outo ystäväpyyntö facebookissa ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras...

Vieras
Olen tähän asti onnistunut välttelemään facebookia, mutta päätin nyt sitten vihdoinkin liittyä sinne(kin), nähdäkseni, että mikä siinä touhussa nyt on niin ihmeellistä että lähestulkoon kaikki haluavat olla mukana...

(tämä näin esihuomiona, selostaakseni että en tosiaan tiedä kyseisestä touhusta juuri mitään)

Lisäsin sitten sukulaisia ja kavereita ystävikseni ja ei siinä mitään, näytti toimivan niinkuin olettaisikin.

Mutta sitten tulikin vastaan yllätys. Eli minulle täysin tuntematon mies (tai no, on hän erään ystäväni ystävä facebookissa, mutta takuulla en tätä miestä tunne) lähetti minulle ystäväpyynnön. Ja nyt olen vaan, että mitä helv. että miksi ihminen, jota en tunne mistään entuudestaan lähettää ystäväpyynnön minulle.

Tietysti kyseessä on todennäköisimmin puhdas virheklikkaus vai onko facebookissa yleensä tapana lähetellä ystäväpyyntöjä täysin tuntemattomille ihmisille ?

Osa lähettelee pyyntöjä kaikille serkun kummin kaimoille ja ihmisille, joita Facebook ehdottelee että saattaisi tuntea. Osa taas valikoi ystävikseen ne, jotka tuntee tosielämässäkin. Voi olla virheklikkaus, erehtynyt ihmisestä, tietää sinut yhteisen ystävän kautta ja laittanut pyynnön, haluaa tutustua tai muuten vaan haalii kaikki puolitututkin kavereikseen. Hyväksy pyyntö tai ole hyväksymättä sen mukaan mikä itsestäsi tuntuu oikealta ratkaisulta, ei siitä tarvitse sen suurempaa numeroa tai tarkoitusta hakea.

Jotkut ihmiset kutsuu kavereikseen kummin kaimatkin, on vissiin olevinaan siistiä että on iso kaverimäärä vaikkei heistä oikeasti puoliakaan tuntisi. Sinuna minä hylkäisin kaveripyynnön ja muut vastaavanlaiset jos niitä on tullakseen ja jatkaisinnormaalia elämääni sen kummempia välittämättä :)

Jotkut lähettelee pyyntöjä serkunkumminkaimoille, kenet on nähnyt joskus vilaukselta kaupan kassajonossa. Jotkut minulle täysin tuntemattomat miehet on lähettänyt minulle kaverpyyntöjä, jotkut jopa laittaneet jotain kommenttia ulkonäöstäni profiilikuvien perusteella. Että varaudu vaan kaikkeen mahdolliseen. Itse päätät ketkä haluat kaverilistallesi. Itse olen hyväksynyt pyynnöt vain henkilöiltä, kenet tunnen ihan oikeasti.

Ja nyt olen vaan, että mitä helv. että miksi ihminen, jota en tunne mistään entuudestaan lähettää ystäväpyynnön minulle.

Tietysti kyseessä on todennäköisimmin puhdas virheklikkaus vai onko facebookissa yleensä tapana lähetellä ystäväpyyntöjä täysin tuntemattomille ihmisille ?

Jostainhan ystävyys käynnistyy "oikeassakin" elämässä. Facebookissa tutustuminen on loogista aloittaa ystäväpyynnöllä kiinnostavan tuntuisten ihmisten kanssa.

Joillakin naamakirja tosin on hyvin suljettu ja yksityinen maailma. Joillakin kaikki on avoinna. Ihan miten itse haluat.

Sinne sivuun tulee niitä ystäväehdotuksia (kavereiden kavereita), ethän tarkoita näitä? Fb vaan ehdottelee heitä kavereiksi, eivät ole itse siis pyytäneet sinua...