengähtää". Nyt kyllä kroppa huutaa armoa eikä ole yhtään sellainen olo että olisi hengähtänyt :D Ennemminkin on täysi ja tunkkainen olo. Äsken nykäsin suklaalevyn ja kauhee olo :D!!

Joulupäivänä käveltiin anopin luo ja kotiin, eilen ja tänään kävelin pienen lenkin kaupalle.Muuten oon ottanut rennosti.
Eikä Jouluna nyt pelkästään syöty koko ajan, vaikka nyt herkkujakin oli /on
Eihän sitä tarvia ähkyyn asti vetää ruokaa.

Yövaatteilla oon ollu ainostaan aamuisin.

Viimeksi muokattu:
Me ollaan kyllä aika lahjakkaasti löhöilty koko joulu. Toki astianpesukonetta täytän ja pyöritän päivittäin ja leluja raivaan iltaisin, mutta muuten ollaan oltu vaan tähän päivään asti. Tänään imuroin ja huomenna mennään pojan kanssa pulkkamäkeen kun suurin lenssu alkaa lapsella taittua. Jouluruokaa on syöty kyllä vielä tänäänkin mutta karkkia söin vain aattona (ja silloin kyllä senkin edestä) kun jostain syystä näin raskaana ollessa ei makea juuri maistu. Tulikin tuosta mieleen kuinka sitä on kai jo tavaksi muodostunut itselle että tammikuussa ptää aloittaa dieetti... Olen innoissani seuraillut nyt laihdutus -blogeja ja ihaillut muiden hienoja saavutuksia, mutta dieetille en tietenkään raskaan ole alkamassa. Tokikin voi syödä fiksusti ja liikkua masun antamissa puitteissa (paljon harkkasuppareita, ei vaarallisia mutta erittäin ikäviä) mutta niin sitä on vain vuodesta toiseen ehdollistanut itsensä tuohon laihdutus -rumbaan, että aivan oudolta tuntuu kun ei se laikkari nyt alakaan tammikuun alussa. :D

Mää osaan kyllä löhötä ja syödäkin, mutta liikumatta en oikein osaa olla.

Aatonaattona ja joulupäivänä kävin reilun kympin hiihtämässä. Aattona ei ehtinyt, ja eilen iski tää noro(?). Saas nähä montako päivää tässä täytyy kärsiä..

Olin ihan töissä aattona ja joulupäivänä, tapanina kyläiltiin. Syönyt olen ihan liikaa. Koiran kanssa olin eilen lyhen lenkin, mutta tänään mentiin yli tunti, sitten oltiin pulkkamäessä ja vielä meinaan mennä lenkille.