Outoja oireita e-pillereiden aloituksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mude"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mude"

Vieras
En syö ensimmäistä kertaa elämässäni e-pillereitä, mutta viime kerrasta on useita vuosia. Tällaisia oireita ei ikinä ole aloitukseen liittynyt. Onko kellään muulla täällä vastaavia kokemuksia?

-Olen kohta vuotanut koko ensimmäisen liuskan ajan. Välillä tiputtelua, välillä kunnon vuotoa.
-Mielettömiä menkkakipuja lähes joka päivä
-Rinnat on todella kipeät. Kipu tuntuu kainaloissa asti ja jatkuu jopa kainalon ohi kyynärtaivetta kohden

Nopeasti googlettelin, että menkat voi tosiaan aloituksen jälkeen venyä. Tosi rasittavaa kuitenkin :(

Uskaltaisinkohan aloittaa varmuuden vuoksi rautakuurin? Väsyttää meinaan kamalasti.

Lisäksi olen huomannut joitain jänniä juttuja, joista en tietenkään voi ihan varma olla liittyvätkö e-pillereihin. Ajoitus kuitenkin menee nappiin.

Esim.
-heti aloituksen jälkeen alkoi kahvi tökkimään. Hetken yrittelin sitä juoda, mutta kun totesin, että ajatuskin tökkii ja kupit jää kokoajan puoliksi juomatta päätin lopettaa kokonaan (eipä tietenkään haittaa, pääsinpähän siitäkin).
-Myös ruokahalut ovat vähentyneet ja mielestäni kaikki ei enää maistu samalle (tätä on vaikea selittää). Ennen esim. pidin hyvinkin happamista rahkoista nyt ne saa melkein vedet silmiin.
-Haistelen myös kokoajan kaikkea. En tiedä onko hajuaisti jotenkin parantunut vai muuttunut. Esim.eilen töissä toimistossa välillä nenään tulvahti hienhaju. Etsiskelin lähdettä moneen otteeseen ja lopulta löysin naulakoilta omat kenkäni. Tuskin ne ovat yhtäkkiä alkaneet jalkahielle haista. Olen muutenkin todella vähän hikoilevaa sorttia, mutta nyt tuntui, että kengät haisivat tosi pistäville.
-Muuallakin nenään lehahtelee "uusia" hajuja ja ne inhottavat tai ainakin häiritsevät enemmän kuin ennen.

Olenkohan tulossa hulluksi vain...

Kuulostaa joiltain osin tutuilta, paitsi multa ne vei hajuaistin ja turrutti rakkaudentunteet ja seksi ei tuntunut oikein miltään. Useamman vuoden söin niitä ja kun lopetin niin oli kuin olisin löytänyt mieheni uudelleen. Ei enää ikinä sitä paskaa kehooni kiitos!

Yhteistyössä