Ovatko IKEAn sohvat ihan sekundaa vai uskallanko ostaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sohvaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sohvaton

Vieras
Olen kyllä IKEAssa muutaman kerran käynyt, mutta mukaan ei ole tarttunut tätä ennen huonekaluja. Nyt olisi kuitenkin ostoslistalla uusi sohva. IKEAn sohvat miellyttäisivät ulkonäkönsä puolesta, mutta miten on laatu? Onko jollain kotona sohvaa, johon olisi tyytyväinen?

Me ostettiin Ikean sohva vuonna 1999 ja edelleenkin se palvelee hyvin :) Kahden lapsen ja neljän kissan jäljiltä päällishuppu alkaa nyt olla vaihdon tarpeessa, mutta itse sohva on pitänyt hyvin kuosinsa. Hyppimisestä huolimatta :) Mulle tärkeätä oli myös se, että päällisen voi itse pestä pesukoneessa.

Meillä taas on sellanen Klippan-sohva, joka meni reilussa vuodessa rikki ihan vaan niin että siinä on istuttu. Ei mitään pomppimisia tai muuta. Tosin tuo Klippan taitaa olla Ikean halvin sohva ja se kuului kämpän kalustukseen.

meillä on, ja ollaan oltu tyytyväisiä. Hyvin on kestänyt kovempaakin menoa, vaikka mikään superkallis ei ollutkaan. Niistä ektorpeista olen kuullut kyllä huonoa.

Mulle olisi ehdottoman tärkeää kunnon runko ja liitokset. Teetettiin oma sohva maksoi 800,- eikä valittamista. Vanhempani hankkivat vastaavan näköisen halpiksen ja vuotta myöhemmin runko meni poikki ja tyynyt oli läjässä.

Me ostettiin sohva lähes kymmenen vuotta sitten, maksoi n. 1400 e, eikä ole ollut vieläkään tarvetta vaihtaa. Tosi tyytyväinen olen ollut. Mutta sielläkin on monen hintaista ja laatuista, uskoisin.

Täällä istutaan vielä markka-aikaan Ikeasta ostetulla sohvalla =) Tunnustetaan kuitenkin että sohvamme oli silloin Ikean kalleimpia ja siinä on irrotettava ja pestävä päällinen. Päällisen olenkin jo kertaalleen vaihtanut. Ruotsissa toimii Bemz niminen liike, joka tekee päällisiä Ikean sohviin monenlaisista kankaista.

Yhteistyössä