outo raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CIBO
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

CIBO

Uusi jäsen
16.05.2013
3
0
1
Heippa odottajat.
Täällä on yksi kolmatta lastaan odottava 6+1. Haluaisin kysellä teidän mielipiteitä eräästä asiasta, kun oma terveydenhoitaja on kesälomalla ja päivystyksestä ei viitsisi ihan kaikkee vouhottaa.

Mulla on siis 7.raskausviikko meneillään ja tää raskaus on alusta asti on ollut erilainen kun aiemmat. Ensinnäkin sain selvän plussan vasta tällä viikolla. Aiemmilla viikoilla on ollut vähän haalee toi. Tosin en tiedä tarkkaan koska oon ovuloinut, mulla on aika pitkä kierto ollut aiemmin. Mulla on ensimmäinen ultra vasta heinäkuun puolivälissä.

Sitten toinen outo juttu on oireettomuus/oudot oireet. Mulla on välillä etomista ja väsymystä tms. mutta tosi vähän. Vatsaa ei nippaile tai särje juuri ollenkaan, niinkun aiemmissa raskauksissa. Sen sijaan vatsa on aivan hirveän turvonnut, näytän kun olisin paljon pitemmällä! Mä oon tosi hoikka, mutta aiemmissa raskauksissa ei oo kyllä vatsa tullut esille kun vasta joskus 16+. Ei edes kunnon turvotusta oo ollut (pientä alavatsan turvotusta lukuunottamatta) alkuraskaudessa.

Sitten hassuja oireita myös on järjetön turvotus käsissä JA hartiakipu. Siis mulla tosiaan on "tylppää" pistoa tossa vasemmassa hartiassa. Tuntee kyllä kunnolla, ei nyt oo välttämättä kipua, eikä ainakaan terävää. Ei juuri häiritse, mutta en kyllä kuvittelekkaan sitä. Ei oo siis hartiajumia, jota mulla on tosi usein myöskin. Sitten vasempaan käteen säteilee jotenkin se kipu ja on vasen ranne todella ärtynyt. Ihan kun niveltulehdus.

SITTEN mulla on lonkat aivan järjettömän kipeät. Samanlaista kipua oli loppuviikoilla viime raskaudessa. Mutta miten näin aikasilla viikoilla voi lonkissa olla kipua? Mulle on kyllä tullut muutama kilo ton järjettömän vatsan turvotuksen myötä, mutta eihän se nyt voi lonkkia painaa. Siis mä painan tän turvotuksen kanssa 52, eli kyllä nyt pitäisi kehon jaksaa tämmönen paino kantaa?

Kaikki nää kivut ja säryt ja turvotukset on siedettäviä, mutta rasittavia. Ja tavallaan jo teen surutyötä, ettei voi olla kaikki hyvin kun on tämmösiä.

Vatsakipua ei oo siis minkäänlaista. Ei myöskään vuotoa oo ollut viime kuukautisten jälkeen. Ei edes tiputtelua tai ruskeaa. Huimaa kyllä kovasti, mutta taju ei oo mennyt. Aiemmissa raskauksissa on huimannut myöhemmillä viikoilla kun verenpaineet on laskenut liikaa.

Mä tiedän että tää kuulostaan varmasti suurimman osan korvaan joltain todella järkyttävältä hätätapaukselta, mutta kun olen kahden pienen kanssa kotona ja mies töissä, niin en aio päivystykseen lähteä ennen kun on pääkainalossa. En myöskään halua soitella ja häiritä turvotuksillani ja nivelkivuilla. Jos on kohdunulkoinen, niin enköhän mä sitten tiedä kun on aika lähteä. Tuskin kukaan sisäisiä verenvuotoja joutuu miettimään juurikaan :)

Mutta ehkä sitä mitä haluaisin tiedustella, että onko kellaan ollut TÄYSIN erilaisia raskauksia aiemmista poiketen, ja onko tän tyyppisiä oireita kellään ollut? Hartiapistos toki viittais varmaan kohdunulkoiseen, mutta kun tää on tylppää ja aaltoilevaa kipua eikä siihen liity yhtään mitään vuotoa tai vatsakipua. Luulisi nyt että jotenkin muutenkin keho ilmoittaa jos kehossa on verenvuoto? Oon yrittänyt vähän painella tota kohdunseutua ja kuulostella kipua, mutta ei siellä kyllä kipua tunnu. En tietty viitti liikaakaan painaa, mutta en kyllä keksimälläkään saa tonne kipua. Ylävartalo sen sijaan tuntuu niin kipeältä koko ajan. JA LONKAT!

ja pahoittelen sekavasta viestistä. Harmi kun juuri nyt terkka sattuu viettämään kesälomaa, niin näitä joutuu itse kauheesti pohdiskella..

Viimeksi muokattu:
Kyllä mä silti sinuna soittaisin vaikka ä-polille tai jonnekin. Toi hartiakipu ainakin laittaa miettimään kohdunulkoista!
Ja on se sit kurja jos tuuperrut kipuinesi yksin lasten kanssa,kuka sua sitten auttaa?
Toivottavasti sun olo kuitenkin pian helpottuu,eikä mistään vakavasta kyse <3

Mulla itsellä 9 raskautta ja synnytystä takana ja täytyy sanoa että kaikki olleet toisistaan poikkeavia.
Ja aina kaikkea krämppää ollut enemmän,mitä useammas raskaus ollut!kummia kipuja sielä täällä!

Tsemppiä sulle ja käy nyt ihmeessä näytillä!

Yhteistyössä