Outo tilanne - mitä tehdä?

  • Viestiketjun aloittaja dicko
  • Ensimmäinen viesti
dicko
Olin eilen sopinut erään ystäväni kanssa, että tänään lähdetään viihteelle ja katsomaan erästä bändin esitystä. Olen tässä menossa kylään ennen sitä toisen kaverin luokse ja heitin hänellekin,että jos kiinnostaa nii lähteä mukaan! Noh, nyt tämä ensimmäinen ystäväni tuumaa,että mitä hän siellä tekee jos tää mun toinenkin kaveri lähtee mukaan?? Siis mielestäni tilanne meni kummalliseksi, pitääkö mun nyt kun menen kylään sinne toisen kaverin luo, niin sanoa, ettei hän voikkaan lähteä mukaan vai mitä ihmettä?? Nämä ihmiset eivät tunne toisiaan entuudestaan, mutta ravintolassahan kyllä ihmisiä riittää ja miksei siellä vois tutustuakkin uusin ihmisiin. Mitä hemmettiä mä nyt teen?? Teinkö väärin kun pyysin toistakin kaveria mukaan?
 
ärsyttäis muakin
Henkilökohtaisesti mua ärsyttää kun multa ei kysytä haluanko mä jonkun toisen mukaan jos ollaan sovittu kahdestaan lähteä. Joskus voi vain olla että haluaa jutella jostain asioista keskenään ja sitten toinen tuokin jonkun toisen mukana.
 
  • Tykkää
Reactions: LaMamanMorbid
"Lissu"
Kiusallinen tilanne... eka kaveri ei haluaisi varmaan vierasta tuttavuutta mukaan, ymmärrän tavallaan ja itsekin saattaisin ajatella noin mutta en kehtaisi ääneen sanoa. Toivottaisin itse sen kolmannenkin tervetulleeksi ja yrittäisin tutustua. Ja tosiaan baarissa pystyy kyllä joko tutustumaan toiseen tai vaihtamaan seuruetta jos kemiat ei kohtaa... mielestäni vähän huonoa käytöstä ekalta kaverilta, tosin kohteliasta olisi ollut kysyä ensin häneltä onko hänelle ok jos pyydät toistakin kaveria mukaan.

Sanoisin ehkä toiselle kaverille että ok, nähdään siellä jos haluat lähteä. Ja ekalle, että se toinen kaveri tulee jos tulee, et voi oikein kieltääkään julkiseen tilaisuuteen osallistumasta? Mua kyllä nyppisi sen verran tuon ekan kaverin käytös että jos olisi edelleen naama nurinpäin, niin saisi olla ja pitäisin hauskaa sen toisen kaverin kanssa.
 
dicko
no eihän semmoissa paikoissa voi etes kovin alkaa juttelemaan! Eikö sitä voi kyläillä sit jos sen vuoksi haluaa jutella. Yökerhothan on bailupaikkoja ja niissä tavataan ihmisiä ja pidetään hauskaa!
 
Sullehan asia on ihan kiva kun lähdössä on kaksi sun kaveria.

Sun kaverisi taas ei taida kokea samalla lailla asiaa. Lähtee sinun jajonkun ventovieraan kanssa. Saattaa pelätä että esim. jätät hänet, tai että et huomioi häntä ja hän vain istuu hiljaa koko illan. Tai sitten hän vain odotti innoissaan että pääsee sinun kanssasi matkaan ja saa sinun jakamattoman huomiosi.

Hyviin tapoihin kuuluu että jos haluaisi kutsua lisää väkeä niin ennen kutsun esittämistä pitää kysyä kaikilta porukkaan jo kuuluvilta että onko se ok.
 
No kyllä mua ainakin ottais päähän se, että jos oisin sopinut meneväni kahdestaan ystäväni kanssa jonnekkin, niin yhtäkkiä mukaan tuleekin joku ventovieras ja mulle vaan ilmotetaan siitä.
Ois ollu fiksua kysyä tältä sun ystävältä, että sopiiko jos pyydät lisää porukkaa mukaan, ehkä tosiaan tää sun ystävä oli innoissaan siitä, että pääsee keskenään sun kanssa (pitkästä aikaa?) johonkin ja lopputulos onkin, että teidän seuraan tulee joku ihan vieras ihminen, kaikki ei oo niin sosiaalisia ja helposti uusiin ihmisiin tutustuvia.
 
LaMamanMorbid
Mun serkku teki aikanaan samaa...jä mähän en siis tuntenut hänen ystäviään, en kauhiast edes halunnut tutustua. Tilanne ratkesi kun tapaamiset harvenivat n. 1kerta per vuosi. ;)
 
vieras*
Voi tytöt, tytöt, kaverin jakamaton huomio :) oletteko leikki-ikäisiä vai seurusteletteko keskenänne siis ihan deittailu mielessä? Vai miten voitte olla noin mustasukkaisia?
 
"rrr"
Voi tytöt, tytöt, kaverin jakamaton huomio :) oletteko leikki-ikäisiä vai seurusteletteko keskenänne siis ihan deittailu mielessä? Vai miten voitte olla noin mustasukkaisia?
No harvalla tuossa varmaan mistään mustasukkaisuudesta on kyse.

Ainakin itse olen uusien/vieraiden ihmisten kanssa usein hirmu jännittynyt, joten kyllähän ap:n tapauksessa ilta muuttuisi itselleni ihan erilaiseksi kuin oli suunniteltu. Ja vaikka olisi kuinka mukavan oloinen vieras, jolloin jännitys tod. näk. hellittäisi, niin eihän siinä ehkä niin avoimesti voisi jutella omista asioistaan jne.
 
No en mmä ainakaan tykänny, kun olin kaverin kans sopinut että mennään kahdestaan kylpylään. Olin varNnut meille majoituksen ja kaikki. Si vaan tää ilmoitti, että hänen tuttavansa, mies, tulee sinne samaan huoneeseen meidän kans. Ilmoitin sitten että voivat mennä kahdestaan, mä en lähde, vaan perun huonevarauksen nimeltäni, no se ei kuitenkaan käynyt hänelke. Kahdestaan sit mentiin, mutta kyllä reissusta oli maku pois. Kun tää toinen kuitenki tavallaan oli närkästynyt adiasta, vaikka yritti sen peittääkin
 
"juujuu"
En minäkään olisi tykännyt, koska olen myös todella varautunut vieraiden kanssa. Menisi fiilis koko juttuun, kun ei pystyisi pitämään hauskaa kunnolla vaikka olisin todennäköisesti odottanut iltaa innolla...
 
LaMamanMorbid
Voi tytöt, tytöt, kaverin jakamaton huomio :) oletteko leikki-ikäisiä vai seurusteletteko keskenänne siis ihan deittailu mielessä? Vai miten voitte olla noin mustasukkaisia?
Jos ei ole toista nähnyt pitkään aikaan ja olis akuhiast puhuttavaa niin sitten siinä seurueessa on ihminen jota et lainkaan tunne etkä halua jakaa omia asioitasi hänen kanssaan....niin, en mä nyt ihan mustasukkaisuudestakaan puhuisi tässä yhteydessä. Itse olen myös hyvin kranttu ihmisten suhteen enkä halua viettää kallisarvoista vapaata aikaani sellaisten kanssa joista en välttämättä edes pidä..
 
[QUOTE="juujuu";30807973]En minäkään olisi tykännyt, koska olen myös todella varautunut vieraiden kanssa. Menisi fiilis koko juttuun, kun ei pystyisi pitämään hauskaa kunnolla vaikka olisin todennäköisesti odottanut iltaa innolla...[/QUOTE]
Tää oli monta vuotta suunniteltu juttu, ja että kahestaan mennään, ku ei oltu 20 vuoteen oltu kaksistaan missään
 
LaMamanMorbid
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30807984:
Tää oli monta vuotta suunniteltu juttu, ja että kahestaan mennään, ku ei oltu 20 vuoteen oltu kaksistaan missään
Suhteellisen huono veto kaveriltasi siinä tapauksessa. Jospa kaveriasi jännitti ja halusi jonkun puskuriksi??? Vai kertoiko koskaan miksi olisi halunnut ystävänsä mukaan?
 
vieras*
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30807984:
Tää oli monta vuotta suunniteltu juttu, ja että kahestaan mennään, ku ei oltu 20 vuoteen oltu kaksistaan missään
Oletko ap? Kuinka monta vuotta etukäteen yleensä sunnittelette menoja?
 
"Mie"
Olin eilen sopinut erään ystäväni kanssa, että tänään lähdetään viihteelle ja katsomaan erästä bändin esitystä. Olen tässä menossa kylään ennen sitä toisen kaverin luokse ja heitin hänellekin,että jos kiinnostaa nii lähteä mukaan! Noh, nyt tämä ensimmäinen ystäväni tuumaa,että mitä hän siellä tekee jos tää mun toinenkin kaveri lähtee mukaan?? Siis mielestäni tilanne meni kummalliseksi, pitääkö mun nyt kun menen kylään sinne toisen kaverin luo, niin sanoa, ettei hän voikkaan lähteä mukaan vai mitä ihmettä?? Nämä ihmiset eivät tunne toisiaan entuudestaan, mutta ravintolassahan kyllä ihmisiä riittää ja miksei siellä vois tutustuakkin uusin ihmisiin. Mitä hemmettiä mä nyt teen?? Teinkö väärin kun pyysin toistakin kaveria mukaan?
Teit väärin. Jos olit ystäväsi kanssa sopinut yhteisestä menosta, sinun olisi pitänyt kysyä tältä ystävältäsi voitko pyytää mukaan toisen ystäväsi. Ajattelematonta sinulta.
 
"huh"
Ymmärtäisin kaveriasi jos olisi joku muu tilaisuus kuin bändikeikka. Jos vaikka olisitte menossa ravintolaan syömään niin sitten olisi outoa, jos olisit kutsunut jonkun hänelle tuntemattoman mukaan. Mutta siis tässä tilanteessa et ole tehnyt mitään väärää vaan kaverisi on vain hieman omituinen ja ehkä sosiaalisesti hieman rajoittunut. Käsittääkö kaverisi, että siellä keikalla on varmaan aika paljon muitakin ihmisiä joita hän *gasp* ei tunne entuudestaan ja joille ehkä saatat jutella ja tutustua.
 

Yhteistyössä