Outo päänsärky korvien takana,mitä voi olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "manna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"manna"

Vieras
Ensi alkuun,lääkäri totesi viime vkolla erittäin jumissa olevan niska-hartiaseudun.
Mutta tämä päänsärky on aivan outoa,yleensä se on tarkalleen vasemman korvan takana,ylätakaraivolla,välillä tuntuu myös oikealla puolella mutta harvemmin.
minusta on outoa että aina samassa paikassa ja korvan takana,ei ole ennen ollut.
Imusolmukkeet eivät ole turvoksissa,mutta ihan kuin niissä tuntuisi jotain,vaikkei tunnukaan..kuulostaa varmaan hullulta.
tätä on kestänyt nyt kohta 3 viikkoa,särky ei ole jatkuvaa mutta tuntuu useita kertoja päivässä,kuten sähköisku,tuikkaisu.Mitään muuta vaivaa ei ole mutta on tämä outoa.
Olen kärsinyt myös erittäin kovasta stressitä,päänsärky alkoi samoihin aikoihin kuin tämä stressin aiheuttaja.

Mulla aiheutti kerran tollasen päänsäryn silmälasit. Toinen sanka hankasi pahkuran korvan taa kaiken lisäksi. Lasit vaihtoon ja särky lähti. Niin siis näkö oli myös huonontunut.

Jotenkin tämä on sellaista tarkkarajaista päänsärkyä eikä epätasaista jomutusta.Ja mitä enemmän asiaa ajattelen sitä enemmän särkee... eilen kun hermostuin miehelle niin päätä särki samasta kohdasta mutta potenssiin sata.pitäsköhän täsä huolestua..?

[QUOTE="manna";23558060]ja aurinkolasejakaan en ole päivittäin käyttänyt.Mutta se kivun paikka on sama kuin esim,jos hiuspanta painaisi.[/QUOTE]

Sulje pois se vaihtoehto, että sulla on näkö huonontunut varsinkin, jos aiemmin et ole ollenkaan käyttänyt laseja. Se on helppo poistaa yksi syy vaihtoehtoista. Pelkkä näöntarkastus riittää.

Myös kirkkaus voi aiheuttaa päänsärkyä. Hyvät aurinkolasit ovat kaikille hyväksi. Itselleni kirkas päivä tekee päänsärkyä, sellaista migreenimäistä, vaikkei migreeniä oikeasti mulla olekaan.

Oletko riippuvainen kofeiinista ja juonut vähemmän kahvia/teetä/energiajuomaa? Sekin voi aiheuttaa päänsärkyä jos yhtäkkiä lopettaa.

Jos laihduttaa, voi tulla päänsärkyä. Sitten tietty on pahempia syitä, kuten yhdellä tuttavamiehellä oli kasvain päässä, mutta se oli jatkuvaa särkyä viikkokausia.

Yksi kesä kun käytin paljon hiuspantaa, huomasin, että minulla on paljon päänsärkyä. Olin kipeänä jopa 3-4 päivää viikosta, ja rupesin miettimään johtuuko huonosta näöstä. Kävin optikolla ja silmälääkärillä, ja he totesivat että en välttämättä tarvitse laseja. Noh sitten kuitenkin puolen vuoden päästä näöntarkastuksesta ostin silmälasit. Ja vaikka lasini olivat oikean tehoiset, päänsärkyä ilmeni silti, ja arvelin että se johtunee hiuspannasta. Lopetin sitten pannan käytön ja pääkivut ja migreenit loppuivat, enkä ole laittanut pantaa sen jälkeen kertaakaan päähäni.

HUOM!!! Jos havaitset toistuvia päänsärkyjä, ota selvää painaako korvan takanasi esim. hiuspanta, silmälasit, aurinkolasit. (Minulla painoi jo pelkästään sellainen ''hius-kuminauha-panta'')

Mulla ihan sama, korvan takana ja korvan yläpuolella hermokipu joka tulee niskasta. Aina vasemmalla puolella. Huonot työasennot + stressi = jännitysniska.
Hierontaa, kylmäsalvaa yms vaan.

Jotenkin tämä on sellaista tarkkarajaista päänsärkyä eikä epätasaista jomutusta.Ja mitä enemmän asiaa ajattelen sitä enemmän särkee... eilen kun hermostuin miehelle niin päätä särki samasta kohdasta mutta potenssiin sata.pitäsköhän täsä huolestua..?
Hei!
Tästä nyt on näköjään muutama vuosi aikaa, mutta löytyikö syy kivuillesi? Itselläni myös samantyyppinen kipukohta korvan takana.

Kasvohermo jumissa tai kolmoishermotulehdus joka aiheuttaa tuikkivaa kipua. Kannattaa selvittää enne kasvohermohalvausta. Toki tuo halvaus on parannettavissa mutta on ikävä vaiva. Pojallani on ollut kahdesti eikä muuta syytä ole löytynyt kun kylmä tai veto tai nikajumi.

Ensi alkuun,lääkäri totesi viime vkolla erittäin jumissa olevan niska-hartiaseudun.
Mutta tämä päänsärky on aivan outoa,yleensä se on tarkalleen vasemman korvan takana,ylätakaraivolla,välillä tuntuu myös oikealla puolella mutta harvemmin.
minusta on outoa että aina samassa paikassa ja korvan takana,ei ole ennen ollut.
Imusolmukkeet eivät ole turvoksissa,mutta ihan kuin niissä tuntuisi jotain,vaikkei tunnukaan..kuulostaa varmaan hullulta.
tätä on kestänyt nyt kohta 3 viikkoa,särky ei ole jatkuvaa mutta tuntuu useita kertoja päivässä,kuten sähköisku,tuikkaisu.Mitään muuta vaivaa ei ole mutta on tämä outoa.
Olen kärsinyt myös erittäin kovasta stressitä,päänsärky alkoi samoihin aikoihin kuin tämä stressin aiheuttaja.

Mulla on ollut kipua korvan takana lapsesta asti ja se tulee aina kylmästä ulkoilmasta. Tätä on ollut jo kymmeniä vuosia, mutta viimevuosina, kun en ole ollut juurikaan ulkona, ei kipuakaan ole ollut. Pöivä mökillä ulkoilmassa viime viikolla, ja nyt on vanha kipu vaivannut taas yötä pöivää molempien korvien takana. Ennen sitä oli pääasiassa vain vasemman korvan takana. Lämpö auttaa. Kuuma kylpy, sauna, kuuma juoma ja kaulahuivi. Käsilläkin voi lämmittää, ellei muuta ole. Onkohan korvien takana joku tietty elin, joka ei tykkää siitä, että sen on lapsena kylmettänyt. Tyhmyyttäni nimittäin kuljin pakkasella fillarilla muutaman kilometriä kouluun ja koulusta kotiin joskus pakkasellakin, ja jopa uimahallista hiukset kosteina ilman hattua, kunnes kuulin erään mopopojan palelluttaneen sillä tavoin päänsä niin pahasti, että menetti tajuntansa ja lopulta myös henkensä. Opetus: Pipo päähän!

Mulla on samaa kipua oikean korvan takana. Eikä se ees oo niin kivuliasta, enemmänkin epämiellyttävää. Se on kestänyt nyt pari päivää eikä oo mitään hajua mistä on voinut tulla. Mulla oli muutana kuukausi sitten samankaltaista ”kipua” vasemmalla puolella päätä. Ja se oli ihan koko vasemmalla puolella.

Yhteistyössä