Outoja näppylöitä alapäässä... vakavaa ?

  • Viestiketjun aloittaja Epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti
Epätietoinen
Huomasin pari päivää sitten oudot näppylät klitoriksen alueella , on molemmin puolin, 6-7 kpl valkoisia finnin näköisiä kovia näppylöitä, tai patteja. Mitä mahtaa olla ?? Ei kai tuo viittaa mihinkään sukupuolitautiin??
Olisivatko vain joitain finnejä, kuinka niitä tulisi hoitaa.... :ashamed:
 
Epätietoinen
Ei kutia eikä polta. Pistin mieheni puristamaan yhtä niistä ja jotain talin omaista sieltä tuli. Se vaan epäilyttää kun niitä on niin monta... koko klitoriksen alueella. Osasyynä voi olla se että kun olen raskaana ja valkovuotoa tulee runsaasti päivittäin, istumatyö.. Pääsee pöpöt muhimaan jne..
 
Mullakin on ja edellisessäkin oli. Luulin kans saaneeni visvasyylän (voi ukko parkaa). Näytin neuvolassa ja suonikohjut ne oli. Lähti samantien pois, kun vauva synty. Nyt tässä raskaudessa sama vaiva vaivaa, ilmaantu jo hyvissä ajoin ennen..
Toivotaan, että sama vaiva sinullakin ap.
 
ilveskissanminttu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 20:57 vieras kirjoitti:
Mullakin on ja edellisessäkin oli. Luulin kans saaneeni visvasyylän (voi ukko parkaa). Näytin neuvolassa ja suonikohjut ne oli. Lähti samantien pois, kun vauva synty. Nyt tässä raskaudessa sama vaiva vaivaa, ilmaantu jo hyvissä ajoin ennen..
Toivotaan, että sama vaiva sinullakin ap.
Suonikohjuista ei tule puristettaessa talia :whistle:
Eiköhän kyseessä ole ihan tukkeutuneita hikirauhasia. Ihmisen kehossa kun noita rauhasia on siellä sun täällä.
 
Voi ihan hyvin olla kondyloomakin. Minulla tuli ekaa kertaa raskauden aikana. Eikä se lääkärin mukaan tarkoita sitä, että mies olisi pettänyt. Kondylooma voi elää vuosikaudet oireettomana ja puhkeaa sitten raskauden aikana, kun elimistö on erilaisessa tilassa (hassusti sanottu). Lääkäriin vain, niin siellä se sitten selviää.
 
Epätietoinen
Lääkärissä kävin, sulki piois kondylooman, eikä voi kuulemma oikein herpeskään olla koska muita oireita ei ole (kuume ei ole noussut, näppylät ei kutia eikä kirvele). Hänen veikkauksensa on että on ns normaali tulehdustila. Otti näytteen ja saan tulokset vasta 2 viikon kuluttua!!
Varmuuden vuoksi määräsi herpes-lääkkeet, eli jos onkin joku herpes-virus, kun niitä voi kuulemma olla monenlaisia.. Noilla lääkkeilllä ei ole haittavaikutuksia raskautta ajatellen. Kaikkea sitä tuleekin riesaksi...
\|O
 
miettiväinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 19:10 Epätietoinen kirjoitti:
Lääkärissä kävin, sulki piois kondylooman, eikä voi kuulemma oikein herpeskään olla koska muita oireita ei ole (kuume ei ole noussut, näppylät ei kutia eikä kirvele). Hänen veikkauksensa on että on ns normaali tulehdustila. Otti näytteen ja saan tulokset vasta 2 viikon kuluttua!!
Varmuuden vuoksi määräsi herpes-lääkkeet, eli jos onkin joku herpes-virus, kun niitä voi kuulemma olla monenlaisia.. Noilla lääkkeilllä ei ole haittavaikutuksia raskautta ajatellen. Kaikkea sitä tuleekin riesaksi...
\|O
ilmoitahan jos sieltä jotain löytyi syyksi sitten parin vkon päästä :\|
 
Tänään kävin tuloksia kuulemassa.. Ensin sain odotella reilu puoli tuntia, ajat kun olivat myöhässä, ja alkoi jo kiukuttaakkin.. Sitten kun lääkäri otti vastaan, ilmoitti hän heti ensimmäisessä lauseessa suoraan että herpestähän tämä on, tosin on kuulemma kahta eri tyyppiä olemassa; se joka on tuolla alapäässä sukupuolitautina ja sitten huuliherpes. Ja epäiltiin että on sitten suuseksissä tarttunut muhun.. Olin ollut niin varma että olisi ollut vain normaalia tulehdusta.. joten olin tosi pettynyt ja kiukkuinen että tuollainen riesa.. :headwall:
Siinä sitten tehtiin tutkimusta ja katsottiin ultralla kaveria.. En voinut kuin itkeä tihrustella siinä hoitopöydällä kun mielessä kävi kaikki mahdollinen: onko herpes tarttunut myös vauvaan, tai tulisiko tarttumaan...
Herpesrakkulat olivat hävinneet, ja kaikki näytti olevan kunnossa, mutta uudet verikokeet multa taas otettiin ja ensi viikolla tiedetään tarkemmin. Että onko mahdollista että on tarttunut vauvaan jne.. Ja jos herpes uusii vikassa raskauden kolmanneksessa (mulla vika kolmannes starttaa parin viikon kuluttua) niin jostain raskausviikolta 36 (tai jotain..) aloitettava estolääkitys aina synnytykseen saakka.
TIEDOKSI KAIKILLE; jos miehellänne on taipumusta huuliherpekseen, voi se tarttua suuseksissä vaikka ei rakkuloita huulessa olisikaan..
 
Herpes? Sehän on todella kivulias alapäässä eikä todellakaan tee mitään iisejä valkoisia talipatteja :O
Mulla kans ollu tuommoisia pieniä patteja ja lääkäri on ne todennu normaaleiksi noiksi nystyiksi mitä tuossa alapään limakalvolla on :p
Välillä nihin vaan kerääntyy sitä talia. Etenkin mulla raskausaikana kun on talineritys jotenkin kiivaampaa. Ihan samalla lailla kun finnejä tulee kauheesti.
Mut en mä tietty mene sanomaan ettei sulla vois herpes virusta olla alapäässä mut jotenkin luulen ettei ne sun kuvailemat patit sitä olleet :)
 
TIEDOKSI KAIKILLE; jos miehellänne on taipumusta huuliherpekseen, voi se tarttua suuseksissä vaikka ei rakkuloita huulessa olisikaan..
Sanoiko lääkäri tämänkin? Mikä ihmeen konitohtori sulla oikene on sattunu? :O Herpeshän ei nimenomaan tartu kuin rakkulavaiheessa, sillä se rakkulaneste tartuttaa. Aivan kuin esim. vesirokossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pietu-:
Alkuperäinen kirjoittaja Siilip:
Mut en mä tietty mene sanomaan ettei sulla vois herpes virusta olla alapäässä mut jotenkin luulen ettei ne sun kuvailemat patit sitä olleet :)
Hmm.. pateista otettiin näyte ja tulosten perusteella tehtiin diagnoosi -- ei herpestä?!


=)
Jotenkin käsitin et näyte otettiin alapäästä, ei pateista. ja herpesrakkuloiden nestehän on kirkasta, ei talia.
Mut kaipa se sit voi olla sitäkin. En vaan ole ikinä mistään kuullu tuollaisesta herpeksestä et mitään muita oireita ei ole kuin finnin tapaisia näppylöitä.
 
Unohdin tuossa aiemmin mainita että kun herpeslääke-kuuri oli puolivälissä, alkoi rakkulat hajota, sisällä oleva mönjä siis tuli pihalle. Ja tuo hajoaminen siis aiheutti aikamoista kirvelyä ja tuskaa. Mutta meni monta päivää että olivat vain finnin näköisiä/ oloisia. Mutta tosi lieviä oli mulla oireet.
Ja tosiaan näyte otettiin alapäästä, puristettiin yhtä pattia jotta saatiin erite.
Erite ei myöskään ollut mitenkään nestemäistä vaan enemmän töhnää, ja vaaleahkoa..
 
Millaisia nämä karvatupen tulehduksesta johtuvat patit ovat? Entä suonikohjut?

Itselläni on ilmaantunut molemmille puolille emätintä ulkosynnyttimien alueelle patti. Patit ovat ihon alla ja tuntuvat ikään kuin kovilta herneiltä, suunnilleen saman kokoisiakin ovat. Neuvolassa kysyin asiasta viimeksi, mutta terkkari ei katsonut niiitä lainkaan, sanoi olevan vain mahdollisesti suonikohjuja.
 
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_haku=Herpes%20eli%20ysk%E4nrokko%20(Herpes%20simplex)&p_artikkeli=dlk00713&p_teos=dlk

en oo kans ikinä kuullu et herpesrakkulat muistuttas talipatteja. ja herpesrakkulasta tuleva neste on kirkasta...
 

Yhteistyössä