outoa yskää flikalla, osaakohan kukaan sanoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut mamma.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut mamma.

Vieras
Tytöllä 3v siis todettu lievä infektioastma, lääkkeinä (toistaiseksi) flixo ja ventoline. Nyt on yskä jatkunut jo kolme viikkoa, alussa mentiin kortisonikuurilla, nyt ei enää yöyskää mutta olen kiinnittänyt huomiota lähinnä siihen, että joka ikinen kerta kun juo jotain, siis jokaisen kulauksen jälkeen yskii, ruoan kanssa sama homma, eli tyyliin joka toisen lusikallisen jälkeen yskii. todella pintapuolista yskää, vaikuttaa siltä että olisi "tekoyskää" mutta en usko siihen. Voisi ehkä kuvailla parhaiten rykimiseksi.
Osaako kukaan sanoa mitä ihmettä tää on? Soitan kyllä terkkariin tästä, tuntuu vaan et sieltä ei pahemmin apua saa, lähinnä huokauksia että "taas te täällä, ja taas yskä".

Onko lapsella taipumusta refluksiin? Se aiheuttaa astmayskän kaltaista yskää, ja joskus niitä on vaikea alkuvaiheessa erottaa toisistaan, ja monella on molemmat.

Mulla jää ns yskä päälle jos olen kipeä. Viimeksi työkaverit jo vähän tuskastui kun se virkayskä kesti 8 kk :ashamed: ennenkuin menin lääkäriin. Kodeiini lamaannuttaa yskänrefleksin mutta en tiedä ikärajoista?

Mitään pulauttelua ei ilmennyt yhtään, siis ollenkaan vauvana, mutta olen lueskellut netistä refluksista, ja tytöllä on usein hikkaa ja röyhtäilee paljon, ja olen mielessäni miettinyt josko tämä ruokailuun ja juomiseenkin liittyvä yskä voisi johtua siitä? Lääkärissä ei siitä ole koskaan mainittu, ei edes allergialääkäri, vaikka sata kertaa ollaan yskän takia käyty tk:ssa.

Yhteistyössä